Begynt å tukle med litt elektrisk, så jeg får kontroll på strøm til og fra det ekstra batteriet jeg har satt inn.
Jeg har valgt å montere alt på en 6mm plexiglassplate, for isolasjon og fordi det er relativt enkelt å jobbe med. Lakkerer den før jeg monterer permanent.
Fra venstre mot høyre nærmest:
- Lade/skillerelé
- Batterivelger/Kretsvelger
- 1: Strøm til ekstralys etc.
- 1&2: Strøm til ekstralys/sammenkobling med annet batteri
- 2: Kun sammenkobling av batterier.
- Motorisert hovedbryter til vinsjkontaktene (måtte legge den flatt fordi den ellers var for høy).En liten, vanlig vippebryter på dashbordet for å slå den av og på, og dermed strømmen til vinsjen.
Baksiden:
I bilen, men ikke ferdig montert fordi han tåkefyrsten som skulle kjøpe deler hadde kjøpt for få kabelsko...:
Sikringen til venstre på plata blir hovedsikring til alt småplukk så som arbeidslys etc. , den til høyre for å sikre ladekursen ved vanlig drift. Ladesikringen blir koblet bort når jeg kobler sammen batteriene, fordi den ellers vil slå ut om jeg prøver å kjøre startmotor. Ved batteriet står det en monstersikring som primært er der for å sikre vinsjkursen, men som også blir en "hoved-hovedsikring" på hele stasen. 500A får man tro holder...
Nå gjenstår det å få tak i en splittblokk, en 8-sikringers sikringsboks og noen...kabelsko, så er jeg vel sånn omtrent i mål. Det kommer to trekkrør inn i framkant av plexiplata, ett som skal gå fram til under dashen og en bakover til motorrom, blir vel 3 kurser framover og 5 bakover eller noe slikt. Får se.