Torstein. wrote:Martin Sandvik wrote:Vi ligger vegg i vegg med firma som restaurerer eldre biler, slike jobber koster selv om ikke time prisen er al verdens sammenlignet med andre bransjer.
ser du er i Buskerud, sjekk med Slemmestad karosseri og lakk, Meek customs
men vil tro du fort går over 6 sifferet etc
Takker for svar, er redd for at det blir dyrt ja.
Forstår at det er ein stor kostnad å få dette gjort i Norge, så om det finnes mer overkommelige løsninger, leste ein flott tråd på vwnorge forumet om ein t2 doka som hadde vert i Polen, det virker veldig fristende med tanke på pris.
Noen som har erfaringer eller kjenner noen som har?
Er det noen som har sendt noen biler til andre land enn Polen som kan anbefale noe?
Jeg har noen polske kamerater som selv har fikset bilene sine i Polen. Han ene ble lurt to ganger med to forskjellige biler, de sa de hadde gjort ting og byttet deler, noe som i etterkant viste seg å være jug. Husker ikke helt hva som skulle byttes og hva jobben gikk ut på, men han ble iallefall uven med fetteren sin som hadde anbefalt han det verkstedet. dette skjedde med to forskjellige biler som han hadde levert inn på to forskjellige verksteder.
Han andre hadde et fast verksted som han dro til med alle sine biler fra Norge. Sist gang var jeg med han på tur til Polen og han skulle levere in sin peugeot 206 med kolapset torsonsfjæring i bakstillingen + pluss en haug mad andre ting som han hadde fått på EU kontroll ( peugeot verkstedet i Oslo skulle 48 000kr om jeg ikke husker feil, de anbefalte han en ny bil isteden). vi pratet med eieren av verkstedet og han gikk igjenom bilen og skrev ned alt, han virket hyggelig og seriøs og alt, men han lurt han på deleprisen. Han oppga høyere pris på delene det som var riktig slik at totalprisen ble dyrere. kameraten min hadde alerede betalt hele summen, han ble mistenksom siden mekanikeren hadde en brosjyre på pulten sin fra et firma som renoverer bakstillinger til PSA gruppens biler hvor prisen sto oppgit. Og den prisen som mekanikeren hadde oppgit var høyere en det som sto der. Han konfronterte mekanikeren og hele saken endte med at faren hans fikk dra å hente både bilen og pengene hans etter at vi hadde reist hjem.
Han fikk et tips av ene broren hans om et annet ny oppstartet verksted som han kontaktet, de fikset alt til riktig pris. Han skulle også fikse noe rust på bilen i en kanal og lakkere den, det fikk han gjort til en bra pris på et lakeringsverksted, men et år etter flasser laken på kanalen av og rusthullet begyner og komme fram. Så selv polakker lurer polakker i Polen selv om de har hatt en bra relasjon tidligere.
Det ble litt langt svar her, men jeg håper dette var litt opplysning til dere, jeg mener ikke å sværte polske håndtverkere på noen måte jeg bare legger fram fakte fra polske kamerater og hvor jeg selv var til stede og vitnet hele saken. Det finnes sikkert flinke og seriøse folk i Polen som i Norge, England og Tyskland, det gjelder bare og finne de og vite at de ikke tar snarveier og lurer folk.
Jeg har selv fått litt rust på bilen min som jeg bør ta i nærmere framtid så jeg leter også etter et bra sted.