Solgt - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
hunter
-
-

Re: Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by hunter »

Rudeboy wrote:Bilder kommer, naturlig nok, fra hver jobb som blir gjort på bilen. Som seg hør og bør :wink:
Godt du har planer Rudeboy... lenge siden det er blitt postet bilder... så det betyr vel bare at det er planer og ikkenoe utført :)
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

En plan kan ikke bli gjennomført, da endrer den jo "status" fra "plan" til "gjennomført" - sier seg selv :D
Andreas89
-
-
Car: 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter
Phone: 99428142

Post by Andreas89 »

Hadde jo vært artig om noe gikk i fra planer til gjennomført før bilen har rusta vekk da.... :wink:
Andreas

2008 3,0 TDI 163 hk Isuzu D-max 4x4 "bruksbilen"
1986 2,4 TD Toyota Hilux 4x4 på 35" "Lekebilen
X 2003 2,5 TDI 102 hk Transporter Lang
X 2006 1,9 TDI 105 hk Caddy (solgt og ikke savnet...)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Der er vi enig, skreiv jeg ikke noe sånt etpar ganger her før ?
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

åssen bil var det du hadde Yngve?
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, nå skal jeg følge opp akkurat dén der - jeg skal ut og ratte 4wd Hikkup i solskinnet for å hjelpe svigerinna mi med å flytte :lol:
Jørre
-
-
Car: T4 Transporter Syncro,
Phone: nittisøttentolvti

Post by Jørre »

:lol:
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link :)
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504

Jørn
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Lukter litt på prisen til Møller for den monteringsramma som ekstrabatteriet skal monteres på, under forsetet. Får tak i delenummeret samtidig slik at det muligens kan skaffes under en tilfeldig bilferie nedpå kontinentet om ikke nasjonale priser er på rett sia av grensa.

Sliter med skyvedøra, ikke låsen eller rullene men innertrekket fordi (jeg mistenker at) selger hadde dekselet av men fikk ikke truffet hølene som skruene som holder dekselet riktig.
Man tar av et lite plastdeksel ved nedre rullearm, skrur ut to skruer på selve dørtrekket og tar av dekselet, så setter man det hele sammen i motsatt rekkefølge men jeg mistenker da at de to skruene har sin helt egen plass inni døra - og at "noen" har bomma der ved montering av dør.

Med litt mer varme i været, kan det fort tenkes at jeg setter meg ned inni bilen med skrujern og fikler litt sjøl, det lille plastdekselet ved nedre rullearm datt av for etpar dager siden så da er det lizzm bare tiltaket igjen før jobben er gjort.

-Montere dempematte i døra mens man er der ? Har to matter fra Mekonomen liggende, er vel bokstavelig talt bare å klippe & lime inni der 8)

Bilder kommer fra operasjonen(e) !
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

-Nå begynner jeg lure på om det er noen som jævles med meg, nå er venstre bakhjul flatt og høyre bakhjul ligger baki bilen fordi reservehjulet er montert der det skal stå... :shock:

Det er helt okay at jeg hater piggfritt fordi det gir null kontroll på føret, men at de ikke engang holder ut én eneste sesong bare fordi de har noen år på ræva er ikke holdbart - på Tyskerbrakka hadde jeg eldgamle dekk som virkelig så ut for å kunne sprekke når som helst av elde, uten at de gjorde det.
Disse ser helt okay ut men er alt annet :evil:

-Og jeg har råa til å handle meg Nokia Hakkapelliita 7 med høy LI akkurat nå... På verandaen har jeg 13 sommerdekk av varierende kvalitet på alu- og stålfelger av varierende kvalitet men det betyr ikke at jeg berger meg ut uka på de jeg har...

Får sjekke priser. Norsk caravanklubb, NAF, Bobilforeningen, YS og et hav av andre medlemsorganisasjoner gir jo muligheter til moderasjon men når det er tre+ uker igjen til lønn sliter man jo litt mer enn forventa :lol:
Supert at både Vianor og dekkmann ikke opplyser om priser online men at man må oppholde seg der i sin egen arbeidstid for å spørre etter pris - i 2011 ! :roll:

Som jeg sa det med en kompis - kanskje jeg skulle bydt litt mindre for denna bilen da jeg kjøpte den... :D

EDIT - feltryktet tilsier årsavgifta er rett rundt hjørnet også :lol:

EDIT II - ikke noe mer luft sivet ut i.l.a natta så jeg fant ut at i og med det gikk så greit å komme til hybelen som dekket var, kunne det sikekrt tåle å bli kjørt til bensinstasjonen for fylling. Null problem. Der fyllte jeg det anlegget til bensinstasjonen klarte, de fikk ikke slått på kompressoren før det kom "noen andre" men jeg fikk da 2/3 av det trykket som skal være der, og det er milevis unna nivået som var i dekket da jeg svingte inn på plassen der :roll:

Jeg får legge ut selvskudd rundt bilen så jeg slipper "miste" mer luft av dem, hørte ikke en lyd av hjulene og korka til ventilen satt løst på... -Artig... :roll:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hjulskjiten ser ut til å berges åt :D Bra, for budsjettet åpner ikke for både sommer & vinterdekk just nu.

Har noen forslag til hva jeg skal lime dørlista foran med, dvs den som går opp langs A-stolpen og som skal forhindre innsig av vann under kjøring ? Den løsna nederst, dvs i området sidespeilet på A-stolpen :roll:
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Image
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Cookie starts with a C !
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Tok av innertrekket i skyvedøra igår, jeg er fette lei av at sentrallåsen ikke skal låse skyvcedøra.

Så i min ringe verden er det noe som hindrer skyvedørslåsen, og dermed tok jeg av trekket for å komme til. Dels det, og dels at trekket hang på halt åttre siden selger hadde forsøkt fikse opp dørlåset aldeles helt selv :D

Vel, nå har jeg "bare døra" der, da. Hadde det vært ordentlig varme i garasjen jeg leier i Oslo skulle jeg motnert støydempende matter, har liggende etpar fra Tyskerbrakka (ga ikke dem til russen, tenk). Men jeg tenker som så at limet på mattene ikke takler kulda og selv om jeg skulle komme med et egnet lim i tillegg, så vil ikke det herde bra når temperaturene er lave.

"Egentlig" så burde jeg fått bytta ut det hele sotavinduet i skyvedøra med det skyvedørsvinduet jeg har liggende - med det til formål. Det er kun skyvevindu på venstresia av bilen og jeg vil da virkelig ha et sånt vindu på høyresia av bilen - da kan man holde et øre med forteltet når det er montert på bilen, samtidig mens mygga på størrelse med småspurven ikke kommer inn i bilen siden jeg har disse campingventilene mine til vinduene :D

Men "egentlig" burde jeg også bytte frontrute også, det er ei sliten rute som står i bilen og den var ikke samma ruta som VAG sendte bilen fra Tyskland med, heller :roll:
Dårlig antirustbehandling ifm ruteskift samt det at jeg sitter og trøkker etter å få tak i en 2DIN rammevange til dashbordet for å få montert MFD-systemet gjør at det er mange faktorer som burde ha vært slått sammen til en og samma operasjon.

Legging av asfaltplater oppover torpedoveggen, samt hjulbuene/støyisolering bakover/montasje av div eletronikk osv burde tas samtidig for å minske tiden bilen står i atomer og ikke kan brukes. Jeg veit bare at ingen av de tingene blir akkurat idag :wink:

Som Erik var påpasselig å påpeke er bilen skitten for tiden. det har den også vært tidligere, da vaska jeg den tilslutt i vaskeanlegget i garasjen jeg leier og jeg brukte såpe + vann til å skylle av med. Gjorde underverker 8)

Men jeg sliter med ei dørlist på høyredøra. Ikke den som går dørkarmen rundt, men den ytre som skal forhindre nedbør å krangle seg vei forbi den som går karmen rundt, den lista som er limt til A-stolpen.

Så jeg må til med kluter og avfettingsmidler og aceton og shaite for å få rensa både A-stolpen og den løse enden av lista slik at jeg i det minste kan håpe på at lista kommer sitte, når jeg kommer med lim der.

Forslag til egnet lim for feste av gummilist ? Ser ikke for meg jeg kommer til å la være skjære tenner om ei dårlig limt gummilist skal løsne enda en gang :roll:
camperwizard
-
-
Car: T4 2,5 tdi 1999
Phone: 94831217

Post by camperwizard »

hei Rudeboy
hvis du fortsatt sliter med vanskeligstilt bakdekk, er det verdt å spandere en boks med punkteringsspray. har gjort dette selv og det har fungert i over 1 år uten lekasje. bare sørg for å være i nærheten av luftfyller når du sprayer det inn i dekket, slik at du topper det med riktig trykk
TRANSPORTER 2WD 2,5 TDI 1999
Steinar Fredriksen
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Det tipset er notert, jeg vil tro det da fungerer omtrent som disse lekasjestopperne man heller i kjølesystemet - tetter igjen der det kan.
hunter
-
-

Post by hunter »

er konklusjonen av forrige lange innlegg at du har tatt av et dørtrekk på skyvedøra? Om du har gjort noe vil vi ha bilder som du har lovt oss i lang tid :)

varmepistol Yngve løser problemet med å feste støydempermattene... og en tokomponent lim vil vel kunne feste både støymatter og lister på en slik måte at de aldri løsner igjen... heller ikke den dagen du vil ta dem av :)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Faen at jeg ikke testa varmepistolen på Tyskerbrakka :D '
Da haddfe jeg vist om begrensningene mtp hvor lenge man kan flamme over et og samma felt på bilsidene.

Nokia N-97 er ingen kameramobil, gitt. Det er en slags LED-blitz der men fungere såpass at den kan lage bilder i mørket får den ikke til.
Hjemme i helga, tager Canonkameraet til konemor og satser på å ikke få juling for tjuvlåninga da :lol:
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

sleng dempemattene en og en i ovnen og sett den på 50 grader, legg mattene på grillristen og låt de ligge ca 5-10 min, så setter de seg så fint så og former seg elegant etter bilens former. Ta av pappen på mattene men behold den tunne plastikken, så blir de greie å håndtere.

så spør hu mor om både å få låne kamera og ovnene når du er hjemme i helgen :mrgreen:
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg kan vel si det slik at jeg merket dekkstøyen fra høyresia idag da jeg ratta nedover E-6n, ja :roll:

Kommer til å blinke meg ut en fin-fin dag å få montert de dempemattene jeg har - nå er det bare to og jeg fikk det for meg at for å dekke de "ovalene" (de er mer firkanta enn ovale) feltene i skyvedøra så har jeg kanskje ei matte for lite mtp størrelsen de har... :? ImageImage

Men jeg kan begynne en vakker dag, og samtidig høre med vår venn Pål om hva han tager for en liter dempemasse - må jo ha det til jeg skal åpne fronten av kupén, må vite !

Ellers driver jeg og forbereder ferien, opprinnelig skulle vi i år til Italia men det er lagt på is og istedet blir det tur til Nijmegen - Far skal ut og så firedagersmarsjen mens kone & barn da er forlagt på hotell og møter Far i løypa hver dag 8)

En av de tingene jeg småpønsker på er å få montert en fullt brukbar løsning for CB-radioen jeg har. Det er vel ikke så hijmla vanlig med CB i Norge, men offroadermiljøene, caravanister og bobilmiljøene (samt tungtransporten) er på nett. Det kan skyldes at vi her til lands er noe utbygget på mobildekninga og at vi kom med tidlig på den fronten, at ikke CB tok helt av.

Jeg kjøpte radioen da konemor hadde proklamert at sommeren 2012 blir det Island med bil. Greit nok, Tyskerbrakka var en 2wd offroader og jeg holdt på å handle BF/Goodrich AT til den for å få den litt opp fra bakken - kjøre originaldim til ferga, kjøre ut av ferga og sette på AT-hjula.
Men Tyskerbrakka fór, og det jeg ser for meg Ialsndsturen nå blir er rekognosering langs hovedveiaksene der oppe. De har en "ringvei" som går hovedsaklig i lavlandet rundt kystnære strøk hele øya rundt, og der kommer Multivanen seg fint fram uten mikk makk.

Nå er det flere gjenger norske og utenlandske offorader- og turbileiere som skal opp neste sommer, og i min verden er det å da ha CB nettet opp en god ting. Selv om vi ikke skal opp i offroad-strekningene så kan det jo tenkes vi kan fungere som reléstasjon for dem som evt er der oppe, om de kommer ut for noe - Det er skralt med GSM på Island uttafor de store bebyggelsene. Dermed brukes VHF, noe CB jo er. Åkkesom blir det en lyttetest til sommeren, kanskje allerede fra påska av, og en skarp lyttetest på Island neste år, da.

Om jeg da selger radioen eller syns den er verdt å beholde vil tiden vise, men billig var'n :lol:

Ett av punktene man kan montere ei skinne (bøyd og tilrettelagt for gjennomføring mellom forskjerm og panser) er skruer skjult av panseret.
ImageImageImageImageImage

Årsaken til at jeg vil ha en midlertidig montasje av jordplanantenne til CBn er at da kan jeg jo lett & enkelt fjerne den etterpå og det etterlater få spor.
-Det er et must at antenna har kontakt med gods i bilen og det er da greit nok, det - det er nok av forankringspunkt i en bil som leder til gods, og man trenger ikke skrape av lakken eller grunninga for å komme til bart metall for dette som min plan med kobling til ground for antenna er.

Midlertidig kobling av radioen inne i bilen, og midlertidig kobling av antenna - god plan.

Det er mer som skal inn i bilen, men det tar vi når vi tar det.

Og jaggu var vel ikke det årets bortimot første serie med bilder fra bilen ? Steike!

Edit - glemte to ting :

Jeg er på termin (min 10.000kilometertermin) for bytte av motorolje, allerede - og enda jeg ikke syns jeg har kjørt spes mye med bilen...
Jaja, det var jo ifm PKK i september, da.

Det ligger an til at bilferien kan bli fra 1.200 km til 4.000 kilometer, det første med t/r Colorline med havn i Kiel mens motpol blir om Far får bestemme ruta.
Snaromvei via etpar andre steder, innlagt seks-sju overnattinger til med ok kjøreetapper mellom hver natt.

Får telle penger hvor mye dette kan komme til å koste, så blir det å økse vekk det vi enten ikke finner tid for eller det som blir for mye på en "billig ferie" som 2011 skal være :wink:
hunter
-
-

Post by hunter »

For rimelige overnattingsforslag i Tyskland har vi stort sett bare benyttet oss av "Links+Rechts den Autobahn"

http://www.linksundrechts.com/en/book-order.html

Forhandles av nærmeste NAF-stasjon i hvert fall til en ok pris.
Image

ny olje på bilen og en dyserens gjør susen før du ratter nedover - og fyll diesel uten innblandet biodiesel (om du får det fortsatt i Tyskland)... merker det fort på bilen at den går billigere og bedre!

rundt Hannover bruker jeg å ta inn hos disse hyggelige folka: http://www.ballands.de/
Store gode rom - bra pris og utrolig god mat! Prøv rådyrfilet med soppsaus :)

og skal du litt lenger sør er det en bra plass i Bockenem: http://www.hotel-kniep.de/
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Jeg skal ha ny olje ca nå, men det blir nytt skift til sommerferien - evt tar jeg en vurdering på antall kjørte kilometer vs termin, og tar det etterpå men dyserens hadde jeg en udiskutabel suksess med ifjor (og har tatt én gang til med suksess) så det kommer :D

Links und rechts er notert på skal ha-lista, jeg vurderer også ADACs Camping Führer-bøker (ei for nord og ei for sør på kontinentet) men det får jeg ta på sikt.

Bra tips !

EDIT - har anskaffet boka, den er fin for fastlands-Europa VEST for Russland/Østre deler av Østeuropa, og VEST for Tyrkia. Greit å vite hva boka inneholder men den er fin-fin for de områder den dekker.
Last edited by Rudeboy on 24 Jun 2011, 11:17, edited 1 time in total.
camperwizard
-
-

Post by camperwizard »

Hei Rudeboy
hva slags dyserens var det du brukte(merke)?
og hva var forskellen, bedre gange på motor? , mindre forbruk?, mere lettstartet?
Steinar Fredriksen
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Skal finne tak i merket på dem, hente dem på Mekonomen - 907 ? Huskernte :

Men forbruket lå på 1.51 liter på mila (og vi hadde starta sommerferien, dette var første tankfylling etter at vi begynnte Nord-Norgeturen - du kan si det la en demper på stemninga) da jeg lempa ei flaske dyserens i tanken.

Ved neste fylling var forbruket nede i 0.9 og så "stabiliserte" det seg på 0.8'ish som det er på enda - jeg syns det er akkurat hakket for mye fremdeles men jeg ligger i venstrefila forbi trailerne og de som ikke holder 80 på langstrekk der det er dobbeltfil min retning (for de skal jo holde 80 også på langstrekket, ellers forhindrer de jo biler som vil forbi - med vilje). Da er hastighetene noe over der de burde ligge med tilsvarende forbruk. Det "eneste" jeg la merke til sånn relativt umiddelbart var jo da ved neste fylling hvor jeg hadde kjørt langkjøring med last i bilen og to voksensykler + klappstoler surra fast bakpå bakluka, at forbruket hadde roet seg ned. Bilen starter lett når ikke batteriet krangler (det er modent for utskifting, har en cTEK XS 25000 jeg driver og gjenoppliver det med men det skal skiftes ut). Men hva angår går jevnere, så mener jeg at motoren virket mer "fornøyd", den hadde en mer behagelig lyd under kjøringa enn før, da :)

Igår fikk bilen årets første utendørsvask, mye skjit som rant av. Ble ikke så himla bra resultat fordi det blåste såpevann overalt og de brillene jeg går med er ikke vernebriller :roll: (Ja, tenk, jeg fikk såpe i øynene) Så til helga blir det vask i garasjeanlegget hjemme i byen. Skal ta med en svamp & ei bøtta, så skal den vel bli så fint, atte !
camperwizard
-
-

Post by camperwizard »

Takk for oplysning.
907.. dette vil jeg minnes å ha sett på Omega sine produkter. De er kjent for å ha gode produkter, som ofte holder hva de lover. Blir nok å svinge innom Mekonomen, for en liten titt.
Steinar Fredriksen
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Dette er Omega sitt, ja - mener det var 907 den het men de har flere for dyserens/bedring av motorens indre sjel.
Post Reply