har fått noe som tilsynelatende er olje i kjølevæsken, hva kan det komme av?
Merket først at varmeapparatet begynte å blåse mer og mer kald luft. Mistenkte da lavt kjølevæskenivå. Men en visuell kontroll av tanken viste at alt var ok.
Noen timer etter kom varsellyset for lavt kjølevæskenivå på, og når jeg da kontrollerer væskenivået ved hjelp av en liten rundstokk er det helt ok, men det henger igjen en "oljeaktig" film på pinnen. Dette har jeg ikke sett på andre biler jeg har hatt.
ojle i kjølevæsken
-
highliner480
ojle i kjølevæsken
If you're aming for the sky, you're bound to hit something....
Blinklysolje-tanken er tom... trenger påfyll
Blinklysolje-tanken er tom... trenger påfyll
Re: ojle i kjølevæsken
Hvor langt opp går temperaturen på måleren?highliner480 wrote:har fått noe som tilsynelatende er olje i kjølevæsken, hva kan det komme av?
Merket først at varmeapparatet begynte å blåse mer og mer kald luft. Mistenkte da lavt kjølevæskenivå. Men en visuell kontroll av tanken viste at alt var ok.
Noen timer etter kom varsellyset for lavt kjølevæskenivå på, og når jeg da kontrollerer væskenivået ved hjelp av en liten rundstokk er det helt ok, men det henger igjen en "oljeaktig" film på pinnen. Dette har jeg ikke sett på andre biler jeg har hatt.
Hadde dårlig termostat på min, lukket ikke skikkelig.
Har samme tynne oljefilmen på min, men toppakningen er ikke gåen, sier de som har sett på den.
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
-
Käfervelle
- -

- Car: T4 Multivan
Re: ojle i kjølevæsken
Uansett arbeidstempratur på motor, så skal det ikke være olje i kjølevæska. Som sagt er nok da enten oljekjøler eller toppakning gåen..esol wrote:Hvor langt opp går temperaturen på måleren?highliner480 wrote:har fått noe som tilsynelatende er olje i kjølevæsken, hva kan det komme av?
Hadde dårlig termostat på min, lukket ikke skikkelig.
Har samme tynne oljefilmen på min, men toppakningen er ikke gåen, sier de som har sett på den.
Teoretisk kan det jo være olje/vannkanaler i toppen (sprekk) , men det har jeg liten tro på.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090