Eksos i coupèen
Eksos i coupèen
Hjelp det lukter eksos i coupèen. (174hk motoren) Hver gang jeg starter opp kommer det en klar dunst av eksos i coupèen. Trodde først det var dieselvarmeren, men det var det ikke, for fenomenet skjer også på varme dager. Utrolig kvalm lukt.
Er det noen med erfaring som kjenner igjen dette problemet ?
Mvh
Pickupman
-66 T1
-05 T5
Er det noen med erfaring som kjenner igjen dette problemet ?
Mvh
Pickupman
-66 T1
-05 T5
Eksos lukt
Hei, ha nettopp hatt de samme problemet på min bil, trodde de var pakkningen på eksos manifold, men nei, selve manifolden hadde sprukket på tre steder, og ettersom denne ikke sitter så lang unna friskluft inntakket, så drar en lukta inn i bilen, min erfaring da 
Re: Eksos lukt
Kunne du se sprekkene? Hvor var de lokalisert på manifolden?WhiteT5 wrote:Hei, ha nettopp hatt de samme problemet på min bil, trodde de var pakkningen på eksos manifold, men nei, selve manifolden hadde sprukket på tre steder, og ettersom denne ikke sitter så lang unna friskluft inntakket, så drar en lukta inn i bilen, min erfaring da
Hva med pakningen rundt panser, den skal jo hindre motorromluft å komme opp i friskluftinnsugingsområdet ?(det ble et langt ord gitt).
Mvh Pickupman
Sprekk
Nei såg ikke sprekkene før manifold var av, og ja, flensen på sylinder en, var 75% knekt av, og synlige stor sprekk på to'ern, og disse er jo nærmest frisk luftinntaket og da...hørde en liten eksos lekkasje ved kald motor, men den tettet seg ved litt varm motor.....
Sprekk
Nei såg ikke sprekkene før manifold var av, og ja, flensen på sylinder en, var 75% knekt av, og synlige stor sprekk på to'ern, og disse er jo nærmest frisk luftinntaket og da...hørde en liten eksos lekkasje ved kald motor, men den tettet seg ved litt varm motor.....
Manifold
Eksos manifold kr 5500
Pakningsett kr 750
Gjorde jobben sjøl, og lete forgjeves etter brukt manifold, men fikk ikke tak i..
Men Heddal bilopphugging har en 174hk manifold til kr 2000, jeg har hatt den her, fordi vag sjekket på dele katalogen sin at de sku vere samme manifold som på 130hk, men nei, så sende den tilbake, den såg som ny ut, gått 50-60 tusen tenker jeg.. Ring dit vis du trenger ettervert..
Pakningsett kr 750
Gjorde jobben sjøl, og lete forgjeves etter brukt manifold, men fikk ikke tak i..
Men Heddal bilopphugging har en 174hk manifold til kr 2000, jeg har hatt den her, fordi vag sjekket på dele katalogen sin at de sku vere samme manifold som på 130hk, men nei, så sende den tilbake, den såg som ny ut, gått 50-60 tusen tenker jeg.. Ring dit vis du trenger ettervert..
Re: Eksos i coupèen
Jeg har nå fått samme diagnose på bilen. vist nok fordi jeg har software update. ser nå ut som dette er en mer vanlig feil enn VAG vil innrømme. så ny manifold må jeg nok betale selv.
-
TL35182
- Car: T5 Caravelle 140hk 4motion 2010mod
Har bytta endel manifolder på 2.5Tdi ja.
De sprekker opp på sylinder 1
Dette skal være garanti, eller 5 års reklamasjon på.
-Multivan Highline 174Hk Tiptronic 2005
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
Sånn hos meg åsså, 2006mod, møller fikser vel dette gratis ventli??
Jeg startet jo denne tråden, men min bil har ikke dette problemet lengere mystisk nok, det har faktisk løst seg selv. Kan jo være at soten har tettet en eventuell sprekk.
:
Mvh Pickupman
Faktisk så virker det som det har løst seg på min å nå 
-
Magnus
- Car: Toyota LC120 Arctic Truck
- Phone: 90037619
Vent til det blir varmere i været igjen da merker dere nok den lukten igjen 
På leting etter T5 4motion
2005 T5 2,5tdi Aut (solgt)
skal få bestilt meg time på møller så dem får sjekka å ordna opp!
Var på sjekk med min T5 på mandag for den har et høyt diesel forbruk. Fikk beskjed om at det var sprekk i manifold igjen. Denne ble byttet i juni 08 og. 
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
Gikk på garanti det??
Ja det skal det gjøre, har ikkje byttet manifold enda , bilen skal inn igjen i februar.halsen89 wrote:Gikk på garanti det??
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
-Touran 2,0TDI DSG
-Cresent Flakmoped.
Okay, dette er for dårlig på en vw altså...Hølje wrote:Ja det skal det gjøre, har ikkje byttet manifold enda , bilen skal inn igjen i februar.halsen89 wrote:Gikk på garanti det??
-
Magnus
- Car: Toyota LC120 Arctic Truck
- Phone: 90037619
det meste går på garanti så lenge den er innenfor garanti tiden 
På leting etter T5 4motion
Hva er garantitiden på disse bilene?
I forhold til om det er brukt privat eller i næring.
Bilen det gjelder er en 06 T5 174 HK som har gått 68000.
Alle servicer er fulgt og det er mobilitetsgaranti.
I forhold til om det er brukt privat eller i næring.
Bilen det gjelder er en 06 T5 174 HK som har gått 68000.
Alle servicer er fulgt og det er mobilitetsgaranti.
75 Audi 80 GT
75 Passat TS aut
82 BMW 316 aut
84 Golf 1.6
99 Passat TDI "Gatebil-edition"
99 Lupo
01 Golf 4 Highline
06 Transporter TDI 4motion
07 Polo GTi "S2000"
12 Caddy 2.0 TDI
http://www.partsandretards.no
75 Passat TS aut
82 BMW 316 aut
84 Golf 1.6
99 Passat TDI "Gatebil-edition"
99 Lupo
01 Golf 4 Highline
06 Transporter TDI 4motion
07 Polo GTi "S2000"
12 Caddy 2.0 TDI
http://www.partsandretards.no
Lämnade in min på verkstaden idag med detta problemet.... de har envist hävdat att det inte är något fel men idag var det -22 grader och barnen ville inte sitta i bussen då den stod på tomgång då det luktar hemskt i coupéen.
Jag har AXE motorn också...
Jag har AXE motorn också...
//Magnus M, The Swede
Caravelle lång 174hk 4motion AXE -07
Caravelle lång 174hk 4motion AXE -07