Ombygging fra Transporter vare til kombi.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
jupisk

Ombygging fra Transporter vare til kombi.

Post by jupisk »

har kommet meg for øret at de ikke godkjenner kombiveggen lenger etter 2007. Stusselig da når jeg har bygd om transporteren min med deler fra en 99 mod og til kombivegg. Vet at det er andre seteløsninger som er bedre, men tenkte dette var en grei måte og få med seg ungene på. er det noen som vet om noen biltilsyn som fortsatt godkjenner denne løsningen?? :lol:
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Trafikkstasjonen.

Men dette visse selvsagt du selv i og med at du kontakter lokal(lokal'ish) trafikkstasjon før ombyggingen, vel ? Alltid bestandig dialog med din lokale "bilsakskyndige" i god tid før utskeielser, må vite !

mvh,
Yngve S
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

de godskjenner den vell? men bilen blir da registret som personbil og ikke kombi, og dermed full avgift? var ikke kombiløsningen noe som kom på grunnlag av at man da ungikk en del avgifter?
christian
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Jeg vet ikke.

Jeg trodde du hadde vært i kontakt med dem for å finne ut hva du kan og ikke kan bygge om til...

Rent historisk så kom kombi inn i norsk trafikkmiljø grunnet avgiftene som du beskriver. Mot at man fikk en ubrukelig vegg midt i kjøretøyet.

mvh,
Yngve S
jupisk

Post by jupisk »

Rudeboy wrote:Jeg vet ikke.

Jeg trodde du hadde vært i kontakt med dem for å finne ut hva du kan og ikke kan bygge om til...

Rent historisk så kom kombi inn i norsk trafikkmiljø grunnet avgiftene som du beskriver. Mot at man fikk en ubrukelig vegg midt i kjøretøyet.

mvh,
Yngve S
syntes ikke veggen er så ubrukelig jeg for en som har med seg litt verktøy, men nå kom det. tenkte kanskje dere visste om noen som hadde godkjent denne løsningen nylig.
chr18
-
-
Car: lang T4 93mod.
Phone: 90142311

Post by chr18 »

Som sakt, trur ikke biltilsynet nekter deg å ha veggen i bilen, men om du har transporter, og skal nå da omregistrere den, så får du vell hele avgiftspakka servert, i hvertfall de avgiftene som skiller mellom transporter og personbil, regner med det er mindre avgifter på transporter enn personbil, så da blir du pent nødt til å betale det som er i mellom. Nå hvet jeg ikke hvilken ørsmodel transporteren din er da, avgiftene synker jo noe for hvertår.
christian
gaupe

Ombygging

Post by gaupe »

Hei,
min Vare-Transporter vært ombyggd til Personbil og registrert.
Seterløsning: Foran to enkeltseter med armlener ob bak ei Multivan-
sitte/sovebenk inkl. belter. Det vært i 02.08.

Bilen er utlagt for salg!
Manfred Schrader

Immer mit der Ruhe!

98er T4-Syncro Trapo 2.4D
Post Reply