Takker for svarsubwoofer wrote:Litt hemmelig å finne kanskje, men ligger under T3 - Ölkreislauf: http://www.busschmiede.de/shop/T3-Basic ... -Wasserkit
Oljekjøleren monteres rett foran radiatoren, bare et par cm i mellom.
mvh. Lars
Takker for svarsubwoofer wrote:Litt hemmelig å finne kanskje, men ligger under T3 - Ölkreislauf: http://www.busschmiede.de/shop/T3-Basic ... -Wasserkit
Oljekjøleren monteres rett foran radiatoren, bare et par cm i mellom.

Hei BayJon...BayJon wrote:Det var en bra plassering av vinsjen. Likte at du ikke måtte flytte skiltet. Endel flytter skiltet opp, det er ikke noe fint syns jeg. Lekker bil!

Hei Jon...BayJon wrote:Hehe.. Tror du ikke det går bra, så lenge kroken ikke henger i veien? Kanskje funnet et sted å feste den når den ikke er i bruk?

Hei Henrik... Takker for svar, må se litt på det i morra.... Håpet kanskje og bruke skoda servo pumpa m. flat reim...Rikskringkastingen wrote:En mulighet er jo å skru over vannpumpe, dynamo med brakett, og hele kilereimopplegget fra JX-motoren. Hvis du skal bruke dieselpumpa fra JX, så må du nok bytte pumpebraketten også. Jeg vet ikke hvordan den passer med den braketten for dynamo/servopumpe/vannpumpe fra Skodamotoren. Hvis du har servo i bilen så må du kanskje finne på noe lurt, siden det ikke ser ut som motoren fra russebilen har servopumpe. Har du servopumpa fra Skodaen? Det finnes jo selvfølgelig gode argumenter for å bruke flatreim med fjærstrammer framfor kilereimer og shimsjustering da..

Hei Tur-boTur-Bo wrote:Er jo såååååå gøy med sånne pakkerHvilket svinghjul skal du bruke ?
Takkerfrigger wrote:Kult prosjekt

Nei, har ikke kommet til den enden av motoren ennådokalars wrote:Hei Tur-boTur-Bo wrote:Er jo såååååå gøy med sånne pakkerHvilket svinghjul skal du bruke ?
Tenkte og bruke JX svinghjul, har du noen andre ideer/erfaringer?
mvh. Lars
Hvis jeg ikke husker helt riv-ruskende-feil så går ikke dette med å bruke vannpumpa fra JX på den AEF motoren... Når jeg satte inn AEF motor i bilen min forsket jeg lenge på hvordan jeg kunne bruke vannpunmpe, dynamo, og kilereimer fra CS motoren. Men dette måtte jeg gi opp pga noe annen innfestning av vannpumpa mot blokka på den AEF motoren. Så jeg valgte å ta ut lammelene fra servopumpa, og fylle den med olje samt plugge slange tilkoblingene, da jeg ikke har servo på min bil, men servopumpa må være der for at det faltreim opplegget skal bli riktig med de reimhjulene som sitter på AEF. Hiver med et bilde av AEF motoren med rød ring rundt det som er AEF vannpumpe innfestning...Rikskringkastingen wrote:En mulighet er jo å skru over vannpumpe, dynamo med brakett, og hele kilereimopplegget fra JX-motoren. Hvis du skal bruke dieselpumpa fra JX, så må du nok bytte pumpebraketten også. Jeg vet ikke hvordan den passer med den braketten for dynamo/servopumpe/vannpumpe fra Skodamotoren. Hvis du har servo i bilen så må du kanskje finne på noe lurt, siden det ikke ser ut som motoren fra russebilen har servopumpe. Har du servopumpa fra Skodaen? Det finnes jo selvfølgelig gode argumenter for å bruke flatreim med fjærstrammer framfor kilereimer og shimsjustering da..

Det virker som du husker bedre enn meg ihverfall..VW-Håvar wrote:men sånn er det å ikke huske alle detaljer..
Hei HåvardVW-Håvar wrote:Nå ble jeg usikker her.... Tror jeg satte den nedreste røde ringen feil på bildet.... Hvis du ser på bildet så har jeg kappet bort en liten del under den nederste røde ringen (den delen måtte jeg sveise på igjen etter at prosjekt CS vannpunmpe gikk i vasken), tror det er den AEF vannpumpa bruker. Og at AEF vannpumpa bruker andre hull i toppen av pumpa (der det sitter maskering tape på bildet)... nå ble det mye tro, men sånn er det å ikke huske alle detaljer..

Takk,takk... :lol:vindsus sa du....Livar wrote:Den ble kanonbra, men frykter designet med firkantrørene gir mye vindsus? Prøvd den en tur på veien?
Takk... det er bare et vanlig takstativ (det som er svart på bildene), kan nok kjøpes hvor som helst. Jeg kjøpte det på JULA for prisen var grei, men det er nok lurt og kjøpe litt dyrere hvis det skal lastes myeTur-Bo wrote:Det ble supert det der, er utgangspunktet fra jula sa du ?