KL15A KL58B, hva er disse posisjonene til?
-
Ivaylos
- Car: T4 2,4 og 2.5 TDI
- Phone: 41320977
KL15A KL58B, hva er disse posisjonene til?
Som topic sier, hva er disse posisjonene i sikringsboks til? Finner dem ikke instruksjonsbok eller noe?
Får en veldig hard gange på motor når sikring på KL15A blir tatt ut...??
Får en veldig hard gange på motor når sikring på KL15A blir tatt ut...??
Re: KL15A KL58B, hva er disse posisjonene til?
Så la være å dra den ut da. 
Dette kan være litt av hvert.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Sicherungsleiste
EDIT: Rettet opp i feil.
Dette kan være litt av hvert.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Sicherungsleiste
EDIT: Rettet opp i feil.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Sånn generelt så er KL15 tenningsstyrt 12V. Hva A'en indikerer vet jeg ikke uten å ha sjekka koblingsskjema. KL58 er parklys, Vanligvis betegnet hhv 58R og 58L for høyre og venstre.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Ivaylos
Hmmm... Grunnen for at jg spør er pga av masse el-feil og tull på bilen....
Som sagt, når jeg tar ut KL15A så får jeg pluttselig veldig hard gange på motor og når
jeg tar ut KL58B, så stopper motoren??
Som sagt, når jeg tar ut KL15A så får jeg pluttselig veldig hard gange på motor og når
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Fortell heller hva el feila er du. 
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
'01 VW Caravelle TDI LWB
'91 VW Golf mk2 TDK
X '90 VW Passat GT G60 syncro
X '91 VW Passat GT syncro
'91 VW Golf mk2 TDK
X '90 VW Passat GT G60 syncro
X '91 VW Passat GT syncro
Nå er ikke KL15A og KL58B egentlig sikringsbetegnelser. Det er betegnelser på ulike strømbaner. Og hver strømbane har flere sikringer på de ulike kretsene. Men nøyaktig hvilke sikringer er det du tar ut, og hvilke feil er det du opplever?Ivaylos wrote:Hmmm... Grunnen for at jg spør er pga av masse el-feil og tull på bilen....
-
Ivaylos
Oi oi oi, hva slags el problemer ja... MASSE!! Les innlednong i denne tråden.
viewtopic.php?f=5&t=41196
Etter en stund har bilen begynt å fungere, helt til nå. Har begynt å stjele enorme mengder strøm. Fant ut etter litt søk at det hjalp å ta ut sikring som går til strøm til cd spille.. Var på vei hjem fra Lillestrøm her en dag og den begynte å fjuske på vei hjem. Lå å stanget litt om dere skjønner. Tok ut sikringen til cd spiller for å se om det kunne hjelpe, men nei.. Kom akkurat hjem på gårdsplassen når den døde ut. Bråttom pga av flere ærender, så bare bytta bil å dro igjen den kvelden.
Dagen etter når jeg skulle starte den så var den tom for strøm. Ladet den opp og den var veeeeldig tungstartet. Den gikk på tomgang noen minutter for å så stoppe igjen. Når den stopper, så kan det høres ut som en summe/kakkle lyd i dieselpumpe. Denne blir borte om jeg skrur av tenning eller tar ut sikring av KL58B.. Solinoid på pumpe??? Slik har den nå drevet på her hjemme, så jeg har ikke hatt den av gårdsplassen her på 2 uker. Strømtom på et par timer blir den. Fant ut i helja at gløderelet stjeler strøm, så regner med dette har knekt glødeplugger.
Å her kommer di sikringene inn som jeg spurte om i sta, tar ut sikring som sitter i KL15A, så får motor en skikkelig dieselbank. Akkurat som om tenning skulle være altfor høy og den drar dårlig. Forander også lukt på eksos, så må jo ha noe med "tenning" og gjøre? Forvarming e.l??
Om jeg tar ut sikring fra KL58B når motor er i gang så stopper den...
Mistenker at det er noe kluss med ledninger bak sikringsboks eller boksen i seg selv, men vil gjerne vite hva disse strømbanene som dere kaller dem går til, så kanskje det kan underlette søket videre med å nøste opp alle l feil som er der...
viewtopic.php?f=5&t=41196
Etter en stund har bilen begynt å fungere, helt til nå. Har begynt å stjele enorme mengder strøm. Fant ut etter litt søk at det hjalp å ta ut sikring som går til strøm til cd spille.. Var på vei hjem fra Lillestrøm her en dag og den begynte å fjuske på vei hjem. Lå å stanget litt om dere skjønner. Tok ut sikringen til cd spiller for å se om det kunne hjelpe, men nei.. Kom akkurat hjem på gårdsplassen når den døde ut. Bråttom pga av flere ærender, så bare bytta bil å dro igjen den kvelden.
Dagen etter når jeg skulle starte den så var den tom for strøm. Ladet den opp og den var veeeeldig tungstartet. Den gikk på tomgang noen minutter for å så stoppe igjen. Når den stopper, så kan det høres ut som en summe/kakkle lyd i dieselpumpe. Denne blir borte om jeg skrur av tenning eller tar ut sikring av KL58B.. Solinoid på pumpe??? Slik har den nå drevet på her hjemme, så jeg har ikke hatt den av gårdsplassen her på 2 uker. Strømtom på et par timer blir den. Fant ut i helja at gløderelet stjeler strøm, så regner med dette har knekt glødeplugger.
Å her kommer di sikringene inn som jeg spurte om i sta, tar ut sikring som sitter i KL15A, så får motor en skikkelig dieselbank. Akkurat som om tenning skulle være altfor høy og den drar dårlig. Forander også lukt på eksos, så må jo ha noe med "tenning" og gjøre? Forvarming e.l??
Om jeg tar ut sikring fra KL58B når motor er i gang så stopper den...
Mistenker at det er noe kluss med ledninger bak sikringsboks eller boksen i seg selv, men vil gjerne vite hva disse strømbanene som dere kaller dem går til, så kanskje det kan underlette søket videre med å nøste opp alle l feil som er der...
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
Mange feil er relatert til en enkel sak på VW. El del på tenningslåsen. derfor spør jeg.
Rune Andersen
-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter
-
Ivaylos
Den er byttet ut med en ny fra møller 
Som sagt: KL15A og KL58B er ikke sikringsbetegnelser og har ingenting med de sikringene å gjøre. Det er strømveisbetegnelser på de pluggene du ser under merkingen. Du ser at fargene samsvarer...
Sikringene oppå er vanligvis til ekstrautstyr, men er det originalmontert så bør det stå enten i instruksjonsboka eller i skjemaene hos Møller. Så før du går løs på dette i blinde, bør du skaffe deg et ordentlig koblingsskjema for bilen.
-
Ivaylos
Finner dem ikke i instruksjonsboka, så får ta en tur til møller å høre med dem da