Vakuumklokke reparert og testet, bryter fungerer.... Blir vel montert i løpet av noen dager hvis været holder. Da kommer tredje knappen i midtkonsollen på plass. Greit å få komplettert litt.

Har ikke det, tenkte jeg kunne montere den litt stive viscoen fra den gamle diffen. Det funker bra med decoupler. Men det betyr jo at jeg må gjøre hele den he****es jobben en gang til. Greit nok om man har et verksted/garasje eller i det minste ei betongplate å stå på, men når man ligger ute i grusen i pissregnet så er det ikke moro

Det samme som jeg tenkte etter å ha sett den videoen i morges... Så jeg er egentlig i gang nå, men pissregnet fortsetter så jeg har en liten kaffepauseducce999s wrote:etter å ha sett på denne så hadde jeg nok tatt ut den ja, men det ser ut til at det skal kunne gå å skifte med diff på plass men blir trangt
http://www.youtube.com/watch?v=4E_dz_DkRm0

Diffen passet nesten perfekt nedi skåla på jekken min så det gikk forbausende bra. Har selv en ringfinger på høyre hånd som siste leddet ikke virker på etter at jeg glapp en opelgirkasse ned på den mens jeg lå og skulle styre den på plass under bilen. Bunnpannelokket har skarpe kanter og kappet senen...subwoofer wrote:Det går fint å ta diffen opp og ned alene, så lenge man er litt forsiktig. Den er litt topptung, så ikke bruk tomlene til å støtte den. Det prøvde jeg for et år siden, tommel ut av ledd er ganske vondt...

Det er en silikonbasert væske inni den runde dingsen, det er riktig. Men jeg byttet altså hele viskosekoblingen, ikke bare væsken.kise wrote:hmm skjønner ikke hva du har gjort jeg![]()
har du byttet viskose?
hva trodde viskose var en sånn seig veske jeg som lå mellom noen plater ellerno?

Det kan man trygt si. Men nå funker det bra, så da blir man jo blid igjenkise wrote:takk flott jobba godt det virka, surt å måtte gjøre det igjen

Ingen pakning, bare tettingsmiddel (det grønne sjiktet du så). Det går fint å bruke et tynt sjikt med pakningssilikon, men et stoff type Curil eller tettingsmiddelet til Loctite er vel det som er der originalt, tror jeg.hansstef wrote:Alf.
Brukes det noe form for pakning på huset til viscoen?
Da jeg tok av min så jeg noe som lignet et grønt sjikt. Er dette tetning?

Det er nok denne, Ray!jakob wrote:Er det en t3 man kan se i venstre bakgrunn av bilde?