førardøra gjekk i vranglås
-
Himamekken
førardøra gjekk i vranglås
får ikkje låst opp førardøra innvedig eller utvendig. ka ska eg gjera for å få den opp?
-
Himamekken
-
Himamekken
Jeg inbiller meg at det er billigst å rive av innsiden av døren og fikse det fra baksiden. Sånn trekk er billige hvis det er standard trekk. Jeg har, men det er en liten sprekk i lommma.
Ellers så kan det hende at du får det helt av også. Skru av låstappen, håndtaket og sveiva. Sveiv ned vinduet og prøv å press innsiden opp og dra ut. Det står en skrue i framkant av dørsiden som du ikke kommer til... Da kommer du til baksiden av låsen og kanskje du kan dirke den derfra. Tror det er lett å åpne derfra i hvertfall.
Og imens trekket er av kan du jo kle døra innvendig med asfalt fra biltema. Selvklebende:) Hjalp stort på lyden i min.
Ellers så kan det hende at du får det helt av også. Skru av låstappen, håndtaket og sveiva. Sveiv ned vinduet og prøv å press innsiden opp og dra ut. Det står en skrue i framkant av dørsiden som du ikke kommer til... Da kommer du til baksiden av låsen og kanskje du kan dirke den derfra. Tror det er lett å åpne derfra i hvertfall.
Og imens trekket er av kan du jo kle døra innvendig med asfalt fra biltema. Selvklebende:) Hjalp stort på lyden i min.
Stian
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
1,9 TDI 2008 transporter
2,5 TDI 2003 Transporter RIP
2,5 TDI 2003 Multivan Westfalia tak Camper
2,0 TDI Touran (drittbil)
2,5 TDI 2000' (omplassert)
2,4D 94' RIP
2,4D 93' RIP
2,4D 93' RIP
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Hva med å skru av låsetappen og spraye inn WD-40 med slange og la stå noen dager og prøve igjen og låse opp døra. Det finnes plastrør i flere lengder, bruk en annen dør som referanse så du treffer riktig inn i døra.
Jeg brukte en annen panserlås som referanse, ellers hadde jeg aldri klarte å få det opp.
Se annen post her.
Jeg brukte en annen panserlås som referanse, ellers hadde jeg aldri klarte å få det opp.
Se annen post her.
Hei!
Opplevde noe liknende selv når jeg hadde hatt av dørtrekket.
Det jeg måtte gjøre var å skru av låsetappen og vippe av føringen som står ned i dørtrekket. Så var det var å få tak i låsestanga nedi der med en spiss tang og dra opp. Så gikk det greit for min del.
Men det kan jo være andre ting her, men det vitigste er å får åpnet døra først. Skjære opp dørtrekket? Billigere og enklere enn å ødelegge låsen, som kanskje skaper skader på karosseriet?
Et dørtrekk koster vel ikke mer enn en hundrings hos en hugger?
Tenke tenke????
Opplevde noe liknende selv når jeg hadde hatt av dørtrekket.
Det jeg måtte gjøre var å skru av låsetappen og vippe av føringen som står ned i dørtrekket. Så var det var å få tak i låsestanga nedi der med en spiss tang og dra opp. Så gikk det greit for min del.
Men det kan jo være andre ting her, men det vitigste er å får åpnet døra først. Skjære opp dørtrekket? Billigere og enklere enn å ødelegge låsen, som kanskje skaper skader på karosseriet?
Et dørtrekk koster vel ikke mer enn en hundrings hos en hugger?
Tenke tenke????
Torbo
Re: førardøra gjekk i vranglås
Hei har dette problemet. Jeg oxo.
Jeg får ikke låst opp døren verken inne eller ute.
Det gjelder passasjer siden.
Sylinderen er borte ser bare rett inn til til tversporet.
Ikke får jeg av trekket.
Ha prøvd å dra den pinnen opp med mye makt men skjer ingen ting.
De andre dørene låser seg opp men låser seg fort igjen ettersom denne ene døren nekter å slippe denne pinnen fra sin posisjon.
Noen tips?
Har lyst til å sette inn en ny sylinder i denne døren etter at jeg har fikset hoved problemet.
Er dette stor jobb? Og hva feiler døren min? Hvorfor vil den ikke slippe denne pinnen?
På forhånd takk.
Gjelder en vw caravelle t4b 1997 med sentrallås.
Jeg får ikke låst opp døren verken inne eller ute.
Det gjelder passasjer siden.
Sylinderen er borte ser bare rett inn til til tversporet.
Ikke får jeg av trekket.
Ha prøvd å dra den pinnen opp med mye makt men skjer ingen ting.
De andre dørene låser seg opp men låser seg fort igjen ettersom denne ene døren nekter å slippe denne pinnen fra sin posisjon.
Noen tips?
Har lyst til å sette inn en ny sylinder i denne døren etter at jeg har fikset hoved problemet.
Er dette stor jobb? Og hva feiler døren min? Hvorfor vil den ikke slippe denne pinnen?
På forhånd takk.
Gjelder en vw caravelle t4b 1997 med sentrallås.