Motordeksel

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Post Reply
Vettel
Car: T5 TDI 2005 2,5 4x4
Phone: 92692805

Motordeksel

Post by Vettel »

Jeg har fjernet dekslet under motoren på min T4. Bilen kjøres bare på asfalt. Kan dette ha noen negative konsikvenser?
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Nevnt førut, at om du f.eks ligger bak en bil som kjører på stein (sånt ligger alltids i veikanten) og denna steinen f.eks treffer ei av reimene som skal surre og gå under motordrift - well, da kan du slite.

Mens andre tar sjansen på dette og mener støydempinga dekselet gir ikke er tilstrekkelig med "øre-komfort" til at de gidder ha det på.

Jeg har det på. Selv om skruene pleier være et problem ved at de ryker, kan evt ei jekkestropp erstatte flere av disse.

mvh,
Yngve S
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Vann og dritt kommer jo opp når det regner.

Er vel ingen fordeler med å ikke ha det på.
Peter
-
-
Car: T4 TDI ACV CC
Phone: 90877396

Post by Peter »

kjører aldri uten .
Peter
Bussfeber skal ikke helbredes ,bare vedlikholdes .
T4 California Coach 98 Modell ACV 102 HK TDI
Passat 3B Sedan 99 Modell 1.6 101 HK B
Vettel
Car: T5 TDI 2005 2,5 4x4
Phone: 92692805

Post by Vettel »

Takk for svar. Problemet er bare at dekslet må stå nesten loddrett for å kunne tas bort. Dette gjør at filterskift, skift av remmer o.s.v. er veldig tungvindt hvis ikke bilen står på en bukk.
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Nja, det skal være to "kroker" (mest lignende en liggende "u") som man hekter lokket i, før man da drar det noe framover og løfter det opp for å få skrudd det på plass med skruene.

Skjønnte faenikke konseptet sjøl før jeg av rent intellekt fant på (dvs jeg gav opp, og neste steg ville vært å klippet bakre fester og hivd rukkelet i ren irritasjon) å bare dytte dingsen bakover etter at jeg hadde løsna alle skruene samt forsøkt å få det løs ved å dra/skyve sidelengs på det.

Legg deg innunder forhjula og mys litt, ta og føl på shaiten så ser du at det kommer seg løs med litt "overtalelse". Løsne skruene først.

mvh,
Yngve S
Tempo4

Post by Tempo4 »

Rudeboy wrote:Nja, det skal være to "kroker" (mest lignende en liggende "u") som man hekter lokket i, før man da drar det noe framover og løfter det opp for å få skrudd det på plass med skruene.

Skjønnte faenikke konseptet sjøl før jeg av rent intellekt fant på (dvs jeg gav opp, og neste steg ville vært å klippet bakre fester og hivd rukkelet i ren irritasjon) å bare dytte dingsen bakover etter at jeg hadde løsna alle skruene samt forsøkt å få det løs ved å dra/skyve sidelengs på det.

Legg deg innunder forhjula og mys litt, ta og føl på shaiten så ser du at det kommer seg løs med litt "overtalelse". Løsne skruene først.

mvh,
Yngve S
...Og du kan bruke en garasjejekk både ved løsning og fastsetting som avlastning. Det gjorde jeg nå i påsken, gikk veldig greit.
Post Reply