NORDLANDSTREFFET -09, 12-14 juni :)
Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Sånn apropos grusveicriuse, om man følger Kystriksveien tilstrekkelig langt nok nord men før Bodø så kan man kjøre over Beiarn til Saltdal.
For oss som har Statoilkort er dette en løsning, da det nettopp på Rognan (Hoevdstaden i Saltdal) er en større Statoilstasjon vi både kan få bilen vaska og fyllt opp.
Har sett for meg å ratte hardt høyre over den grusveien som går mellom riksveien til Sulis og E-6 påvei oppover og dermed "unngå" Fauske fullstendig på vei opp til Sulis.
Mye trafikk og faktisk talt bomvei å misse om man unngår riksvei 80 fra Bodø.
Bare en tanke eller to.
mvh,
Yngve S
For oss som har Statoilkort er dette en løsning, da det nettopp på Rognan (Hoevdstaden i Saltdal) er en større Statoilstasjon vi både kan få bilen vaska og fyllt opp.
Har sett for meg å ratte hardt høyre over den grusveien som går mellom riksveien til Sulis og E-6 påvei oppover og dermed "unngå" Fauske fullstendig på vei opp til Sulis.
Mye trafikk og faktisk talt bomvei å misse om man unngår riksvei 80 fra Bodø.
Bare en tanke eller to.
mvh,
Yngve S
Veien om Misvær er absolutt å anbefale for de som måtte komme kystriksveien. Og en kaffekopp oppe på setra er vel obligatorisk. Det er riktignok asfalt hele veien.
Når det gjelder snarveien fra E6 på Setså til Sulis har jeg bare hørt om den, men aldri kjørt den. Hørte for mange år siden at et økonomiløp forvillet seg innpå der. Det var visst ikke helt populært, var visst dårlig grusvei allerede da... Med andre ord perfekt for syncro
Når det gjelder snarveien fra E6 på Setså til Sulis har jeg bare hørt om den, men aldri kjørt den. Hørte for mange år siden at et økonomiløp forvillet seg innpå der. Det var visst ikke helt populært, var visst dårlig grusvei allerede da... Med andre ord perfekt for syncro
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
TaigAGreEn
- -

Masse dårlige grusveier. Villmarksveien fra Majavatn til Korgen er 50 % grus (plenty avstikkere på den), rundt Korgen er det maaassa gamle anleggsveier (i Rana også), Røssvoll - Melfjordbotn t/r over Bjørnådal, Tjongsfjord har endal fint, Glomfjord/Ørnes også (gamle anleggsveier...), Når man kommer over til Saltdal kan man kose seg hele dagen oppigjennom Evenesdalen på grus og skogsveier. Osvosvosv 
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
Når det gjelder det å finne dårlige veier, tror jeg vel ikke at DET blir den store utfordringen
Her nordpå kan jo selv E6 være en utfordring...
Begynner jo å bli en bra tur dette - he he
Rundturen Mo > RV17 -> Misvær -> Sulis -> Mo, er i følge gulesider.no på 621 km.
Blir jo noen timer bak dette
Begynner jo å bli en bra tur dette - he he
Rundturen Mo > RV17 -> Misvær -> Sulis -> Mo, er i følge gulesider.no på 621 km.
Blir jo noen timer bak dette
Foxhome
-87 Bluestar Syncro -76 Rico Camper
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
Hmm, det høres ut som om jeg må kjøre til Mo først, for så å bli med nordover til treffet... 
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
Rudeboy
- -

Melåy, Røddøy, Glumfjorden...
-Jeez, har jobba der på sommerene i yngre dager så jeg har sett naturen i området. -Nettopp derfor ruta legges den veien fordi Saltfjellet ser du én gang og du "har sett alt på Saltfjellet" men ute i havgapet kan jeg aldri gå lei.
-Tror det var Terje Stigen som skreiv at har du først sett havet vil du aldri glemme det, Tolkien hadde samme setninga i ei av bøkene om hobbitene og det er jo noe i det.
Når vi kommer noe nærmere i dato kommer jeg til å sette meg ned og spikre dager - dag 1 der, dag 2 der, dag 3 der osv, en tentativ kjøreplan med relativt ok distanser for en familie med baby on board.
Morsan har ei tante på Mo, gubben hennes har btw en T4 California jeg dog påtatt meg å kjøpe av dem, men jeg ser for meg vi finner oss overnatting i området Mo før siste etappen blir Kystriksveien over Bayern og til Sulis siste kjøredag nordover.
Så kanskje man kunne kjørt flere i følge fra Mo-trakten, mener jeg.
mvh,
Yngve S
-Jeez, har jobba der på sommerene i yngre dager så jeg har sett naturen i området. -Nettopp derfor ruta legges den veien fordi Saltfjellet ser du én gang og du "har sett alt på Saltfjellet" men ute i havgapet kan jeg aldri gå lei.
-Tror det var Terje Stigen som skreiv at har du først sett havet vil du aldri glemme det, Tolkien hadde samme setninga i ei av bøkene om hobbitene og det er jo noe i det.
Når vi kommer noe nærmere i dato kommer jeg til å sette meg ned og spikre dager - dag 1 der, dag 2 der, dag 3 der osv, en tentativ kjøreplan med relativt ok distanser for en familie med baby on board.
Morsan har ei tante på Mo, gubben hennes har btw en T4 California jeg dog påtatt meg å kjøpe av dem, men jeg ser for meg vi finner oss overnatting i området Mo før siste etappen blir Kystriksveien over Bayern og til Sulis siste kjøredag nordover.
Så kanskje man kunne kjørt flere i følge fra Mo-trakten, mener jeg.
mvh,
Yngve S
Det er jo Sommertreff på ACR den 12.-14.juni.
Dere kan jo ta turen opp dit å se på meg når jeg kjører runder med banebilen min (golf 1 Jäger-edition, med 2l 16v:)
http://www.sommertreff.no/Vartreff/vart ... -juni.html
http://www.sommertreff.no/Profil/Kristian-Lydersen.html
Dere kan jo ta turen opp dit å se på meg når jeg kjører runder med banebilen min (golf 1 Jäger-edition, med 2l 16v:)
http://www.sommertreff.no/Vartreff/vart ... -juni.html
http://www.sommertreff.no/Profil/Kristian-Lydersen.html
-
Sunshine
- -

- Car: SOLGT
- Phone: 47886669
Når snakker vi om å kjøre da? Kan se ut som man må ha fri store deler av fredda`n her.... Og hvor langt kjører vi? Rett til Sulis og slår camp eller what?
Eller stopper vi bare plutselig og sover en plass?
Skal ordne med lavoo eller stort telt. Så har man hvertfall en plass for litt sosialt, om det viser seg at Guden Vær ikke er på samme lag som oss:)
Eller stopper vi bare plutselig og sover en plass?
Skal ordne med lavoo eller stort telt. Så har man hvertfall en plass for litt sosialt, om det viser seg at Guden Vær ikke er på samme lag som oss:)
Tommy Solheim
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
Tlf 478 tommy (86669)
Vw Touran 2,0 TDI
Member of team Syncronaut No 8
Kaffebord installert.
HUSK BILBELTET!
-
Rudeboy
- -

-Jeg for vår del (husstanden på hjul, gitt) kommer antakeligvis til å være i Vesfn/Rana/tilsv natt til fredag for å få utnytta kilometerne.
Jentungen er fem måneder i juni så det blir slett ikke noen lange etapper, nei.
Som nevnt kommer jeg vel med en form for kjøreplan, må spikre etpar andre turer før jeg kan se på den ene eller de to korte dagene mellom forrige tur og Nordlandstreffet.
Sannsynligheta er der for at Heimen vil ligge på hjul i to uker før treffet (dvs jeg ifm Sørlandstreffet, og Heimen ifm Classic Scooterrun i Bergen helga før) og bare ratte langsomt nordover fra Bergen.
Min intensjon er at jeg er på plass i Sulis lenge før det er kveld, for å etablere base med telt, bil og pikkpakk. Dette for å rekke slappe av under treffet allerede fra første kveld.
Så får det bli en form for felleskjøring til f.eks Fauske lørdagen for å dra kolonnen gjennom det enorme sentrum av marmor-"byen". Skjønt jeg er mere lysten på å se Balvatn og andre steder, så vi får se - litt tidlig å spikre selve treffinnholdet, tycker nu jag.
mvh,
Yngve S
Jentungen er fem måneder i juni så det blir slett ikke noen lange etapper, nei.
Som nevnt kommer jeg vel med en form for kjøreplan, må spikre etpar andre turer før jeg kan se på den ene eller de to korte dagene mellom forrige tur og Nordlandstreffet.
Sannsynligheta er der for at Heimen vil ligge på hjul i to uker før treffet (dvs jeg ifm Sørlandstreffet, og Heimen ifm Classic Scooterrun i Bergen helga før) og bare ratte langsomt nordover fra Bergen.
Min intensjon er at jeg er på plass i Sulis lenge før det er kveld, for å etablere base med telt, bil og pikkpakk. Dette for å rekke slappe av under treffet allerede fra første kveld.
Så får det bli en form for felleskjøring til f.eks Fauske lørdagen for å dra kolonnen gjennom det enorme sentrum av marmor-"byen". Skjønt jeg er mere lysten på å se Balvatn og andre steder, så vi får se - litt tidlig å spikre selve treffinnholdet, tycker nu jag.
mvh,
Yngve S
-
TaigAGreEn
- -

Her kommer litt turbeskrivelse. Til info og fristelse. Har allerede invitert noen engelskmenn, så får resten av bussnorge hive seg på. Her snakker vi kanskje om den mest varierte og vakreste delen av norge (jadajada, eg er lokalpatriot). Det er to nasjonale turistveger i Nordland i dag; Helgeland Nord og Lofoten. Og skulle det være noen tvil: Helgeland Nord er ruta fra Mo i Rana til Saltstraumen.
Kart over hele kystriksveien. Kommer du sørfra anbefaler eg å kjøre villmarksveien fra E6 ved Majavatn-Hatfjelldal-Røssvatn-Bleikvassli-Korgen. Nydelig tur.

Om du tar villmarksveien så anbefales et stopp på Orrhaug gård på nordsia av Røssvatnet. Her lages og selges lokale spesialiteter innen bakverk og kjøttprodukter av villsau. Meget trivelig vertskap!

Vi møtes på fredag på Mo. Denne helga er det sommertreff (http://www.sommertreff.no) på Arctic Circle Raceway 23 km nord for Mo. Dette er et gatebiltreff og folk kjører på bane og det er særs høg styling og bilstereofaktor. Noe for noen men ikkje nødvendigvis for meg.

Fra Mo går turen vestover mot Kilboghamn. Ca 11 mil i flott natur til den første ferga. Vi er innom tre kommuner: Rana, Lurøy og Rødøy.

Første ferga går fra Kilboghamn til Jektvik. Her passerer vi polarsirkelen og noen ville fjell. Vi får det første glimtet av Svartisen.

Her møtes ferge, lokal hurtigbåt og nordlandsekspressen.

Fra Jektvika går rv 17 over skar og i tunnel til Tjongsfjorden og Ågskardet hvor en ny (kort) fergetur ender på Forøy i Meløy Kommune. Vi er nå på tur inn i den mest kjente delen av Svartisen og det ligger flere stoppesteder langs veien hvor man kan nyte synet..

Neste tettsted er Glomfjord et industristed inneklemt innerst i en fjord mellom ville fjell. Her er det mange gamle anleggsveier og forskjellig å være syncronaut på. Et av de råeste trappeanleggene i norge finner du også her, for dem som gidder

Dette karter viser litt av anleggene til Statkraft i Glomfjordområdet. Det går vei fra Glomfjord opp til Glomvatnet som er det store vatnet på bildet. Hmm.

Ørnes er kommunesenteret med butikker og denslags. Meløy kommune er meget variert og her er veier å oppdage i dagevis. Det gjelder for neste kommune på veien også, Gildeskål. I dette området kan man farte i dagevis, ikke minst på øyene.

Saltstraumen er verdens sterkeste tidevannsstrøm og ligger mellom Knaplundøya og Straumøya i Bodø kommune i Nordland. Den forbinder Ytre Saltenfjord med Skjerstadfjorden (Indre Saltenfjord). Strømmen blir til når tidevannet fyller denne. Strømmen er 3 km lang og på det smaleste bare 150 m bred, hastigheten på strømmen er omtrent 22 knop (40 km/t). Fartøyer kan passere Saltstraumen i ca. 2 timer etter hver flo og fjære. Under nippflo passerer større vannmasser gjennom Saltstraumen enn gjennom Norges største elver i flomtida: i løpet av cirka 6 timer presses 372 millioner kubikkmeter sjøvann gjennom en 150 meter bred og 31 meter dyp passasje.
Høydeforskjellen på havflaten mellom innersiden og yttersiden av det trange sundet kan være så mye som 3 fot (1 meter). I et forsøk på å jevne ut de to sidene, øker vannet sin hastighet og minner mest om et elvestryk, som renner begge veier.

Misvær.
Saltdalen.
Fausk.
Sulis. Sulitjelmaområdet strekker seg fra Balvatn i sør, til Blåmannsisen i nord, fra riksgrensen i øst og til Sjønstå i vest. Innenfor Sulitjelmaområdet finner vi Balvatn, som er 40 kvadratkilometer stort, Nordsaulo, som er det høyeste punkt på riksgrensen mot Sverige, Blåmannsisen, den 4. største isbre i Norge, og Suliskongen, som er Nord-Norges nest høyeste fjell. Folketallet i Sulitjelma hadde i tiden 1885 - 1910 vokst fra 45 personer til 2869. Det ble i årenes løp tatt ut totalt 26 000 000 tonn råmalm fra gruvene i Sulitjelma. 500 000 tonn kopper, 160 000 tonn sink, 4 700 000 tonn svovel.

Kart over hele kystriksveien. Kommer du sørfra anbefaler eg å kjøre villmarksveien fra E6 ved Majavatn-Hatfjelldal-Røssvatn-Bleikvassli-Korgen. Nydelig tur.

Om du tar villmarksveien så anbefales et stopp på Orrhaug gård på nordsia av Røssvatnet. Her lages og selges lokale spesialiteter innen bakverk og kjøttprodukter av villsau. Meget trivelig vertskap!

Vi møtes på fredag på Mo. Denne helga er det sommertreff (http://www.sommertreff.no) på Arctic Circle Raceway 23 km nord for Mo. Dette er et gatebiltreff og folk kjører på bane og det er særs høg styling og bilstereofaktor. Noe for noen men ikkje nødvendigvis for meg.
Fra Mo går turen vestover mot Kilboghamn. Ca 11 mil i flott natur til den første ferga. Vi er innom tre kommuner: Rana, Lurøy og Rødøy.

Første ferga går fra Kilboghamn til Jektvik. Her passerer vi polarsirkelen og noen ville fjell. Vi får det første glimtet av Svartisen.

Her møtes ferge, lokal hurtigbåt og nordlandsekspressen.

Fra Jektvika går rv 17 over skar og i tunnel til Tjongsfjorden og Ågskardet hvor en ny (kort) fergetur ender på Forøy i Meløy Kommune. Vi er nå på tur inn i den mest kjente delen av Svartisen og det ligger flere stoppesteder langs veien hvor man kan nyte synet..

Neste tettsted er Glomfjord et industristed inneklemt innerst i en fjord mellom ville fjell. Her er det mange gamle anleggsveier og forskjellig å være syncronaut på. Et av de råeste trappeanleggene i norge finner du også her, for dem som gidder

Dette karter viser litt av anleggene til Statkraft i Glomfjordområdet. Det går vei fra Glomfjord opp til Glomvatnet som er det store vatnet på bildet. Hmm.

Ørnes er kommunesenteret med butikker og denslags. Meløy kommune er meget variert og her er veier å oppdage i dagevis. Det gjelder for neste kommune på veien også, Gildeskål. I dette området kan man farte i dagevis, ikke minst på øyene.

Saltstraumen er verdens sterkeste tidevannsstrøm og ligger mellom Knaplundøya og Straumøya i Bodø kommune i Nordland. Den forbinder Ytre Saltenfjord med Skjerstadfjorden (Indre Saltenfjord). Strømmen blir til når tidevannet fyller denne. Strømmen er 3 km lang og på det smaleste bare 150 m bred, hastigheten på strømmen er omtrent 22 knop (40 km/t). Fartøyer kan passere Saltstraumen i ca. 2 timer etter hver flo og fjære. Under nippflo passerer større vannmasser gjennom Saltstraumen enn gjennom Norges største elver i flomtida: i løpet av cirka 6 timer presses 372 millioner kubikkmeter sjøvann gjennom en 150 meter bred og 31 meter dyp passasje.
Høydeforskjellen på havflaten mellom innersiden og yttersiden av det trange sundet kan være så mye som 3 fot (1 meter). I et forsøk på å jevne ut de to sidene, øker vannet sin hastighet og minner mest om et elvestryk, som renner begge veier.

Misvær.
Saltdalen.
Fausk.
Sulis. Sulitjelmaområdet strekker seg fra Balvatn i sør, til Blåmannsisen i nord, fra riksgrensen i øst og til Sjønstå i vest. Innenfor Sulitjelmaområdet finner vi Balvatn, som er 40 kvadratkilometer stort, Nordsaulo, som er det høyeste punkt på riksgrensen mot Sverige, Blåmannsisen, den 4. største isbre i Norge, og Suliskongen, som er Nord-Norges nest høyeste fjell. Folketallet i Sulitjelma hadde i tiden 1885 - 1910 vokst fra 45 personer til 2869. Det ble i årenes løp tatt ut totalt 26 000 000 tonn råmalm fra gruvene i Sulitjelma. 500 000 tonn kopper, 160 000 tonn sink, 4 700 000 tonn svovel.

Last edited by TaigAGreEn on 02 Mar 2009, 11:57, edited 1 time in total.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
TaigAGreEn
- -

Ser ut som mange flotte steder
Men hvor mange timer er planen å kjøre hver dag?
Ikke at jeg er kjent, men ser ut som bare kjøring og atter kjøring?
Er bittelitt i tenkeboksen om kanskje-kanskje ta meg en tur nordover, men mye som må klaffe før det skjer i så fall.
Men hvor mange timer er planen å kjøre hver dag?
Ikke at jeg er kjent, men ser ut som bare kjøring og atter kjøring?
Er bittelitt i tenkeboksen om kanskje-kanskje ta meg en tur nordover, men mye som må klaffe før det skjer i så fall.
Rune

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia

Hus på hjul
1987 Westfalia
1980 Westfalia
1972 Westfalia
-
TaigAGreEn
- -

Mo - Sulis (om rv17): 39 mil ca 7 timer.
Mo - Sulis direkte: 20 mil ca 3 timer.
Det beste ville vært å starte fra Mo på formiddagen, overnatte i Gildeskål eller Misvær og så cruise opp til Sulis på Lørdag. Handle på Fauske på tur opp og være innstaller og ferdigkjørt oppe i Sulis utpå ettermiddagen. Dette er den lyseste tia på året så man blir fort sittende med en pils og løse verdensproblemer til laaangt utpå
Hva syns man om forslaget?
Mo - Sulis direkte: 20 mil ca 3 timer.
Det beste ville vært å starte fra Mo på formiddagen, overnatte i Gildeskål eller Misvær og så cruise opp til Sulis på Lørdag. Handle på Fauske på tur opp og være innstaller og ferdigkjørt oppe i Sulis utpå ettermiddagen. Dette er den lyseste tia på året så man blir fort sittende med en pils og løse verdensproblemer til laaangt utpå
Hva syns man om forslaget?
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
-
Rudeboy
- -

For vår del havner vi "bakpå" mht andre fastpunkter, fredag er ankomst til Sulis.
Men det skal ikke bety at dette ikke kan la seg gjennomføre for resten, bare så det er sagt !
Mye fete bilder, kjennte meg igjen både her og der - huset gamlingen ble født i er ett av dem som var med. Et at fotoene før, er tatt rett ved Samvirkelaget i Glastunes (Glad-stua på neset = horehuset) som da har kun ett hus mellom seg og der gamlingen holder hus nå for tia.
Artig !
mvh,
Yngve S
Men det skal ikke bety at dette ikke kan la seg gjennomføre for resten, bare så det er sagt !
Mye fete bilder, kjennte meg igjen både her og der - huset gamlingen ble født i er ett av dem som var med. Et at fotoene før, er tatt rett ved Samvirkelaget i Glastunes (Glad-stua på neset = horehuset) som da har kun ett hus mellom seg og der gamlingen holder hus nå for tia.
Artig !
mvh,
Yngve S
Hm... dette er jo interessant. Jeg skal (som vanlig) nordover i sommer, kanskje dette hadde vært noe på vei til Lofoten. Det har vært mye flott diskusjon og posting om dette treffet. Men er det laget et program som en enkelt kan laste ned?
Eller har jeg ikke lest tråden godt nok?
Eller har jeg ikke lest tråden godt nok?
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
-
Rudeboy
- -

Kjapp repetisjon :
Yngve m/fam skal på ferie.
Yngve m/pc kommer med gode forslag, andre hiver seg frampå :
-Så langt er det kun ansamling av VWs oppi Sulis med kjøring på grusvei som står på et løst slengende tapet her
Skal sette meg ned når jeg får tid og anledning og se hva regionen, evt Fsuake kan tilby av ting å finne på.
Worst case blir det lyging, fisking, grilling og noen kjøreturer langs grusveier som er "alt" men da har man heldigvis Plan B - a.k.a ad hoc
mvh,
Yngve S
Yngve m/fam skal på ferie.
Yngve m/pc kommer med gode forslag, andre hiver seg frampå :
-Så langt er det kun ansamling av VWs oppi Sulis med kjøring på grusvei som står på et løst slengende tapet her
Skal sette meg ned når jeg får tid og anledning og se hva regionen, evt Fsuake kan tilby av ting å finne på.
Worst case blir det lyging, fisking, grilling og noen kjøreturer langs grusveier som er "alt" men da har man heldigvis Plan B - a.k.a ad hoc
mvh,
Yngve S
Tage: svært bra turopplegg fra Mo til Fauske! om jeg tar turen nordover avhenger av flere faktorer... det som taler imot er en lengre tur til Italia en liten stund etter evt hjemkomst... om jeg tar turen nordover MÅ jeg bare innom Lofoten! Slekta stammer fra Bø i Vesterålen... da blir det vel 70-80 mil ekstra på meg... om jeg kjører direkte t/r ser jeg for meg et turprogram som dette:
Onsdag..: Haugesund-Dombås........57,5 mil.....8 t 45 min
Torsdag.: Dombås-Mosjøen............58,9 mil.....9 t
Fredag...: Mosjøen-Sulitjelma........ 28,2 mil......4 t 20 min
Lørdag...: Sulitjelma
Søndag..: Sulitjelma-Bodø...............9,7 mil......1 t 30 min
...............Bodø-Sørvågen...............Ferge
...............Sørvågen-Sortland..........20,9 mil.....3 t 40 min
Mandag..: Sortland-Lødingen............5,5 mil......50 min
...............Lødingen-Tysfjorden........Ferge
...............Tysfjorden-Fauske............16,2 mil....2 t 15 min
...............Fauske-Mosjøen...............26,5 mil.....4 t
Tirsdag..: Mosjøen-Dombås.............58,9 mil.....9 t
Onsdag..: Dombås-Haugesund.........57,5 mil.....8 t 45 min
Totalt 339,8 mil og antatt dieselforbruk på kr 3000,- I tilleg kommer levekostnader, bompenger og fergeutgifter. Og reiseruta er ganske stram... så en må vel regne med et par dager ekstra - spesielt på Lofotturen! Men faller alle faktorer på plass kan det bli tur på meg... dog uten T3 da jeg er usikker på om jeg tør kjøre den så lang
Onsdag..: Haugesund-Dombås........57,5 mil.....8 t 45 min
Torsdag.: Dombås-Mosjøen............58,9 mil.....9 t
Fredag...: Mosjøen-Sulitjelma........ 28,2 mil......4 t 20 min
Lørdag...: Sulitjelma
Søndag..: Sulitjelma-Bodø...............9,7 mil......1 t 30 min
...............Bodø-Sørvågen...............Ferge
...............Sørvågen-Sortland..........20,9 mil.....3 t 40 min
Mandag..: Sortland-Lødingen............5,5 mil......50 min
...............Lødingen-Tysfjorden........Ferge
...............Tysfjorden-Fauske............16,2 mil....2 t 15 min
...............Fauske-Mosjøen...............26,5 mil.....4 t
Tirsdag..: Mosjøen-Dombås.............58,9 mil.....9 t
Onsdag..: Dombås-Haugesund.........57,5 mil.....8 t 45 min
Totalt 339,8 mil og antatt dieselforbruk på kr 3000,- I tilleg kommer levekostnader, bompenger og fergeutgifter. Og reiseruta er ganske stram... så en må vel regne med et par dager ekstra - spesielt på Lofotturen! Men faller alle faktorer på plass kan det bli tur på meg... dog uten T3 da jeg er usikker på om jeg tør kjøre den så lang
Synes vi får ta et lite høst-treff også
Tage inviterer jo til kjempefest!
Bra initiativ Tage!
http://www.ranablad.no/kultur/article4170276.ece
Bra initiativ Tage!
http://www.ranablad.no/kultur/article4170276.ece
Foxhome
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
Lørdagskvelden er det jo Turboneger-konsert på Storforshei! De gutta skuffer jo aldri. 
Hank von Helvete's romperakett kunne jo være til inspirasjon for oss med motoren bak
http://www.sommertreff.no/Live/Nyheter/
Hank von Helvete's romperakett kunne jo være til inspirasjon for oss med motoren bak
http://www.sommertreff.no/Live/Nyheter/
Foxhome
-65 1300 -63 1200
-06 Passat
-65 1300 -63 1200
-06 Passat