Har også kjørt frem og tilbake til tyskland uten havari
Da sees vi kanskje på tinn
Mvh Jake

Dette høres ikke veldg logisk ut her, med tanke på at det er oljetrykkBRYTERE, som gir kontakt ved et gitt oljetrykk.trike wrote:Sjekk at ikke ladespenningen er for høy.
I min ungdom når jeg jobbet på vw verksted hadde vi flere tilfeller som ditt.Når kunden hadde hatt bilen på NAF test og fått mangel på lav ladespenning og byttet til 14,6 V regulator kom problemet.Inn med original regulator og problemet løst.

Jeg sier ikke at det er det som er problemet her men for høy ladespenning fucker opp styreenheten som sitter i dashbordet. det er jo to oljetrykks brytere der den ene varsler om for lavt trykk ved turtall over 2000 o/min.den varsler både med lys og lyd.den andre varsler om for lavt trykk på tomgang.Avo wrote:Dette høres ikke veldg logisk ut her, med tanke på at det er oljetrykkBRYTERE, som gir kontakt ved et gitt oljetrykk.trike wrote:Sjekk at ikke ladespenningen er for høy.
I min ungdom når jeg jobbet på vw verksted hadde vi flere tilfeller som ditt.Når kunden hadde hatt bilen på NAF test og fått mangel på lav ladespenning og byttet til 14,6 V regulator kom problemet.Inn med original regulator og problemet løst.
Dette blir digitalt og nokså simpelt,signal, eller ikke signal.
Har du sjekket hvilken bryter som gir signal, og at du faktisk har fått rett bryter av Møller? Når jeg skulle bytte en på min WBX fikk jeg feilbryter av Møller. Mener å huske at det er 0,9 Bar i bakkant av motor,og 0,25 bar mellom støtstengene. Møller ga meg en på 1,8 bar som hører til på JXen.
Jeg har forøvrig samme problem men min motor nå.
Ingen problem med kald motor, men etter f.eks en tur på motorvei lyser oljelampa opp på tomgang.
Skal igang med olje og filterbytte nå i håp om at det hjelper.
Er det foresten noen som husker hvordan dette skal fungere ?
Er det en bryter for lavt,og en for for høyt trykk, eller skal begge bryterene varsle ved for lavt trykk ?
Legger meg flat her - elektronikken som leser rpm kan meget vel oppføre seg feil med feil spenning, og derfor flytte grensen mellom giver 1 og 2 til noe helt annet enn 2000 rpm.trike wrote: Jeg sier ikke at det er det som er problemet her men for høy ladespenning fucker opp styreenheten som sitter i dashbordet. det er jo to oljetrykks brytere der den ene varsler om for lavt trykk ved turtall over 2000 o/min.den varsler både med lys og lyd.den andre varsler om for lavt trykk på tomgang.

Det jeg mente var at hvis det hadde vært ladespenningen som hadde vært problemet ville jeg vel hatt broblemet fra starten av..klystèr wrote:ja de går som regelveldig bra rett førdet smeller
mindre glidemotstand i lager
bytt instrument først .såMÅ du få målt oljetrykket ditt på motoren

Etter å ha kjørt i stykker 2 stk wbx og i gang med den 3. Så er jeg veldig enig med klystèr. Disse motorene ryker på 200-300 tusen km.klystèr wrote:du bør nesten få målt oljetrykket på den
for å luke ut om du faktisk HAR lavt oljetrykk,
hvis du har bytta begge følerne så er dette tegn på utslitte lager , med en råde gjennom blokka som sannsynlig resultat.
hvor langt har den gått??
Med det det sparer i drivstofforbruk kan du jo kjøpe to nye JX'er da!wretchedspy wrote:Vær glad det ikke er JX, den ryker på 150'
Er dette et konstruksjonsproblem, eller er det for tykk olje som er problemet? Ved tykk olje vil jo mesteparten av olja gå i avlastningsventilen på pumpa istedenfor ut i lagrene. Siden det er rådelagrene som ryker kan det være at volumstrømmen av olje til rammelagrene ikke er stor nok til å smøre rådelagrene skikkelig?klystèr wrote:har demontert mange motorer som ikke ser ut innvendig. som tilsier mangel på oljeskiftde
de er som regel slitt ut på rådelagerene.
bærelager ser nesten alltid bra ut