Jeg hadde takstativ på T4en, og skal ha det på T3en så fort jeg får tak i noe som passer meg. Skjønner godt at folk kjører med takboks, selv om jeg nok klarer å spare meg selv. Men jeg skal jo ha plass til kano eller i fremtiden også en kajakk på taket. Er uansett greit å slippe å dra alt mulig ræl inn i bilen.
På T4en hadde jeg en gang 8 par ski og 4 snowboard på taket, og en takboks med plass til det er det kanskje like greit at jeg ikke har hatt.
Skiboks på taket.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Shovelanton
Hei
Ny her på forumet, har kjøpt en multivan camper (begrenset bagasjeplass i denne) med reservehjul på bakluka. Det gjør at det ikke er plass til sykkel/bagasjestativ bakpå luka. Derfor er jeg på jakt etter en fornuftig takboksløsning som er forenelig med hevetaket. tenker da på et system som følger taket så man slipper å demontere hver gang man skal heve det.
Noen tips?
Ny her på forumet, har kjøpt en multivan camper (begrenset bagasjeplass i denne) med reservehjul på bakluka. Det gjør at det ikke er plass til sykkel/bagasjestativ bakpå luka. Derfor er jeg på jakt etter en fornuftig takboksløsning som er forenelig med hevetaket. tenker da på et system som følger taket så man slipper å demontere hver gang man skal heve det.
Noen tips?
Tor-Eirik Antonsen
VW Multivan syncro
sånn går nu dagan
VW Multivan syncro
sånn går nu dagan
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Link til Campingavdelingen hos Gumpens Auto Vest AS: http://campingavd.no/Nyttig_a_vite.aspShovelanton wrote:Hei
Noen tips?
Se nederst på siden ang. Thule lastestativ på T4 med hevetak. Dette følger med taket opp. Begrensningen på 50kg gjør nok at du ikke kan laste allverdens hvis du monterer en tung glassfiberboks.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
-
Shovelanton
Takk for nyttig info, dette holder i massevis for meg siden det stortsett er foldemøbler og lignende med lav vekt som skal fraktes der.Rikskringkastingen wrote:Link til Campingavdelingen hos Gumpens Auto Vest AS: http://campingavd.no/Nyttig_a_vite.aspShovelanton wrote:Hei
Noen tips?
Se nederst på siden ang. Thule lastestativ på T4 med hevetak. Dette følger med taket opp. Begrensningen på 50kg gjør nok at du ikke kan laste allverdens hvis du monterer en tung glassfiberboks.
Tor-Eirik Antonsen
VW Multivan syncro
sånn går nu dagan
VW Multivan syncro
sånn går nu dagan
om skiboks ikke passer på en T4 så passer det definitivt ikke på denne:
http://www.vg.no/sport/ski/artikkel.php?artid=561454
-
charlie 21
- -

- Car: T4 -97 Caravelle TDI
Endelig en skikkelig bil med takboks.T5 130 tip wrote:om skiboks ikke passer på en T4 så passer det definitivt ikke på denne:
Men det mangler "bøtteløkte" og hengerfeste.
Født fri, skattet ihjel!!!
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
Nøye planlegging kan aldri erstatte ren og skjær flaks.
-97 Caravelle TDI
-96 Transporter 2,5B Syncro
-68 Volvo Felt
Jan Kenneth Glomstad
trenger man skiboks på caravellen har man ett pakkeproblem.... Muligens litt trangt når man han kombi? Minibuss med klappseter har ingen problem med lange gjenstander. Veldig moro på påskefjellet når alle skal pakke og dra hjem. En del som misunner plassen...
Men nå vurderes det sterkt å bytte ut caravellen med en Nissan Navara (174 hk).........blir i så fall en bil jeg kommer til å savne
Men nå vurderes det sterkt å bytte ut caravellen med en Nissan Navara (174 hk).........blir i så fall en bil jeg kommer til å savne
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Om du går til Navarra (King Cabs etterfølger) er det fordi du ikke tenker på hengervekt.
Maks hengervekt der er på hva ?
Land Rover (hehe, er og forblir fan) har hengervekter iht typegodkjenninga si på 4 tonn. Det er ikke andre pick up's i nærheta av, i Norge.
Ford (US) Ranger er vel på samma nivå som Navarraen, og da er du på det punkt du må finne hva bilen gir deg som person når alt annet er sammenligna / eliminert.
Jeg ville aldri dratt fire tonn langs noen landevei men hadde jeg hatt muligheten den dag jeg engang i førtiåra skal dra båten på land, på en ikke-registrert støypjernshenger med ekstrem vekt så vil det gi meg trygghet å vite at akkurat min bil kan dra slike vekter.
Men ut over biler som drar båthengere på slip eller på farm så har man neppe behov for såpass med hengervekt.
mvh,
Yngve S
fant ut Tyskerbrakka kan trekke Tabbert T@B 400 L iht både vognkort & typegodkjenning, fest & moro (well, egentlig ikke, jeg må spare pææng til både T@B og BE...)
Maks hengervekt der er på hva ?
Land Rover (hehe, er og forblir fan) har hengervekter iht typegodkjenninga si på 4 tonn. Det er ikke andre pick up's i nærheta av, i Norge.
Ford (US) Ranger er vel på samma nivå som Navarraen, og da er du på det punkt du må finne hva bilen gir deg som person når alt annet er sammenligna / eliminert.
Jeg ville aldri dratt fire tonn langs noen landevei men hadde jeg hatt muligheten den dag jeg engang i førtiåra skal dra båten på land, på en ikke-registrert støypjernshenger med ekstrem vekt så vil det gi meg trygghet å vite at akkurat min bil kan dra slike vekter.
Men ut over biler som drar båthengere på slip eller på farm så har man neppe behov for såpass med hengervekt.
mvh,
Yngve S
fant ut Tyskerbrakka kan trekke Tabbert T@B 400 L iht både vognkort & typegodkjenning, fest & moro (well, egentlig ikke, jeg må spare pææng til både T@B og BE...)