Iriterende motor problem,vil ikke gå sikkelig...Nye opplys.

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Freejack

Iriterende motor problem,vil ikke gå sikkelig...Nye opplys.

Post by Freejack »

Hei

har noen problemer medkondens gjennom vintern, fikk bytter plugger og kondensfjerner osv..men det hjalp ikke...dette var i desember...men det rareste er det at det var fuktighet inne i fordeler lokket??? hvordan det kom vann inn der skjønner jeg ikke....men etter det gikk den som ei kule :-)

henta den på verksted her om dagen etter spidometer tullet og nå har han faaan begynt å hakke og være rar igjen....blri så førbanna og frustrert att eg har snart ikke hår på toppen igjen...

starter greit men når eg gir gass....pådrag fra 1500 til ca 4500 i turtall så virker det som han vil dø.....hakker og fjusker.....

er det noen her inne som har tips? råd?

Og FRUEN KOM HJEM OG SA EN TING,HUN MENER DET KUNNE VÆRE PROBLEMET DA BILEN STÅR MED FRONTEN NEDOVER I BAKKE FRA GASJEN...CA 20-25 GRADER HELLING HUN MENER DET ER KUN DA HAN BEGYNNER Å BLI RAR OG NÅR HAN IKKE BLIR KJØRT PÅ 2-3 DAGER.....SKULLE BARE SI DET HVIST DET GIR NOEN EN AHA OPPLEVELSE......

eller som overskriften sier...bytte maskin......aner ikke men begynner å bli lei....får jo aldri gjort ferdig inni bilen pga alle andre tull ting.

trenger desperat hjelp.....hehe og ja det er en 2.5 bensin syncro....

frustrert tommy
Last edited by Freejack on 30 Apr 2009, 20:17, edited 3 times in total.
Jo større bil jo bedre :-)
Torle
-
-
Car: T4 2002
Phone: 90994928

Post by Torle »

Minner om LM-feil, koble av kontakt på LM'en går den bedre da så er feilen funnet. Funker ikke alltid men mange biler går greit uten LM men er helt idiot når den er defekt. (Luftmengdemåler står vanligvis på slangen fra luftfiltter til motor.)

PS du risikere og få motor lys!
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Kan det var defekt bensinpumpe eller tett bensinfilter slik at det ikke presses nok bensin inn i injectionsystemet? Det skal jo være et visst trykk, da...
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
vwbrumle

Post by vwbrumle »

Er dette en "vakkel feil" (som kommer å går) kan det være brudd i en pluggledning. det skjer fra tid til annen, opplevde dette med en volvo jeg hadde. og da den ble skiftet var alt ok igjen. Opplevdes som kraftig lugging når en kjørte og hakket og fjuskete gange da den gikk på tomgang.[/b]
Roger
ingar

Post by ingar »

Har vært borti samme problem med en 95 2,5 bensin. Se bak sikringsboksen, der ligger det en del releèr, se på nummer 32 (tror jeg), det skal i hvertfall være motorstyringsrele. Ta ut releet,Ta av lokket på det og trykk på koblingspunktene fra nedsiden, skulle ikke forundre meg og opptil flere er løse. Var i hvertfall det på min, og dette er lett å sjekke og billig å løse med litt lodding. På den jeg hadde anbefalte verkstedet full overhaling av tenningssystem og forgasser, var rep. til mange tusen, men løste som sagt problemet ved hjelp av en kompis med loddebolt.
Post Reply