Vidvandre - ny bil

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Theodor
-
-
Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
Phone: 93297430

Re: Vidvandre - ny bil

Post by Theodor »

Har ikke du et Eber-ur liggende noe sted a, Yngve? Da kan du lirke deg innpå og lese av feilkodene iallfall... Det krever vel etpar timer med litt ledninger osv, men det skal la seg gjøre!
Mvh Øystein Theodor

99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)

Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Nei, det eneste jeg vel mangler er controllerenheten som skal innfelles i dashen :-D

Vel, det og sirkulasjonspumpa vel og merke.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Får ikke sjekket hvordan det er å bo i bilen etter "Petermetoden", dvs med elektrisk radiator som oppvarming i bilen.

Pikebarnet er sjuk, da blir det - eventuellt - kun svipptur oppom for å hilse på folket og så returnere såsnart man har overlevert salgsvare til ny eier. Regner med lillesjefen kommer til å sove hele veien om det nå blir tur.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ok, så operativsystemet Symbian Belle virker ikke med forumet.

Vel, det virker ikke med resten av wap-verden heller, knappast med seg sjøl. Mobilen la inn dobbeltpost, nærmest som default. Pussig.
Last edited by Rudeboy on 31 Dec 2012, 10:33, edited 1 time in total.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Ok, bytte fritidsbatteri, få tak i siste komponent ti. Ladekrets i bodel og bytte den pluss de to allerede anskaffa kondensatorene til der Ladegerat, fikse gasslange til komfyren.

Trodde jeg...

Ifm kloakklekasje ved kjellerboden, tømte jeg den og kjørte idag mårres til lager med tjafs.

Det stinker kjøkevæske i kupeen, og jeg har ikke gitt gass verken idag eller på Lygnaturen. La merke til at jeg hadde hvitere eksos enn vanlig ved aksellereasjon på E-6 også...
Den dagen jeg får meg internett må jeg lese meg opp på problemet - har jeg bare å nappe opp peilepinnen og inspisere olja nå ?

Passer perfekt med å ha motortrøbbel (var klank-lyder under kjøring, så vidt hørbare men definitivt der) nå. Sånt som pleier koste ingenting, mener jeg.

Ha godt nytt år, om ikke annet.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Olja ser og kjennes helt fin ut, lukter jaggu motorolje av den.

Virker som om det er ett hårstrå mindre kjølevæske i gullfiskbollen, har vel donorvæske klart så om etpar dager. Da fyller jeg til et nivå jeg vet nivået på, og kan følge med på om det minker.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Recarounderstellet ligger og venter avhenting, krysser fingrene for at det ligger litt til der.

Antar riktignok at Californaens snurreunderstell ikke passer Recaroadapteret så da må man mikse litt - svingunderstell av svingunderstelltypen og seteunderstell som Just Kampers laga safe i blir vel det som da havner under røven min.
Bra start på nyåret er det åkkesom!
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

Ønsker deg og pikebarnet + familie, et riktig Godt Nyttår, Yngve!

Blir sikkert like interessant å følge med på tråden din i år som ifjor! :)

Si det igjen...Ka med å samle mye av det her i en blogg? Sånn at flere kan se ka som skjer! My lærerikt og underholdende er det også.
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Så snart jeg har av vifta på luftanlegget i dashen, så siger stanken av kjølevæske inn i kupeen - får finne ut av det der en vakker dag.

Ligger an til at jeg kan få leid garasje i fellesanlegg om ikke så lenge, kunne vært bra om det er 230V der for påkobling av verktøy etc mens man knoter med bilen 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nytt år, bil i hende i ett år, får nøkler til ny kåk om etpar timer - ligger an til nytt anbud på forsikringene, altså.

Tryg har vært greie å ha med å gjøre, men de har et rykte på seg som sier atnetter ett års medlemsskap skrur de opp prisen - får sette hardt mot hardt, det er da mine penger de er ute etter og de får ikke pengesekken gratis...

Bilen er snill og god på glatta, merker at ABSen er aktiv fram mot lyskryss. Mer enn den i Kakemonsteret. Dermed kompenserer jeg ved å slakke av farten litt tidligere, men det er ikke alltid den vil la meg kjøre sjøl.
Fikk sågar testet ABS og krypkjøringsfunksjonen i førstegiret nec en islagt bakke med markant helling på, gikk fint og bilen årna fint det å holde samma fart ned uten å glippe. Får finne meg en brattere bakke å teste dette i senere.
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Post by Neergård »

Det høres bra ut da!
Forsikringene øker som regel kraftig, Tryg er ikke alene, men de er nok heller ikke bedre enn sine konkurrenter nei...
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Nei, jeg antar de slett ikke er alene i den båten.

Skal ha to nye forsikringer inn så de bør tenke seg om, syns jeg. Lett å "prise seg ut" av dansen.

Få klørne i nytt fritidsbatteri fra Exide i.l.a noen uker nå, må bare finne tid & anledning så byttes det utrangerte ut. Da er vel tiden moden for å finne ut hva det siste komponentet på kretskortet i ladekretsen er for noe, så jeg kan få utbedret alt jeg trenger ifm vintercampinga. Så kommer resten utover våren, tenker jeg.
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Rudeboy wrote: Da er vel tiden moden for å finne ut hva det siste komponentet på kretskortet i ladekretsen er for noe, så jeg kan få utbedret alt jeg trenger ifm vintercampinga.
Er ikke ladere noe man kjøper på hjørnet sammen med brød og kaviar?
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Om en lader var hva dette dreier seg om, ville jeg ikke gått lengre enn til bilen - der ligger for tiden min eminente cTEK XS25000.

Den har bl.a vært anvendt for å se om fritidsbatteriet kan berges, som det ikke kan.

Phillips Portugal lagde i sin tid der Ladegerät til Westfalias campere, og som du forlengst burde ha kjennskap til brant min ladekrets ifm spenningskurvene Sovjetisk strøm på Berlin Busfestival ga meg. Mener å huske spenninga vekslet mellom topp på 260V og bunn på 90V, dermed var ikke jeg den eneste som opplevde at kretser brant der...

Siden den tid har jeg a) identifisert og anskaffet to elektrolyttkondensatorer som skal i kretsen, de brant ifjor. Men b) det siste komponentet som brant der nede, evner jeg ikke finne ut av hva er for komponent (ellers ville vel den også ligget klar).

Neste spørsmål ?
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

Rudeboy wrote:Om en lader var hva dette dreier seg om, ville jeg ikke gått lengre enn til bilen - der ligger for tiden min eminente cTEK XS25000.

Neste spørsmål ?
Vil ikke din cTEK lader kunne gjøre jobben. Den har sikkert switch teknikk og tåler russisk strøm. :D Alternativt en annen lader til kr 159.90
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Da måtte jeg bygge om kretsen som ladegerät kobles til, først.

Ergo er det simplere å fikse original defekt Phillipskrets og plugge i de kontakter som nå liger ubrukt inne i skapet.

Mange går over bekken etter vann, jeg skrur på krana :wink:
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Dersom du, eller noen andre skulle ha behov for å få reparert en elektronisk komponent, så ligger det et firma som heter Tessta rett bak Bertel O. Steen og inntil høyspentledningen gjennom anlegget på Lørenskog. Jeg vi tro atl reparasjon av komponenter som Der ladegerat er godt innenfor deres virksomhets ommeråde.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det jeg lar meg fascinere over, er at der Ladegerat gikk ad undas ultimo juli og nå medio januar kommer den, Marius... :D

Det er bare ett komponent igjen, jeg får svinge loddebolten etter bostedbyttet og deretter ta turen til Den tretakkede Stjerne og se etter detta elektroverkstedet 8)
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

Rudeboy wrote:Det jeg lar meg fascinere over, er at der Ladegerat gikk ad undas ultimo juli og nå medio januar kommer den, Marius... :D

Det er bare ett komponent igjen, jeg får svinge loddebolten etter bostedbyttet og deretter ta turen til Den tretakkede Stjerne og se etter detta elektroverkstedet 8)
Det har virket som om du har hatt full kontroll på hvordan du skulle få fiksett der ladegerat, derfor har jeg ikke giddet å komentere det. Jeg har ikke full kontroll over din brogete fortid og trodde dette var noe du hadde bra peling på etter alt for mage år i grønt. Hovedsakelig er de også et verksted og ikke deleselgere. De har ikke noe med BOS å gjøre men er deres nabo på baksiden. Kjør rundt anlegget til BOS og ha dem på din høyre side, så finner du frem.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jasså, De, man bare slenger ut et innlegg og håper det passer ? Ikke engang jeg har den trackrecorden :D

Jeg får muligens tid til å svippe bortom mandan, driver og flytter så inntil det begynner roe seg får alt annet vente.
Og jeg har kål på det som er på kretskortet til ladekretsen, bortsett fra dette ene komponentet. Vil tro de gutta har mer enn en anelse hva det er jeg mangler og kan få bestillt opp komponentet for meg. Så varer det neppe lenge før Far fyrer opp loddebolten, tenker jeg 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Har hatt krøll med en overivrig ABS en tid nå, idag viste det seg at det mest sannsynlig var belegg/skitt på sensorer ved hjulene for etter å ha brukt en hundrings på høytrykkspyling av bilen var ABSen snill og medgjørlig.

...og bilen er rein, den. Vel, det er noen voksperler på langsidene av bilen siden det var 17 blå da jeg kom ut i solskinnet halv tre i eftas, men det er helt okay. Til helga kommer nullføret og snøfallet så da er det greit å ha lagt over voks på nyvaska bil 8)

Flyttinga er enda ikke over, så det blir noen mil på Hovedstadsveiene. Senest igår da pikebarnet hadde blitt hentet av sin aldrende Far i barnehagen, så traff vi kjentsfolk på Ring 2. Peter la seg på vår høyreside men fløyta hans er så lite hørbar for en gammal soldat at han kan ha ligget på høyresia vår flere mil før jeg omsider tok en titt til høyre og oppdaga ham :lol:
Pikebarnet kjente ham igjen, men fikk seg ikke til å si noe til sin Far før vi vinka i et kryss og Peter forsvant bortover 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Den tide av året igjen. Forsikringer.

Tenkte jeg skulle være Tryg i forkant med sitt andreårstilbud så jeg sendte ut følere til bl.a Gjensidige som jeg kom fra, da jeg startet opp forsikringene hos Tryg.

Gjensidige er dobbelt så dyre som (overaskende) If var i sitt tilbud, nesten 10 laken skulle firmaforsikrerne på Lysaker ha av meg. Rare greier, ikke mulig å trekke ned i pris selv med bronsemedlemsskap i Fantometklubben :wink:

Sparebank1 sin forsikring var god men ikke like god som det If gjennom FP eller Norges jeger- og fiksforening kunne bli. Codan sin ville jeg kanskje ikke lengre tatt i med ildtang ? Vet ikke, men de kom ikke godt nok ut (enda).

Har bare etpar firma igjen som enda ikke har svart, så veit jeg om jeg fortsetter hos Tryg eller om det eksempelvis blir nykommeren If som skal ha pengene mine.
Moro !

Bilen som sådan har vært snill disse kaldværsdagene i Hovedstaden hvor vi har hatt ned i 19 blå - uten hjelpevarmer ombord er det lett å se at politiet fryser i sine Passater. En vakker dag får jeg fikset Eberspächeren ved girkassa og da blir det vel velstand i bobilheimen, tenker jeg! Lufteberen putrer og går, og er til god hjelp i kupéen bakover, om ikke annet - den og setevarmen.
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

Unison!
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn
T3 2,1 Wbx Tristar syncro
T4 2002 Syncro
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

If gir moderasjon for medlemsskap i FP, så veit du det. Union skal sjekkes.
jakob
-
-
Phone: 46809101

Post by jakob »

Gjerne igjennom NAF.
Jakobsen
Vwbus Mjøsa!
NT2K

T3 1.9 TDI, 1990 Coach. (trenaren)
T3 1,6TD Westfalia Joker 1982. Tante Grønn