skifting av girolje, noen spm.
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
skifting av girolje, noen spm.
hei, trenge rlitt hjelp her, skulle ha byttet olja på girkassa, men hvilken type olje er det som skal på? har noe 80W/90 passer denne?
mener å huske langt bak i hue noe om at det skulel vært 75W/90 noen som akn hjelpe meg her?
og hvor mye skal på?
mener å huske langt bak i hue noe om at det skulel vært 75W/90 noen som akn hjelpe meg her?
og hvor mye skal på?
christian
-
chr18
- -

- Car: lang T4 93mod.
- Phone: 90142311
takk, men da blir jo spørsmålet nå, skal jeg fylle de 2,5 literne som møller sier, de 3 literne som står der årnes linka til, eller som Indian sier, og fyller til det renne rut av påfyllings hullet? andre biler jeg har hatt har jeg bare fylt på til det har rent ut, og de har ikek havarert i hvertfall, på primeraen mener jeg det var sånn amn skulle gjøre det, for å være sikekr på å få nok.
christian
Jeg bruker å presse 0.4-.05 liter ekstra. Har fått det rådet av en som kan dette med caravelle kassene. Han sier at de desiliterene gjør sånn at "kubben! får mere olje. Ikke vet jeg.chr18 wrote:takk, men da blir jo spørsmålet nå, skal jeg fylle de 2,5 literne som møller sier, de 3 literne som står der årnes linka til, eller som Indian sier, og fyller til det renne rut av påfyllings hullet? andre biler jeg har hatt har jeg bare fylt på til det har rent ut, og de har ikek havarert i hvertfall, på primeraen mener jeg det var sånn amn skulle gjøre det, for å være sikekr på å få nok.
Mvh
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
Erik Solvang
Caravelle t4 -98 lang utgave 2.5 tdi
Caravelle t4 -94 lang utgave 2.4 9 seter
Ford Galaxy -04 1.9 tdi
x-Caravelle t4 -95 kort syncro 2.4 9 seter
x-Caravelle t4 -92 lang utgave 2.4 9 seter
Har vag-com
hadde bilen jekka opp litt i front og fyllte til det rant over....ca 3 liter var det vel.
Kassa blei meir lettgira og skurra mindre.....oljen som kom av var guffen og...stinka oppkast..hehe
Kassa blei meir lettgira og skurra mindre.....oljen som kom av var guffen og...stinka oppkast..hehe
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Det er bare tull å presse inn extra girolje i en girkasse. Det eneste du kan oppleve er at giroljen kan renne inn i clutch huset når motoren er slått av.esol wrote:Jeg bruker å presse 0.4-.05 liter ekstra. Har fått det rådet av en som kan dette med caravelle kassene. Han sier at de desiliterene gjør sånn at "kubben! får mere olje. Ikke vet jeg.
Girolje er langfibret og klatrer opp på drevene og blir der under kjøring.
Du kan prøve det selv med en hånd drevet mixmaster i ca 2 -3 DL girolje. Så kan du gjøre det samme med motorolje og se forskjellen.
kan eg slippe å skitne til kjøkkenutstyret til ho mor? ;3)
tenkte faktisk ikje på det med chlutchen. Men kassa vart meir lettgira etter byttet. Eg brukte Biltema sin olje eg.
tenkte faktisk ikje på det med chlutchen. Men kassa vart meir lettgira etter byttet. Eg brukte Biltema sin olje eg.
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
Siste år:
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Jeg har kjørt med Force olje tilsetning med godt resultat. Fin å gire med.
Har i midlertid chippa etterpå og drar tung campingvogn, er derfor interessert i tips som sikrer best mulig forhold for gearkassa. For eksempel mer olje? Har hørt om problemer med kubbakslingen ved chipping.
Har i midlertid chippa etterpå og drar tung campingvogn, er derfor interessert i tips som sikrer best mulig forhold for gearkassa. For eksempel mer olje? Har hørt om problemer med kubbakslingen ved chipping.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
-
Indian
- -

Jeg har ikke tro på oljetilsetninger. Hvordan er det mulig at noen bakgårds laboratorier tryller frem vidundermidler på noen få måneder med noen få millioner i kostnader?
Oljeselskaper bruker hundrevis av millioner og flere år for å utvikle de beste egenskaper i oljen. Får oljen bedre egenskaper ved å tilsette en liten boks med dyr olje fra Florida?
As shown in TV Shop?
Oljeselskaper bruker hundrevis av millioner og flere år for å utvikle de beste egenskaper i oljen. Får oljen bedre egenskaper ved å tilsette en liten boks med dyr olje fra Florida?
As shown in TV Shop?
jeg hadde bil med automatkasse, kassa begynte og slite litt pga alder. dro og kjøpte automat-repp-olje-greie, siste desperate handling før dynga og etter noen mil blei faktisk kassa merkbart bedre. brukte bilen resten av sommeren og kassa virka bra den, kjørte for egen kasse til dynga på høsten:-)Indian wrote:Jeg har ikke tro på oljetilsetninger. Hvordan er det mulig at noen bakgårds laboratorier tryller frem vidundermidler på noen få måneder med noen få millioner i kostnader?
As shown in TV Shop?
( blei ikke som ny, men bedre enn den var hvertfall)
t-3 1,6td buss 82mod
Member of: Rundlyktgeriljaen
Member of: Rundlyktgeriljaen
-
Indian
- -

Det siste kilometrene fra en utslitt bil kan godt funke med tilsetninger. Har vi glemt STP Turbo Charger? Biral? Tilsetninger som ble tømt i en utslitt motor før salg.....for å dempe ulyder.
Det er reklamens makt som får oss til å tro at en velfungerende bil har det bedre med tilsetninger.
Så har vi TV Shop er er først ut å finne frem til disse produktene. De tapper ut motoroljen og kjører uten olje i flere runder takket være XXX.
Uinteresant for meg da hvor mange av oss gidder å kjøre bil uten olje?
Det er reklamens makt som får oss til å tro at en velfungerende bil har det bedre med tilsetninger.
Så har vi TV Shop er er først ut å finne frem til disse produktene. De tapper ut motoroljen og kjører uten olje i flere runder takket være XXX.
Uinteresant for meg da hvor mange av oss gidder å kjøre bil uten olje?
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Hadde bilen min på EU-kontroll nå nettopp og bad dem å skifte olje på automatkassa. Nå har jeg fått regninga og der står det oppført 2 liter olje. Er ikke det litt lite? Syns også at kasse virker mer ustabil nå. Ble stående en del i kø i går på vei til Lillehammer og da var ikke kassa helt god når køen løsnet. Ble imidlertid bedre etterhvert som jeg fikk kjørt i normal hastighet igjen.
Tok en liten rundtur i byen i dag, igjen og syns jeg kjente at kassa oppfører seg litt røft.
Tok en liten rundtur i byen i dag, igjen og syns jeg kjente at kassa oppfører seg litt røft.
--
Eric
T4 2,5 TDI (102hk) - lang 2002 modell
Rygge
Eric
Rygge
Fant en side på nettet, som viser at kassa skal ha 3 liter ved refylling og 5,3 liter ved fylling av tørr kasse. Ba dem forresten om å bytte filter også, men det står ikke på regninga, så da har de nok ikke gjort det likevel.
Kilde: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05_01p
Kilde: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page05_01p
--
Eric
Rygge
Eric
Rygge