Hei,
Jeg har problemer med å finne ut om felgene mine faktisk er lovlige på caravellen. Har tatt bilde av all tekst jeg kunne på felgen. Noen som kan tyde dette med tanke på lastindeks?
Nå ser det ut til at jeg ikke får lagt inn bilder så jeg skriver ned det som står på felgen:
7.5Jx16H2
F 6475635.R
Et.35
KBA
44770
EAT
JU
DT
R.O.D.
Lasteindeks på felg. Hvor står dette?
Lasteindeks på felg. Hvor står dette?
91 2,4D ex buss
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Ja, burde stå i kg, men det ser ikke ut som at det står noe, så jeg konkuderer med at det går greit. ET 35 går greit, men foran så ligger de kant i kant med hjulbuen.s6tq wrote:LI står ikke på felgene, det gjelder dekk. På felger er det angitt i KG.
Et 35 skulle ikke være noe problem dersom det gjelder den 91' ex-buss i signaturen...
Noen som har en formening om hvilken dimensjon som er best å kjøre med? 215/60 eller 225/55? (16 toms felg)
91 2,4D ex buss
-
lwbT4syncro
Er ikkje dette med vektmerking på felger viktig då? Regner med at dette er noko som biltilsyn vil kontrollere ved ei evnt ulykke?
Eg slit i alle fall litt med å finne felger som både passer bilen med innpress og vekt. Berre få felger som matcher aksellast i mitt vognkort. felgane burde tåle 800kg for å være godkjent (foraksellast 1600kg / 2), men dei fleste leverandører selger felger med rundt 700kg merking til T4.
no er det nok sjelden eg kjem til å presse bilen full på vekt, eg er meir en volumfrakter, men kva når uhellet er ute?
noken som veit?
Eg slit i alle fall litt med å finne felger som både passer bilen med innpress og vekt. Berre få felger som matcher aksellast i mitt vognkort. felgane burde tåle 800kg for å være godkjent (foraksellast 1600kg / 2), men dei fleste leverandører selger felger med rundt 700kg merking til T4.
no er det nok sjelden eg kjem til å presse bilen full på vekt, eg er meir en volumfrakter, men kva når uhellet er ute?
noken som veit?
- Tanke og draum er himmelske køyrety..