chr18'ns "nybil"
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
men da kan ikke stemme gpsen stemme lengre, den sier jeg kjører i 100 når nåla står på 110, noe som da blir noen få km feil, man får vell aldri noe av fartsmåling til å bli 110% riktig, er vell en grunn til at politiet må trekke fra 10% ved fartsmålinger, det gjelder vell både laser og boks trur jeg, åssen det er når de filmer deg fra sivilbil aner jeg ikke. skulle foresten likt å hvite åssen de tar farta de med sivilbil, bruker de sivilbilens speeometer, eller bruker de gps montro, bruker de gps så vill det i teorien si at du kan kjørre så fort du vill gjennom tuneller, for man kan ikke stole på gpsene inni der i hvertfall.
christian
Tenk deg om nå!Rudeboy wrote:Selv om jeg har plass i batterirommet på Tyskerbrakka, i motorrommet. Skal jeg ha fritidsbatteriet der framme, må jeg få laget en ordenslig brakett slik at et fritidsbatteri vil stå stødig under "alle forhold".
Hvor ser du for deg kablinga skal løpe bakover, under eller inni ?
Jeg har mest lyst til å lage en løsning hvor "alt" går i en slags rørfôring under, men da av et rør som tåler seriøse steinsprang, evt at bilen skulle kunne slå nedi røret uten at det sprekker. Da blir det stål, da, primet og malt så det ikke ruster de første 7-8år med plastfôring slik at ikke noe mikkmakk gnager på kablinga. Koblingsboks i området bakakslingen, men om det blir foran eller bak må fåglorna vite![]()
Det er jo lufting i bakfangerhjørnet og med det kun en ventilklaff av gummi som klaprer og henger over åpningen, jeg ser for meg å få inn kabler den veien fordi det gir minst fuzz.
Du klarer nok å få trykket inn et ekstra batteri der foran, men husk at det skal f.eks gå an å komme til å skifte dieselfilter etter monteringen...
Og lufteklaffene bak skal du la være i fred, dersom du ikke absolutt vil ha bilen fylt med støv (og støy).
Jeg tror og mener at "vitenskapen" dere to nå bedriver med tanke på kablene under bilen, er å ta vel hardt i.chr18 wrote:tenkte legge kablene under bilen jeg også.
tenkte legge i p-rør ned fra mottorrom, og vider inn i vanlige k-rør, som jeg igjen trekker nytt rør utenpå, lurte litt på å bruke mettalrør av att eller annet slag til det, som jeg først maler med ovatrol, så tykkt med benga lakk, og så noe tektyl/eventuelt understellsmasse, da den er noe tykkere og seigere enn vanlig tektyl.
og i kjøtene mellom rørene smører jeg tykt på med sikaflex, det holder seg mye bedre enn vanlig silikon, jeg regner med at dette skal være sikrert nok, men legger da også sikring både forran og bak, med så kort avstand til strømskilden som mulig.
sikerheten tas på alvor.
Men lurer på om ikke dynamoen kanskje kan bli litt liten om jeg skaffer meg en batteribank på 4-500Ah?
Legg en vanlig isolert tykk kabel under på skjermede plasser, og monter stor nok sikring i begge ender. Det har holdt på biler med f.eks bakmonterte rullestolheiser siden T4 kom, og er sikkert nok i bøtter og spann til dere også. Såframt en selvfølgelig ikke tror at bilen er en T3 Syncro en skal piske rundt i den alle værste terrengløypa.
Jeg har denne løsningen med en kabel på 25 mm2, og med 60 A sikring både foran og bak er nattesøvnen min ennå intakt.
Og kabelens standard-isolasjon er fremdeles uten skader etter 14 år.
Elektriker-gubben på jobben sier 25 mm2 holder i bøtter og spann til å drifte en vanlig rullestolheis, og det sier litt om hvilken dimensjon en behøver.
Jeg har en amerikansk kabel på rundt 20 mm2 , og kan ved ei passende anledning ta bilder av min løsning og poste denne i enten min egen prosjekttråd eller under "Tips og triks".
Selvfølgelig dersom det er interesse for dette, da.
-
chr18
- -

da sier vi vanlig myk kabel(sånne bilsteriokabler bør vell kunne brukes?) i 30-35mm2, så er vi sikra, med en 60A sikring i begge ender.
men åssen få denne inn i bilen, har du noen god forklaring på det VWegard så lenge vi skulle holde oss unna lufteventilen? mulig å borre ett hull pog tre kabelengjennom gulvet? bruke en sånn 90graders k-rør bøy inn? sånn bøy som dette jegt enker på http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89858
finne en måte å feste det på innibilen, så skulle jo kabelen ligge trygt? håper noen kommer emd noen gode forklaringer på åssen få kabelen inn i bilen, og nei vill ikke ha den gjuennom ett åpent vindu hehe
men åssen få denne inn i bilen, har du noen god forklaring på det VWegard så lenge vi skulle holde oss unna lufteventilen? mulig å borre ett hull pog tre kabelengjennom gulvet? bruke en sånn 90graders k-rør bøy inn? sånn bøy som dette jegt enker på http://www.biltema.no/products/product. ... emId=89858
finne en måte å feste det på innibilen, så skulle jo kabelen ligge trygt? håper noen kommer emd noen gode forklaringer på åssen få kabelen inn i bilen, og nei vill ikke ha den gjuennom ett åpent vindu hehe
christian
Det er feilmargin på alt!chr18 wrote:men da kan ikke stemme gpsen stemme lengre, den sier jeg kjører i 100 når nåla står på 110, noe som da blir noen få km feil, man får vell aldri noe av fartsmåling til å bli 110% riktig, er vell en grunn til at politiet må trekke fra 10% ved fartsmålinger, det gjelder vell både laser og boks trur jeg, åssen det er når de filmer deg fra sivilbil aner jeg ikke. skulle foresten likt å hvite åssen de tar farta de med sivilbil, bruker de sivilbilens speeometer, eller bruker de gps montro, bruker de gps så vill det i teorien si at du kan kjørre så fort du vill gjennom tuneller, for man kan ikke stole på gpsene inni der i hvertfall.
Husk at gps'en også bruker tid på å vise riktig fart, og amerikansk som systemet er skulle det ikke forundre meg om de har lagt inn en sikkerhetsmargin for å unngå at f.eks Garmin eller Tomtom blir saksøkt av Mr. Jones i Texas fordi hans gps viste for lav hastighet når han mista lappen i en "speed control".
Og politiet bruker egne apparater til sine målinger, Police-Pilot og Hico-neas(eller noe slikt- er muligens utgått?) er to slike.
De er ganske så riktige i forhold til kjørt distanse der og da.
Nå har jeg oppdatert tråden min med bilder av hvordan det er gjort på min bil. Se om det er noe du kan plukke opp der. Kabelgjennomføringer finner du hos f.eks Clas Ohlson til et par tiere.chr18 wrote:da sier vi vanlig myk kabel(sånne bilsteriokabler bør vell kunne brukes?) i 30-35mm2, så er vi sikra, med en 60A sikring i begge ender.
-
chr18
- -

Da var mitt første vw treff unnagjort.
Fikk til og med gjort noe "nyttig", nemmelig monternt plexiglass fra solarplexius, bilde her gir vell en rimelig god før/etter feeling
, for flere bilder så trur jeg Rudeboy har noen av sin bil på sin prosjekttråd.
Eller er planen for kommende uke:
1. bytte front rute
2. få montert fast setene og godskjent bilen med 8 seter i stede for kombi
3. bytte olje, og oljefilter, og muligens bytte luftfilter også
4. se etter pollenfilter, noen som har noe tips? gjerne om noen finner noe som passer på ebay, min tysk er dårlig så der finner jeg ikke frem.
5. få ferdig campinginnredningen, så bilen er brukbar, ingen toppe fasiliteter ennå regner jeg med, alltså ting som da skal gjøres med dette igjen:
a: få stiva opp skapene
b: få på plass en benkeplate oppå skapene
c: sage hull i benkeplate til vask
d:montere vask, og rørsystem til denne, pluss spillvansdunk, dette regner jeg med blir montert inn i ene skapet, så blir nok ikke veldig god skapplass her nei.
e: montere kran, med pumpe og vannbeholder.
f: tilpasse "overskapet" så det går oppå skapene, og helt inntil veggen i bilen. (gir visse kompikasjoner å skulle montere campinginnredning inn i en caravelle har jeg funnet ut, men det går vell til slutt(eller hva trur du rudeboy?), bare ta tiden til hjelp).
Ok trur det egentlig er nok til en hel måned, så får se hvor mye jeg får gjort av dette denne uka, de to første postene er viktigst, har egentlig skre4vet allt i viktigst til minst viktig.
Fikk til og med gjort noe "nyttig", nemmelig monternt plexiglass fra solarplexius, bilde her gir vell en rimelig god før/etter feeling
Eller er planen for kommende uke:
1. bytte front rute
2. få montert fast setene og godskjent bilen med 8 seter i stede for kombi
3. bytte olje, og oljefilter, og muligens bytte luftfilter også
4. se etter pollenfilter, noen som har noe tips? gjerne om noen finner noe som passer på ebay, min tysk er dårlig så der finner jeg ikke frem.
5. få ferdig campinginnredningen, så bilen er brukbar, ingen toppe fasiliteter ennå regner jeg med, alltså ting som da skal gjøres med dette igjen:
a: få stiva opp skapene
b: få på plass en benkeplate oppå skapene
c: sage hull i benkeplate til vask
d:montere vask, og rørsystem til denne, pluss spillvansdunk, dette regner jeg med blir montert inn i ene skapet, så blir nok ikke veldig god skapplass her nei.
e: montere kran, med pumpe og vannbeholder.
f: tilpasse "overskapet" så det går oppå skapene, og helt inntil veggen i bilen. (gir visse kompikasjoner å skulle montere campinginnredning inn i en caravelle har jeg funnet ut, men det går vell til slutt(eller hva trur du rudeboy?), bare ta tiden til hjelp).
Ok trur det egentlig er nok til en hel måned, så får se hvor mye jeg får gjort av dette denne uka, de to første postene er viktigst, har egentlig skre4vet allt i viktigst til minst viktig.
christian
Er det samme på tysk, så er bare å søke etter "t4 pollenfilter" så dukker det opp en del.. Her f.eks. http://i1.no/08kh/chr18 wrote: 4. se etter pollenfilter, noen som har noe tips? gjerne om noen finner noe som passer på ebay, min tysk er dårlig så der finner jeg ikke frem.
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Tullprat, sjekk min tråd...

Pleksiglass montert før, under og etter skjitprat. Og da det ble kjølig, trakk vi ned fra Oslo Hills til "resten" av Oslogjengen for å se knkoeskrapelaget bytte motor i en akkurat passe regga ekspedisjonsvogn.
Alt i alt, en passelig fin dag med godt vær og trivelig lag.
mvh,
Yngve S

Pleksiglass montert før, under og etter skjitprat. Og da det ble kjølig, trakk vi ned fra Oslo Hills til "resten" av Oslogjengen for å se knkoeskrapelaget bytte motor i en akkurat passe regga ekspedisjonsvogn.
Alt i alt, en passelig fin dag med godt vær og trivelig lag.
mvh,
Yngve S
-
chr18
- -

skal sies at innsikten er minimal, og at man må omtrent helt inntil rutene for å kunne se gjennom, ennå værre er det å se mot sola. nå på kvelden er sola ekstra lav også, hvet ikke om det kan ha litt å si, dette hvet sikekrt Rudeboy mere om, sdien han har hatt sine noe lengre enn jeg har hatt mine.
Jeg har også tenkt til å kopiere han litt til, nemmelig å skaffe meg sånne luftesaker til å montere på vinduene.
Jeg har også tenkt til å kopiere han litt til, nemmelig å skaffe meg sånne luftesaker til å montere på vinduene.
christian
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Hehe, jeg har ingenting hvitt inni som kan gi gjennomsyn - du kan se igjennom på rett belysning men stort sett gjør man ikke det på Tyskerbrakka.
Og jeg har jo rullegardinet i bakruta som ekstra hinder, det vil antakeligvis være enkelre å se framover mot ubehandla ruter enn der pleksiglassene sitter.
Yepsi, pepsi - alt jeg venter på er sommeren så er jeg klar for biltur med trøkk, jeg.
mvh,
Yngve S
P.S ! Ikke glem landstreffet i siste helga av september, nå da...
Og jeg har jo rullegardinet i bakruta som ekstra hinder, det vil antakeligvis være enkelre å se framover mot ubehandla ruter enn der pleksiglassene sitter.
Yepsi, pepsi - alt jeg venter på er sommeren så er jeg klar for biltur med trøkk, jeg.
mvh,
Yngve S
P.S ! Ikke glem landstreffet i siste helga av september, nå da...
-
chr18
- -

Det der med landstreffet snakket vi da om på treffet i stad, jeg kan fortsatt ikke komme desverre, da må de legge om datoen i såfall.
men om det blir noen herfra, så slår jeg følge, vi småpratet jo litt om england og tyskland(var det ikke det?) Hadde vært morsomt det i hvertfall, Buss treffet i sverige går heller ikke, da denne datoen også er satt av for snart ett år siden.
men om det blir noen herfra, så slår jeg følge, vi småpratet jo litt om england og tyskland(var det ikke det?) Hadde vært morsomt det i hvertfall, Buss treffet i sverige går heller ikke, da denne datoen også er satt av for snart ett år siden.
christian
-
chr18
- -

OK! litt dårlig uke den som gikk, men fikk da gjort lit, og litt denne uka, synd western union nektet meg å sende de 477kronene til kina, så da blir jeg pent nødt til å vente med LED pærer til baklyktene jeg fikk av rudeboy, men det kommer ved en senere anledning.
I dag fikk jeg endelig ny frontrute(fikk og fikk fru blom, måtte ut med 4400SEK), fikk på en med innebyget antenne, selv om det ble bestilt en helt "ren" rute, altså en uten farge og elektronik.
men nå fikk jeg da alltså denne med både mørk stripoe øverst, og antenne i, så nå blir neste prosjekt(etter jeg kommer fra tur, enten til uka, eller neste, hvet ikke hvor lenge jeg blir borte, bare at jeg drar på fredag), å få ordnet så jeg bruker den antenna i ruta i stede for "teleskop stanga" som sikkert kan bli en fin fiskestang.
I dag fikk jeg endelig ny frontrute(fikk og fikk fru blom, måtte ut med 4400SEK), fikk på en med innebyget antenne, selv om det ble bestilt en helt "ren" rute, altså en uten farge og elektronik.
men nå fikk jeg da alltså denne med både mørk stripoe øverst, og antenne i, så nå blir neste prosjekt(etter jeg kommer fra tur, enten til uka, eller neste, hvet ikke hvor lenge jeg blir borte, bare at jeg drar på fredag), å få ordnet så jeg bruker den antenna i ruta i stede for "teleskop stanga" som sikkert kan bli en fin fiskestang.
christian
-
chr18
- -

ADVARSEL!: før du begynner å lese dette innlegget bør du finne frem kaffekoppen, for dette ble langt og kjedelig.
Hiver bare ut noen raske bilder.
bilde av skapene utvendig kan se at jeg har montert "benkeplate" og vask
her ser dere skapene innvendig, skapet til venstre er innredet med hyller, mens skapet til høyre inneholder to 25liters kanner, ene skal ha vann, mens andre er stappa inn slik at utløpet fra vasken går oppi kanna, hullet i kanna var akkurat stort nok til å få utløpet nedig, og kan ikke se at det har blitt noe søl her, men har en bitte liten lekasje fra vannpumpa som ligger under plata de to kannene står på, så må en tur på biltema og finne noen slangeklemmer til ut og inn fra pumpa.
her kan du/dere(om det faktisk er fler enn en som følger med på prosjektet mitt) se åssen jeg har tilpasset hele benksystemet til fasongen i bilen
så noen raske bilder av selve bygge prosessen.
først måtte jeg jo montere skapene, for å se om ikea hadde klart å sende med alle delene, og det hadde de, kjøpte de billigste kjøkkenskapene de hadde, med de mest simple dørene, jeg valgte benkskap, så saperx valgte overskap til sin, men jeg trengte de få ekstra cm i bredden
her ser dere at jeg har formskjært en side, tok av en side, kjærte den til, og monterte den igjen, før jeg så tok neste.
her ser dere ett skap ferdig, det ligger vist på siden her
siden det var to skap som skulle stå inntil hverandre sagde jeg ut begge de to platene som skulle stå mot hverandre sammtidig, festet de abre sammen med to tvinger, det fungerte utmerket.
skal dere bruke stikksag(sånn elektrisk sag med ett blad som flyr opp og ned, i tilfelle jeg bruker feil navn på denne type sag) så husk at den siden dere har opp når dere sager blir det styggeste, alltså lønenr det seg å sage fra baksiden.
som benkeplate brukte jeg en sideplate som skulle vært til en mørk billyhylle trur jeg, fikk den for en 50lapp på billigjørnet til ikea.
vasken kommer fra gjenbruket, og springen er en sak fra biltema, som kostet 200kr med 12V pumpe. http://www.biltema.no/Archive%5CProduct ... -982_s.jpg
maler lagde jeg enkelt i papp først, bildene har desverre blitt borte underveis. Men skal prøve å forklare hvordan jeg gjorde det.
Først tok jeg en stor papplate, brukes til melomlegg på paller, så størelsen jeg brukte var like stor som en pall, kan fint bruke mindre, lettere å jobbe med også vill jeg tru.
Første jeg gjorde var å finne fram en god tapetkniv til å kjære med, så en spritetusj. neste var å grov skjære plata, så kom det vanskelige, nemmelig å fintilpasse den, gjorde følgende, holdt papplata inntilveggen i bilen, så tok jeg tusjen og holdt den langs med veggen, og spissen mot pappen, så lot jeg den følge veggen nedover, da fikk jeg en del streker på pappen, som jeg da skjærte etter, sånn holdt jeg på til jeg var fornøyd med passformen, så var det bare å overføre den til skapveggene, lagde først den som var nærmest setene, så den som skulle være lengst bak, til slutt brukte jeg begge disse til å lage den i midten, da formen i midten er den blanding av de to første jeg nevnte.
Huff dette ble nok ett langt innlegg, dere får skrive klage når dere har lest hele.
Hiver bare ut noen raske bilder.
bilde av skapene utvendig kan se at jeg har montert "benkeplate" og vask
her kan du/dere(om det faktisk er fler enn en som følger med på prosjektet mitt) se åssen jeg har tilpasset hele benksystemet til fasongen i bilen
så noen raske bilder av selve bygge prosessen.
først måtte jeg jo montere skapene, for å se om ikea hadde klart å sende med alle delene, og det hadde de, kjøpte de billigste kjøkkenskapene de hadde, med de mest simple dørene, jeg valgte benkskap, så saperx valgte overskap til sin, men jeg trengte de få ekstra cm i bredden
siden det var to skap som skulle stå inntil hverandre sagde jeg ut begge de to platene som skulle stå mot hverandre sammtidig, festet de abre sammen med to tvinger, det fungerte utmerket.
skal dere bruke stikksag(sånn elektrisk sag med ett blad som flyr opp og ned, i tilfelle jeg bruker feil navn på denne type sag) så husk at den siden dere har opp når dere sager blir det styggeste, alltså lønenr det seg å sage fra baksiden.
som benkeplate brukte jeg en sideplate som skulle vært til en mørk billyhylle trur jeg, fikk den for en 50lapp på billigjørnet til ikea.
vasken kommer fra gjenbruket, og springen er en sak fra biltema, som kostet 200kr med 12V pumpe. http://www.biltema.no/Archive%5CProduct ... -982_s.jpg
maler lagde jeg enkelt i papp først, bildene har desverre blitt borte underveis. Men skal prøve å forklare hvordan jeg gjorde det.
Først tok jeg en stor papplate, brukes til melomlegg på paller, så størelsen jeg brukte var like stor som en pall, kan fint bruke mindre, lettere å jobbe med også vill jeg tru.
Første jeg gjorde var å finne fram en god tapetkniv til å kjære med, så en spritetusj. neste var å grov skjære plata, så kom det vanskelige, nemmelig å fintilpasse den, gjorde følgende, holdt papplata inntilveggen i bilen, så tok jeg tusjen og holdt den langs med veggen, og spissen mot pappen, så lot jeg den følge veggen nedover, da fikk jeg en del streker på pappen, som jeg da skjærte etter, sånn holdt jeg på til jeg var fornøyd med passformen, så var det bare å overføre den til skapveggene, lagde først den som var nærmest setene, så den som skulle være lengst bak, til slutt brukte jeg begge disse til å lage den i midten, da formen i midten er den blanding av de to første jeg nevnte.
Huff dette ble nok ett langt innlegg, dere får skrive klage når dere har lest hele.
christian
-
chr18
- -

da er noe(!) av oljen endelig byttet, fikk desverre ikke ut oljepluggen i dag, så da ble det å suge opp den gamle olja via peilepinne røret, med en hjemme snekra oljeszuger, det fungerte tilsynelatene bra.
Byta heller ikke olje filteret i dag, da jeg alikevell må prøve å få ut den hersens oljepluggen, som noen en gang i tiden har skrudd huet rund på, så bytter filteret også da, hadde heller ikke noe løfteverktøy ledig, så bilen stod fint på alle 4 hjula, og så godt som umulig å få skiftet oljefilteret da.
Om noen skulle ha lyst til å hjelpe meg med dette, og holder til ikke alt for langt fra veien jeg snart skal kjøre, så si i fra, for noenlunde "rute opplysning" se "ferie" runde i Norge, noe jeg bør få med meg?"
under Løst og fast. det jeg skulle hatt hjelp til er altså; få ut uljeplugg(kjøper ny i morra, om jeg finner ett sted som har) og bytte av oljefilter<(dette har jeg liggendes, og tar det med meg i bilen)
om noen vill hjelpe, så er fortsatt nummeret mitt: 90142311
Byta heller ikke olje filteret i dag, da jeg alikevell må prøve å få ut den hersens oljepluggen, som noen en gang i tiden har skrudd huet rund på, så bytter filteret også da, hadde heller ikke noe løfteverktøy ledig, så bilen stod fint på alle 4 hjula, og så godt som umulig å få skiftet oljefilteret da.
Om noen skulle ha lyst til å hjelpe meg med dette, og holder til ikke alt for langt fra veien jeg snart skal kjøre, så si i fra, for noenlunde "rute opplysning" se "ferie" runde i Norge, noe jeg bør få med meg?"
under Løst og fast. det jeg skulle hatt hjelp til er altså; få ut uljeplugg(kjøper ny i morra, om jeg finner ett sted som har) og bytte av oljefilter<(dette har jeg liggendes, og tar det med meg i bilen)
christian
En metode som ble benyttet på min bil med det samme problemet var:chr18 wrote:da er noe(!) av oljen endelig byttet, fikk desverre ikke ut oljepluggen i dag, så da ble det å suge opp den gamle olja via peilepinne røret, med en hjemme snekra oljeszuger, det fungerte tilsynelatene bra.
Få noen til å sveise en stor mutter utenpå bunnpluggen.
Du får da et mye større moment når du prøver å løsne den.
(Dette er jo egentlig en konstruksjonsfeil........en så stor plugg med et så lite hode)
Arild Aase
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
`94 VW California Coach 2,4D (solgt)
`96 VW Golf Cabriolet "Classic Edition"
`05 BMW 525dAT M-Sport
`07 Dethleffs Globebus Integral
Er vel også folk som sliper ned flensen på pluggen slik at du minskar friksjon og anleggsflate. Sveis så på mutter eller skrue/dings utanpå den avrunda bunnpluggen og kjør operasjon "ta i".
Tørris er vel også nevnt som vidundermiddel....
Tørris er vel også nevnt som vidundermiddel....
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
-
chr18
- -

synd jeg ikke kan sveise da, burde vært som på den gamle primeraen jeg hadde, der var pluggen slik at den store(les. latmansarm med 40cm forlenger) latmansarmen gikk rett på, altså uten noen pipe, pluggen hadde firkant hull, mener også den var sekskanta, så man hadde en "nødløsning" om en av de skulle bli runde.
christian
Kanskje du kjenner noen som har en slik?
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=144306
Å slipe ned flensen (med baufil) har jeg gjort med bra resultat, men da må du selvfølgelig ha litt tak i bolthodet. Det beste er vel å få noen til å sveise på en mutter.
http://www.biltema.no/products/product. ... mId=144306
Å slipe ned flensen (med baufil) har jeg gjort med bra resultat, men da må du selvfølgelig ha litt tak i bolthodet. Det beste er vel å få noen til å sveise på en mutter.