Kanskje like greit å få byttet registeret... Men hva er registeret, og hva er resten av apparatet egentlig? Vet egentlig litt lite om dette, som alt annet jeg prøver å finne ut av selv
Hvor tar frostveska veien?
For å vere HEILT sikker så sett fingeren i guffa på glvet og sett den på tungespissen......smaker SÆRT....du vil ikkje vere i tvil!!!..spytt ut og skyll kjeften...ta ein pastill.....;3)
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Siste år:
Jeg har jaktet i tre uker på en solid vannlekasje.
Jeg fylte 1,5 liter etter å ha kjørt 5 mil!
Ikke et drypp under når jeg hadde startet opp, men når motoren ble god og varm, lakk vannpumpa som en sil!
{;-)
Totto
Jeg fylte 1,5 liter etter å ha kjørt 5 mil!
Ikke et drypp under når jeg hadde startet opp, men når motoren ble god og varm, lakk vannpumpa som en sil!
{;-)
Totto
Gjørtler Totto Eide
91 mod t4 Dehler Maxivan GL
91 mod Reimo syncro camper AEF "Felicia gazole"
88 mod bensinsyncro "Essence" til R4i-syncro-camper prosjekt
(1963 Hillman Imp)
91 mod t4 Dehler Maxivan GL
91 mod Reimo syncro camper AEF "Felicia gazole"
88 mod bensinsyncro "Essence" til R4i-syncro-camper prosjekt
(1963 Hillman Imp)
Jeg fikk byttet varmeregistert i går, og det var avleiret under. Pakningen mellom varmeregister og «krana» var heller ikke i overkant tett. Så her var det flere syndebukker virket det som.
Og rart var det heller ikke at det virket som det var for lite veske sammenlignet med lekkasjen. Noe isolasjon en tidligere eier hadde montert oppover gulvet mot motoren hadde tydeligvis trukket til seg det meste av dette. Isolasjonen er uansett nå på de evige jaktmarker.
Men etter byttingen ble det luftet litt, og det virket greit. Men plutselig under kjøring kokte bilen, jeg stoppet, ventet en stund og slapp ut en del lufttrykk av indre ekspansjonstank, deretter fylte jeg på litt kjøleveske igjen. Det samme skjedde i dag også. Blir det litt det samme som lufting, bare på en upraktisk og tidkrevende måte, eller må jeg gjøre noen flere tiltak?
Og forøvrig takk for mange gode forslag på feil her, naturligvis var det det første og mest opplagte som var feil. Selv om jeg syns det virket rart...
Og rart var det heller ikke at det virket som det var for lite veske sammenlignet med lekkasjen. Noe isolasjon en tidligere eier hadde montert oppover gulvet mot motoren hadde tydeligvis trukket til seg det meste av dette. Isolasjonen er uansett nå på de evige jaktmarker.
Men etter byttingen ble det luftet litt, og det virket greit. Men plutselig under kjøring kokte bilen, jeg stoppet, ventet en stund og slapp ut en del lufttrykk av indre ekspansjonstank, deretter fylte jeg på litt kjøleveske igjen. Det samme skjedde i dag også. Blir det litt det samme som lufting, bare på en upraktisk og tidkrevende måte, eller må jeg gjøre noen flere tiltak?
Og forøvrig takk for mange gode forslag på feil her, naturligvis var det det første og mest opplagte som var feil. Selv om jeg syns det virket rart...
Espen
for å få ut alt bør du nok opp med snuten!! Evt opp med ræva på bilen.....finn evt ein bratt bakke å parker i..skikkelig bratt..(du har jo syncro) ;3)
Siste år:
Siste år:
kokte den som i koke skikkelig eller var det berre lampa som begynt eå blinke pga for lite kjølevæske?
Får håpe toppakninga overlevde då! Var eksakt slik eg tok toppen på min....
Siste år:
Siste år:
Tempen økte litt, og den begynte å blinke. Når motoren ble kald var nivået litt for lavt ja.Tæff wrote:kokte den som i koke skikkelig eller var det berre lampa som begynt eå blinke pga for lite kjølevæske?
Men det fosset jo ikke og sto damp ut, det ble bare varmere og litt lite veske ekspansjonstankene.
Espen
Luftet skikkelig med fronten opp i dag, men kom ikke langt før det ble for varmt når jeg var på vei til Hafjell i dag. Stoppet, fylte og prøvde en gang til samme skjedde igjen.
Litt lei nå ja. Når det lakk var jo temperaturen riktig om ikke annet, måtte bare fylle regelmessig. Nå blir det jo for varmt bare ved en minste oppoverbakke eller belastning. Flott!
Litt lei nå ja. Når det lakk var jo temperaturen riktig om ikke annet, måtte bare fylle regelmessig. Nå blir det jo for varmt bare ved en minste oppoverbakke eller belastning. Flott!
Espen
Bobler det i ekspansjonstanken??....kan jo vere du har tatt toppakninga da 
For å fylle systemet MAX så fyllte eg via hevert inn hullet oppe på radiatoren.tok vinter og vår me blei heilt fullt!
For å fylle systemet MAX så fyllte eg via hevert inn hullet oppe på radiatoren.tok vinter og vår me blei heilt fullt!
Siste år:
Siste år:
-
patrick
- -

- Car: T2-74, T3-Syncro Halvpanel, T3 Atlantic
det skal vel ikke være nødvendig med en standard motor...Tæff wrote:
høres ut som toppakning ja. men du har diesel sant? da må det andre eksperter til...
-74 panel bay Til salgs
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-86 syncro halvpanel 112i
-90 Atlantic automat calypso green.
Medlem av Rundlyktgeriljaen, Syncronautene, Westfalia Campers, Veterangjengen, Kristiansand og Årvoll Bus-Depot, Agder VW-Klubb
Patrick W.
-
Rapidspeed
- -

- Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
- Phone: 95095170
-
Rapidspeed
- -

-
Rapidspeed
- -

mye nedoverbakke hit vettu..Espen wrote:Kommer meg nok ikke så langt gitt. Den blir varm bare jeg kommer til Lysaker, og da er jeg vell i Porsgrunn i løpet av sommeren
Men hvis det «bare» er toppakningen er det vell håp. Høres ut som noe som uansett koster penger, så får se om jeg bare lar den stå i garasjen litt...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro
Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1