Noen som har et tips om hva dette kan være
Forøvrig gikk garantien ut i mai

Ikke bremser som subber nei,har prøvd å bremse men lyden er uforandret.Lyden kan best beskrives som unormalt mye dekkstøy.oeriberg wrote:Hei
4Motion eller FWD?
Kan være bremsene som ligger innpå på innsiden?
Forøvrig har du reklamasjonsrett utover garanti på drivverk.

Så vidt jeg vet er det ikke noen utvidet garanti på drivverket. Garantien på en bil som er solgt ny gjennom Møller gjelder i to år med ubegrenset km, akkurat som i resten av Europa, og i tillegg er det garanti inntil 3 år/100000km som er spesielt for Norge. Det oeriberg sier er at du har Reklamasjonsrett etter at garantien har gått ut. Hvis bilen er importert av Møller, og den er registrert på en privatperson, så har du fem års reklamasjonsrett etter forbrukerkjøpsloven på en vare som er ment å holde i over to år. Og f.eks. et hjullager skal holde over to år. Hvis det er en firmabil så gjelder ikke forbrukerkjøpsloven, da har du to års reklamasjonsrett etter kjøpsloven. Hvis bilen er importert av noen andre enn Møller, og den er solgt av en profesjonell selger i Norge (altså en bilforhandler e.l.) så har du evt reklamasjonsrett mot denne selgeren.sv-r-soe wrote:
Hva ligger i utvidet garanti på drivverk:

Takk. Da bytter jeg det bare og ser (hører) om det hjelper.Der Postmeister wrote:De kan fortsatt lage lyd og kjennes helt fine ut. De er som sagt litt lurene disse T5'ene.

Takk, har studert den, men det virker ikke som om lyden der er avhengig av om man svinger eller kjører rett fram. Derfor valgte jeg denne tråden.

Ja, vi får se. Nå har jeg nappet ut lageret. Planen er å sette inn det nye i morra. Blir det ikke bedre får jeg søke hjelp. Men om jeg har støy fra mellomaksellager i tohjulstrekkeren min så er det vel kanskje ikke så lett å kurereNeergård wrote:Få med deg en dreven mekaniker i bilen. Et mellomaksellager gir annerledes lyd enn hjullager, og klangen i ulyden avslører om det er mellomaksel. Mek det kreves at øret ikke er helt ukjent med hjullagerlyd da.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Det var sånn i dette tilfellet. Venstre bak var gåent, helt tydelig når jeg fikk vekk bremseklosser slik at det kunne sveives fritt rundt. Har tatt ut det gamle og presset inn nytt, men så begynte det å regne så jeg gikk inn før bremsene var tilbake på plass. Så resten blir i morgen ettermiddag.Needforspace wrote:Er gjerne lager på venstre side som lager lyd når du svinger mot den siden. Litt ulogisk men jeg har opplevd dette flere ganger.