Ny bruksbil: Betty. -82 Transporter
Re: Ny bruksbil: Betty. -82 Transporter
Fikk senkesett levert idag!
Takk til: Svigermora til Cheron?, for frakt fra tyskland til norge.
Cheron, for frakt til Tinntreffet.
Vonzu, for frakt til Vigrestad.
Og tilslutt Heiko fra Mæland Rør, for siste etappen til meg:-)
Ser forøvrig ut som dette er akkurat like fjærer som jeg har fra før, skal sjekke numrene senere...
Sent from my P6 using Tapatalk
Ser forøvrig ut som dette er akkurat like fjærer som jeg har fra før, skal sjekke numrene senere...
Fikk senkesett levert idag!
Sopelinen kom med stappfull bil med deler fra Tysland, så en takk til henne er på sin plass også 
Ja:-) Tyskeren Heiko synes det hele var litt morsomt, for det hadde vert mye mindre omstendelig om han bare hadde tatt det med seg enn av de 3 turene han har vert i tyskland i mellomtida... hehe.
Men jeg regner med å få det montert ganske fort, er så langt opp og ned fra førersetet...
Men jeg regner med å få det montert ganske fort, er så langt opp og ned fra førersetet...
Ja, det er meningsløst å ha førersetet så høyt over bakken, når du ikke har syncroRenax wrote:Ja:-) Tyskeren Heiko synes det hele var litt morsomt, for det hadde vert mye mindre omstendelig om han bare hadde tatt det med seg enn av de 3 turene han har vert i tyskland i mellomtida... hehe.
Hvilket senkesett er det?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
TA Tecnics 45mm senk? Cheron som vet....
Var hvertfall røde fjærer..
hvertfall lavere enn idag, og forhåpentligvis lavere enn std Coach. så kaansje jeg kan leve med det.
Tanken ligger likevel og surrer om å bare godkjenne dette, for å så hive på de kappa fjørene jeg har framme, og BMW E30 bak...
for senk er senk og de leser ikke av nr på fjørene ute på veien...
Var hvertfall røde fjærer..
hvertfall lavere enn idag, og forhåpentligvis lavere enn std Coach. så kaansje jeg kan leve med det.
Tanken ligger likevel og surrer om å bare godkjenne dette, for å så hive på de kappa fjørene jeg har framme, og BMW E30 bak...
for senk er senk og de leser ikke av nr på fjørene ute på veien...
Stemmer, TA Technix..
Fant ut ved en tilfeldighet at mutteren på den ene framdemperen var feil, levert slik fra produsenten.
Siden det blir litt komplisert å få levert ny mutter samme ruta som resten kom, så kjøper jeg ny på mandag.
Måtte ha noe å gjøre i mellomtia, så fant fram noe svart...

Siden det blir litt komplisert å få levert ny mutter samme ruta som resten kom, så kjøper jeg ny på mandag.
Måtte ha noe å gjøre i mellomtia, så fant fram noe svart...

-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Du er effektiv. Ble bra dette.
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14
PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
VW Crafter LWB -14
Jada, sånn tålig hvertfall.
Kan godt vere jeg prøver meg på våtsliping etterhvert, ganske lang herdetid på lakken... men fåreløpig kan den vere slik, ser bra ut på avstand.
Var også en drypplekkasje med kjølevann fra en rørkobling med dårlig strammet slangeklemme, kansje en hel liter lekt ut. (Det var enda vann i ekspansjonstanken).
Tenkte likevel jeg skulle lufte sånn for sikkerhets skyld, og som den klatt jeg er så hadde jeg det så travelt at jeg sølte kjølevann på våt maling. Så framfangeren må slipes og males på nytt...
Kan godt vere jeg prøver meg på våtsliping etterhvert, ganske lang herdetid på lakken... men fåreløpig kan den vere slik, ser bra ut på avstand.
Var også en drypplekkasje med kjølevann fra en rørkobling med dårlig strammet slangeklemme, kansje en hel liter lekt ut. (Det var enda vann i ekspansjonstanken).
Tenkte likevel jeg skulle lufte sånn for sikkerhets skyld, og som den klatt jeg er så hadde jeg det så travelt at jeg sølte kjølevann på våt maling. Så framfangeren må slipes og males på nytt...
Hva slags lakk endte du på?
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
Biltema sin 2k polyuretan båtlakk... litt fortynnet..

Like morsomt å senke T3 hver gang. Etter å ha senket en side 45mm så forventer du liksom at bilen skal stå litt på skakke, men neida, maks en cm lavere enn på den orginale siden, begge sider et par cm lavere enn orginalt...
Kraftig stabstag ja... er vel 21mm på denne:-)
Satser på å få tatt andre siden ikveld, gikk litt tid før jeg fant riktig framgangsmåte... løsnet bare øvre bærekule...
Har noen småting som irriterer, som noen kansje har tips til hvordan det skal løses...
Girstanga går litt for langt fram, prøvd å justere den lengre bak, men da går stanger nedre del i kassa under før den går i gir, altså får jeg ikke inn 1,3,5 gir da.
Nå når jeg legger den i r,2,4 gir går den heelt opp i dash, bytter kanal på radioen hver gang jeg putter inn 4 gir. Det kunne riktignok ordnes med å putte RadioRock istedenfor P1 på preset 1, (den knappen jeg treffer...)
Er det alltid slik, er en bøy på stanga, men den ser orginal ut... er femtrinns bensinoverføring jeg har nå, koblet til femtrinns bensinkasse, og flatt gulv framme.
Evt går det å bare varme røret godt og bøye det bakover? Cs 5cm lenger bak i topp er ønskelig...
Girstanga går litt for langt fram, prøvd å justere den lengre bak, men da går stanger nedre del i kassa under før den går i gir, altså får jeg ikke inn 1,3,5 gir da.
Nå når jeg legger den i r,2,4 gir går den heelt opp i dash, bytter kanal på radioen hver gang jeg putter inn 4 gir. Det kunne riktignok ordnes med å putte RadioRock istedenfor P1 på preset 1, (den knappen jeg treffer...)
Er det alltid slik, er en bøy på stanga, men den ser orginal ut... er femtrinns bensinoverføring jeg har nå, koblet til femtrinns bensinkasse, og flatt gulv framme.
Evt går det å bare varme røret godt og bøye det bakover? Cs 5cm lenger bak i topp er ønskelig...
Slakk mellom koppen på giroverføringa og kula på girkassa kanskje?
Ikke mye hvertfall, og de delene er plukka rett fra coachen, og der var ikke det problemet.
Synes heller ikke det er unormalt mye vandring, men hele vandringa skjer lengre framme...
Ved å bøye stanga tror jeg det vil bli bra, er bare redd for at den skal bli sprø og knekke?
Synes heller ikke det er unormalt mye vandring, men hele vandringa skjer lengre framme...
Ved å bøye stanga tror jeg det vil bli bra, er bare redd for at den skal bli sprø og knekke?
Stanga er egentlig et rør, så du må nok varme den rødglødende før du bøyer, hvis du skal unngå å svekke den.
Men hva med å prøve et sånt quick shift kit:
http://www.brickwerks.co.uk/index.php/t ... t-kit.html
Men hva med å prøve et sånt quick shift kit:
http://www.brickwerks.co.uk/index.php/t ... t-kit.html
Har vurdert shortshift ja, skulle til å bestille fra martin men frakta ble litt drøy for bare det, så har jeg droppa det inntil videre...
Og fra brickwerks:
This product however good will not replace worn bushes or unbend gearsticks! If your knuckles touch the dash then repair the fault, usually a bent gearlever!
You knuckles should not touch the dash!
Tipper jeg modifiserer stanga først...
Og fra brickwerks:
This product however good will not replace worn bushes or unbend gearsticks! If your knuckles touch the dash then repair the fault, usually a bent gearlever!
You knuckles should not touch the dash!
Tipper jeg modifiserer stanga først...
-
Needforspace
- -

- Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
- Phone: 41tonull5391
Var jo klar beskjed derfra da.
VW E-Golf -16
VW Crafter LWB -14
VW Crafter LWB -14
Ja, men jeg ser ingen tegn til at stanga er bøyd utenom orginalbøyen.. så lurte på om det gikk ann å ha vridd den feil.Needforspace wrote:Var jo klar beskjed derfra da.
Får gjøre et forsøk på å varme og bøye, om det ender med brekk så får jeg sveise, da får jeg den akkurat slik jeg vil ha den...
Fikk senket ferdig, endte på 37cm framme, og 39cm bak (fra senter hjul til nedre kant hjulbue)
Dette med innveid vekt på 1570kg...
Totalt omtrent nøyaktig 4cm senk både framme og bak, og det er det Tüvpapirene sier også.
Godkjenner det slik, kan hende jeg slipper den lengre ned på sikt, men det sa jeg om coachen i mange mnd også...
Comfortmessig, så ble jeg fortalt på forhånd at det kunne vere litt i mykeste laget. Jeg vil ikke gå så langt, men det er definitivt i den comfortable enden av skalaen, selv med C-dekk med 3,5bar trykk er det ingen problem å holde fartsgrensen over de lokale fartshumpene...
Dette med innveid vekt på 1570kg...
Totalt omtrent nøyaktig 4cm senk både framme og bak, og det er det Tüvpapirene sier også.
Godkjenner det slik, kan hende jeg slipper den lengre ned på sikt, men det sa jeg om coachen i mange mnd også...
Comfortmessig, så ble jeg fortalt på forhånd at det kunne vere litt i mykeste laget. Jeg vil ikke gå så langt, men det er definitivt i den comfortable enden av skalaen, selv med C-dekk med 3,5bar trykk er det ingen problem å holde fartsgrensen over de lokale fartshumpene...
Interessant... Da kan det hende jeg handler meg ett sett til og slenger på Dokaen 
Etter prisen er det absolutt å andbefale! Prisen gjør dette til en sterk konkurrent mot orginale dempere og kappa fjører, og comforten gruser kappa fjører hvertfall:-P
Har en plan for å få den litt mer ned bak også, må bare gjennom ymse statlige kontroller først...
Og for kontrollene sin del, så må man på firehjulskontroll, og da nytter det lite med "jeg justerte det 100% med hjelp av tau, en vater, og målebånd". Jeg må ha utskrift fra et profesjonelt apparat som viser bare grønne tall.
Flaks at jeg har tilgang til et slikt...
Har en plan for å få den litt mer ned bak også, må bare gjennom ymse statlige kontroller først...
Og for kontrollene sin del, så må man på firehjulskontroll, og da nytter det lite med "jeg justerte det 100% med hjelp av tau, en vater, og målebånd". Jeg må ha utskrift fra et profesjonelt apparat som viser bare grønne tall.
Flaks at jeg har tilgang til et slikt...
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Er det ikke ryggelys på disse gamle ?Renax wrote:
Hans Sæle