Solgt - Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
Post Reply
Livar
-
-
Car: T3 Caravelle C 1990 DJ

Re: Kakemonsteret - 2003 Multivan Intro 102hk

Post by Livar »

Hva er Multivanmafiaen
Er vel gjengen med Multivan det.
Vi har også:
Rundlyktgeriljaen - De som kjører T3 med rundlykter.
Gutta med GL- De få som har original GL (dette gjelder nok også T3, da T4 GL er vanlig.
Gutta med kaffebord, syncronauts osv. Er nok mest for morro.
--
Livar
Med C-Coach-GL-LLE-looker med kaffebord :lol:
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Dette har ikke hatt noe med kjørestilen å gjøre, Erjo 8)

Vel, kanskje en desiliter til eller fra, men ikke en nesten full liter juice per mil. No way, Hosé :wink:
Det er noe tæknisk som lå til grunn for detta og med litt km på ræva etter utbedring gikk det seg til. Konemor sto for alle utregningene etter at folk mente jeg hadde regna feil (jeg regna pussig nok ikke feil, desverre får jeg vel si). :wink:

Nå er den normal og Far er fornøyd.

Når det gjelder innkjøpet så var den iht selger ok ved kjøpet, jeg fyllte jo diesel dagen jeg henta den - de hadde sett til at tanken nærma seg tom så gullyset kom på og dermed fyllte jeg under ti minutter etter avmarsj fra selgers bolig. Og dermed har jeg kunnet følge denne underlige historikken de to månedene jeg jobba raeva av meg for Staten, og som jeg ser det - den jobben var vel verdt å yte innsats i.
Dermed ble det heller at jeg fikk bruke litt mer fuel enn normalt fram til juni og jeg fikk tid å sette inn bilen, da.

Så med det dieselforbruket som har vært, med opp mot dobbel pris for dieselen pr mil ift hva bilene skal bruke, så kan man jo si det har vært "fin bil", ja. Ut over det er det verkstedbesøket før bilferien som har kosta, i tillegg til feilfinansieringa i alle bomringene rundtom i landet :D

Men jeg skal legge i etpar kroner på den framover, det store aber er hvor mye går til den og hvor mye går til Tyskerbrakka - over tid går vel mest til Kakemonsteret, siden den skal beholdes (lengst) også etter at Tyskerbrakka en vakker dag er vekk fra gårdsplassen.

Vi får talast om detta over en kjeft kaffe om ikke så lenge 8)
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Dagens lille innlegg :D

Jeg har nu gjennomført en bestilling til Martin på no småtteri, det blir mere utover høsten. Så får vi se om skamvett eller tom lommebok er det som oppstår først 8)
Inspirasjon har man jo fått gjennom de årene man har likt bussene og selv om 80-tallets overdrevne stylingbehov aldri meldte seg hos meg (ble 18 i 1990) så kan man vel skru på noe uten at det blir pimp image av det.

Multivanmafiaen er for oss som har multis, det. Ikke værre enn det og et rent mottrekk til f.eks Rundlyktgeriliaen. En fiffig greie, bare. 8)
Hvem veit, kanskje Peter oppretter Californicationistas for dem som kjører fullverdige campers ? Ikke godt å si med denna gjengen som er på forumet, gitt :lol:

Om ikke mange ukene er det tid for å skru av sommerskoene på bilen, og da kommer jo alufelgene tilbake på bilen. Småspekulerer litt på dette med hjul, da. Tror ikke jeg handler meg 20" sko for neste sommer men samtidig er det jo sånn at stålfelgene er noe kjedelige, da :roll:
Jeg må se hva vinteren bringer av utgifter, konemor skal på allverdens ferier før sommeren og det kommer gå med pææng den veien, ja. Det legger jo en slags demper på mulighetene for å gjennomføre ting med bilen.

Jeg har lyst til mye, og hadde penga ligget på bordet idag hadde bl.a Martin blitt en rik mann før helga 8)
Inntil videre handler jeg i små drypp. Så får tiden vise hvor detta ender hen.

EDIT - stor forbokstav i navn, Yngve - aldri glemme det!
Thelax
-
-
Car: T4 Multivan Camping 2003
Phone: 94341238

Post by Thelax »

Skal bli interressant å følge denne tråden, har og planer med min, spes iht store hjul. Men modererte meg, og det ble 225-55-17. er jo en familiebil :D
Hva var det som gjorde at den brukte så mye diesel? Kjekt å vite i tilfelle min plutselig tar av på den fronten.. Kosta forresten på min 20-30000 rett etter handel, men det var med 90000 service inkl reg-reim og ekslusivt medlemsskap i Mobilitetsgarantigeriljaen..
Har du forresten en god ide åssen man kan få varme i Multien uten at det koster 15000.-? Tenker på campingvarme el..
Ha en knall dag!
Christian

2003 Multivan TDI 102 ACV
BMW E30 328 it
1968 Svithun (Tempo) Sprint 100

Multivanmafiaen
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Varme i bilen - mitt beste forslag er å innhente Eberspächer brukt og montere, dersom det ikke finnes originalmontert - og da ligger du under 15k i pris.

Da har du vannvarmer som også bidrar til å varme kjølevæske til kalde vintermorgener :wink: Men gjør nå ikke samma feil som meg, å fyr den opp over tid uten å ha ekstrabatteri i bilen (tilleggsbatteri, montert f.eks under førersete) for på startbatteriet er det ikke mye over 30 minutter som skal til før du har for lite futt i batteriet for å komma deg hjem igjen :D

Jeg fant ut det på gårdsplassen på gammeljobben og måtte låne booster, nye bilen jeg hadde med første dag på jobb :lol:

Som nevnt opptil flere ganger før, spekulerer jeg i å ha to ekstrabatterier (to seter i front, hvorfor ikke bruke begge tomrommene under setene til slikt ?) slik at brukstiden forlenges. Ulempa er jo at ladetiden forlenges tilsvarende men med lading via 230V så kommer man jo i mål og kan bruke bilen i litt lengre tid enn ved lading bare fra dynamoen under kjøring.
Da har man en fordel ift bo-opphold i bilen ut over ei natt. Med ekstra strømkapasitet kan man bruke Eber'n lengre, Peter sin California har tilleggsbatteri og fra ham har jeg at man kan bo i bilen og bruke Eberspächeren hele helga igjennom på det batteriet. Med to tilleggsbatterier får man muligheter til flere netter ombord i bilen, selv om man skulle kjøre Eber'n hele tiden.

Husker jeg rekti så er dieselforbruket såpass at man ved full tank, kan bruke drivstoffvarmeren i dagevis konstant før man trenger finne drivstoffpumpe på nærmeste bensinstasjon 8)

EDIT - godt man skal pusse opp Heimen, handla enda mere til bilen :D Oppussing gir mindre online-tid, og bra er det 8)
erjo
-
-
Phone: 95134175

Post by erjo »

Joda, Yngve, jeg leser så øyet blir STORT og vått....

Men jeg har erfart at kjørestil nok betyr noe for suppedrikkinga på bilen, men er ellers enig i at det ikke betyr ALT.

For øvrig står jeg fast på at det er bedre å kjøpe en bil som har det meste, enn å satse på fargen. Det eneste jeg misunner deg, Yngve, er de tåkelyktene. Men bare pass deg, du. Kanskje de kommer; plutselig? Jeg har nemlig fått noe svikt i lysbryteren (summer ikke når jeg har glemt å slå av bryteren når jeg skal åpne framdøra etter å ha kjørt i mørke kvelder og netter). Har gått til innkjøp av en bryter som OGSÅ har funksjon for tåkelys. Lurt? Tja. Men da har jeg også plass for tåkelyktfunksjon....

Ellers har min Multivan stått i garasjen nå i to uker etter ferieturen. Ola treng kvile, vet dere! Jeg håper jeg ikke må gjøre noe mer med den nå før langt ut i neste år.

Det med Multivanmafiaen var det vel jeg som fant på. Egentlig bare en liten, morsom-Per-gimmick!

Ellers: Jeg har brukt bilen til billig overnatting i hele sommer. Helt topp! Bred og god seng, men jeg tror ikke den egner seg spesielt godt for mer enn to voksne med tanke på de skapene som er plassert bak førersetene. Før 3.300 km - turen plukka jeg ut senga i 2. etasje. Det var lurt for da kan jeg bruke bakre del under hevetaket til stueplass når bilen står i ro og taket skal opp; og vips, så har jeg god plass til å flytte beina rundt mellom framsetene og ut framdørene når bilen skal brukes til å bo og sove i! Men: Når bilen min runder 10 år, skal de skapene ut (i alle fall det bak passasjersetet). Da blir det mer "trøplass".

Ellers er jeg superfornøyd. Aldri hatt bedre bruksbil. Her om dagen kjørte jeg et digert bjørkvedlass. Tilhenger med 40 sekker og et tonn bak, og 25 sekker baki panservogna etter at alt av soveutstyr baki var tatt ut og baksetet var skjøvet godt framover. Jeg hadde plutselig en varebil. Herlig! To dager før det hadde den vært en bobil for to, og ellers: pendlerbil til og fra jobb. Jeg bruker den også som garderobe når jeg er i fjellet på sykkel tur. Jeg har jo dieselvarmer og ekstrabatteri (hører du , Ynge!!!!!).

En kompis av meg som eide en slik T4 multivan, angrer på at han solgte sin; han sier dette er bil for de intelligente, for de som har forsått noe viktig: En bil for alle anledninger og alle formål. Enkelt og greit, ganske enkelt greit (intelligent løsning, altså, uten at jeg vil påstå at jeg er spesielt intelligent).

Skal Yngve (Rudeboy) til Stryn?

PS! Jeg har IKKE tenkt å ta opp konkurranse om å skrive lengst "sak-prosa" på forumet!
Blogg: http://volkswagenbusser.blogspot.no/
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
Norges største VW Buss treff: http://buscamp.blogspot.no
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Vestlandstreffet er en ny greie, Øyafestivalen har eksistert i massevis av år før det treffet kom og begynnte "konkurrere" med viktige hendelser.

-I fjor så jeg Madness på Øya, i år blir det the Specials 8)

Nei, det blir Landstreffet som er eneste mål, som jeg ser det. Tilfeldighetene gjorde at Nordlandstreffet passet med oppstart av Familiens ferie i år, neste år kjører vi motsatt vei i midten/slutten av juni så vi får rett og slett se om det blir noen andre treff da også.

Jeg er litt spent på å få testa det med å ta ut "alkoven på loftet", vi anvendte den delen som min boenhet i ferien og da hadde vi jo fremste delen hengende oppe når vi rota rundt nede for å få takhøyde til å stå oppreist. Skal leke litt med bilens funksjoner når jeg bare kommer meg igang med nyjobben neste uke.
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

OK, jeg får legge ut skisser.

Whitesides bestillt, det må til på en sånn bil. Så får jeg heller gjøre noe med at det er vinterdekka alu-felgene står på før neste sommer og tilvenne meg hvite dekksider på tiden fra til den gang da.

ImageImage

Monterer detta på alufelg-dekka, dvs vinterhjulene siden det er dem som for tiden er av, så da veit dere det.
-Men når det er sagt syns jeg skissa over stålfelghjula ikke så helt fryktelige ut, heller da.

Resten av bestillingene som jeg har ute, kommer det bilder av etterhvert 8)

Jeg sier detta blir fint, hva andre mener er opp til andre. Min bil skal ha det, så det så :D
erjo
-
-

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Jeg er litt spent på å få testa det med å ta ut "alkoven på loftet", vi anvendte den delen som min boenhet i ferien og da hadde vi jo fremste delen hengende oppe når vi rota rundt nede for å få takhøyde til å stå oppreist. Skal leke litt med bilens funksjoner når jeg bare kommer meg igang med nyjobben neste uke.
Gjør det! Husk at det er stor plass til tre personer nede til å sove. Vi hadde med oss barnebarnet vårt på tre år en tur i sommer og vi sov alle tre nede. Det gikk helt fint. Men det kan bli noe varmet, så derfor trengs det god lufting fra lukene i duken oppe. Men jeg synes muligheten til å ta ut lemmen som festes oppe i hevetaket er genialt. Både den og madrassen oppå kan tas ut, mens den innerste madrassen lot jeg ligge igjen på grunn av lydempingen (men også den kan tas ut).
Biler: 2002 VW Caravelle 2,5 tdi kombi, 2010 VW Golf PLUS 1,6 tdi, 2014 Weinsberg Bobil 130 hk.
Medlem avVWBUS Mjøsa
erjo
-
-

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Jeg sier detta blir fint, hva andre mener er opp til andre. Min bil skal ha det, så det så :D
Jadda, hver sin smak!
Medlem avVWBUS Mjøsa
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, hver sin smak, ja :wink: Detta funker ikke på de mosegrønne treige Multivanene, skal jeg si Dem :lol:

Jeg tenker også på camping i bilen seinhøstes, da ser jeg for meg taket kommer ned ved overnattingene mens jeg istedet monterer disse ventilene jeg har (plater med ventiler i, nærmest) til vinduene i framdørene, slik at luftinga foregår i tilstrekkelig grad og man samtidig unngår varmetap oppover.

Blir det nok minusgrader får vi heller klappe igjen vinduene også.
erjo
-
-

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Hehe, hver sin smak, ja :wink: Detta funker ikke på de mosegrønne treige Multivanene, skal jeg si Dem :lol:
:o Vet du om en mosegrønn multivan? Kan det heller være en nordisk sjøgrønn med skyvevinduer på begge sier, fartsholder originalt, fortelt, digital dabradio, bakseter som ikke er nedsitti, sykkelstativ, dieselvarmer med ekstrabatteri og styrenhet på dasj og en del anna utstyr; OG: ei skyvedør som går som et skudd (som du ikke trenger å "dra att" for at den skal låse seg? :oops: Dessuten har den en dasjbordkonsol der det kan settes litersflasker med brus UTEN at de tar bort i frontruta (en slik har vel ikke du? Ikke får du kjøpt dem heller....) :wink:

I så fall KAN det være min. :shock:

:D Å mye peeng har denne himmelblåe kosta deg da? Ho, ho, lollei, tralala.... :mrgreen:
Medlem avVWBUS Mjøsa
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Hehe, kom til ro :D
erjo
-
-

Post by erjo »

Rudeboy wrote:Hehe, kom til ro :D
:D :lol: :wink: Jada, du! Her gjelder vel å falle til ro for alle. Jeg har falt til ro med en grønn en........ :D

Mobbinga for denne måneden er nå over....... Plutselig er vi i gang igjen, men klarte ikke dy meg. He, he....
Medlem avVWBUS Mjøsa
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

White sides i hende, får låne meg ei tralle og lempe vinterhjulene på og tusle nedi bakken til dekkgutta og spørre om de kan hjelpe meg med monteringa - en dag.

Har innhentet delepriser, og pris på deler samt jobb (totalen) på bytte av skiver og klosser bak på Kakemonsteret.
Hos Møller skulle de ha kr.2.146,- for delene, kr. 4.272,- for deler + jobb. Det er inklusive VACN-moderasjon på delene som utgjør 15% avslag. Dette er samme pris i Nedre Østerdal som det er på Kalbakken.

Tja, har ikke jeg allerede sagt jeg skal handle hos en trivelig kar oppi bakkene før Lier, tro ? Joda, selvsagt har jeg vel det. Han skulle ha rundt seks - sju hundre mindre enn Møller skulle ha, og jeg anser delene han leverer som gode. Han kunne også levere noen andre klosser som da sammen med skivene utgjorde rundt tusenlappen.

Lønner seg innhente priser, gitt. Selv i Norge, selv om enkelte ting er noe jeg spekulerer på å handle i Sverige og faktisk også Tyskland. Men vi får se hva jeg behøver handle utenlands, da. Kan sikkert få montert det under ferie, siden jeg årlig er i NL i juli.

Gleder meg til å starte opp med bilene, tviler på det blir så tidlig som nesteuka men så har vi jo uka etter å ta av, da - det gir to+ uker mellom oppstart mekking til bilene skal innom verkstedene jeg har rekrivert time for bl.a PKK for.

EDIT - det slo meg at jeg syns å huske å svært nylig ha lest at min CTEK 25000 kan brukes som "landstrøm", dvs at den kobles opp fra 230V og til batteri, stilles deretter inn på rett innstilling (hehe, god i norsk, denna dyslektikeren) og så går strømmen direkte til forbruket man da har.

Det er noe å tenke på ift fritidsbatteri i bilen, tror jeg skal se om jeg ikke får laga meg ei kobling som jeg kan slenge CTEKen i motorrommet og ved behov koble den derfra til fritidsbatteri (evt startbatteri for normallading). Da vil det jo være pissenkelt å koble opp 230V til bilen som "landstrøm" og kunne drivte både det ene og det andre, skal finsjekke hva slags forbruk CTEKen bruker og om jeg da kan ha en eller to stikk i bilen med 230V i tillegg til at laderen drifter 12V lading kontinuerlig 8)

Laptop og ev varme når Ebern ikke går, noe senere på høsten/tidlig vinter, f.eks.

EDIT II - HAH ! Selvsagt kan jeg plugge i Ctek 2500 som en midlertidig løsning ifm bruk av Eber og annet på 12V-anlegget, den er jo en vedlikeholdslader som iht Ctek kan stå påkobla i månedsvis :D

Da trenger jeg ikke stresse med skillerelé og ekstrabatterier, i allefall. Men jeg skal ha det, så det er nevnt.
hunter
-
-

Post by hunter »

Rudeboy wrote:White sides i hende, får låne meg ei tralle og lempe vinterhjulene på og tusle nedi bakken til dekkgutta og spørre om de kan hjelpe meg med monteringa - en dag.
er det ikke bare til å slippe ut litt luft og presse white sides mellom dekket og felgen... fylle luft igjen og så klar?
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Yep, men å tusle ned de hundrede meter det er herfra og til dekkgutta gjør at jeg helst vil ha det gjort hos dem.

Lite med påfylling i Heimen, når det gjelder bildekk, gitt :wink:
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Siden noen tror sommeren er over, slenger jeg ut noen av konemor sine bilder fra ferien mens dere kan vente på neste ferie.

Sjøl har jeg da noen dager igjen før jobben starter to mnd etter jeg gikk ut i ferie 8)
ImageOda Johanne sjekker ut den gang nybilen.

ImageNeste viser sykkelhengeren som vi lenge mente måtte være med siden vi har stort sykkelstativ for fire sykler. Det endte med at vi handla sykkelsete istedet, det store aberet er om det lar seg gjøre å henge på sykkelveskene på bæreren samtidig :?

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageLitt fra førstenatta, det var sol og god sommertemp i Oslo da vi dro,
men lenge før vi kom til høyeste punkt på veien mellom Røros og da Selbu som vi overnatta ved så hølja det ned.
Vi tok den allerede før nevnte turen innom Møller, og konemor benyttet selvsagt minuttene der til å få sjekka kameraet litt 8)

Framme i Bjerka, så vi mer regn og dette
Image"Vi er nede ved elva" skreiv Jan i en sms.

Nede ved elva var det vann, og ittno mere :lol:

Image
Åkei, det var to biler der.Image
Ikke rart man var sånn halvveis skepisk, nei :wink:

Vel, treffet var en hel del bedre enn førsteinntrykket som i dette innlegget er noe vridd, dette er fra morgenen på dag 2 når folket hadde rattet ivei på ekskursjonen sin.

Men uansett, etter treffet kjørte vi nordover. Etter omlag 90 minutter kom vi til 66' Nord, dvs Polarsirkelen og dens helt eget Polarsirkelsenteret. Her jobber 16 svensker og ei fra Norge.
ImageImage
Dette senteret ble ferdigstillt etter at jeg hadde forlatt Fauske så jeg hadde aldri vært der før. Før kjørte man bare E-6 oppover og vips så passerte man en bauta ved siden av veien, og dett var dett. Nå ligger det en dyr turistmagnet der og lokker men det er ok å ha vært der. Nå trenger jeg jo ikke det før en annen gang :D

ImageImageImageImage
Det er laget en Junkerdal Nasjonalpark som strekker seg fra Saltfjellet, og godt inn i ulisfjellene som vi senere skulle til - det jeg kjenner som Balvannsveien går som en arm inn i parken fra "motsatt" side enn det man kommer til parken denne veien.
Siden Silvervägen går over Junkerdal og Graddis til Svea Riket så er det vel et slags opphold i parken for veien dit, dette blir da mellom E-6 og Balvatn, om man kan se stort på det.
Ned fra Saltfjellet langs E.6 er veien stort sett som før, på nordsia. Trang og egnet for maks 79 km/t i turistsesongen men det finnes en og annen plass man kan campe på om man svinger av europaveien og lar bilen stå i høreavstand til veien, da. Dette mellom Røkland og "vidda" på Saltfjellet.

ImageImageImageImage
Det var meninga vi skulle ta ferga fra Bodø og komme oss ut til Lofoten men vi valgte kort før avreise Oslo å droppe det og heller tilbringe tid med mine foreldre så jentungen fikk litt mer innblikk i at hun faktisk har besteforeldre nordpå.

I Bodø var det for en særdeles skjelden gangs skyld noe å se på fordi det lille som var av vind må mer rette kunne kalles "trekk" og sola gjorde det varmt der. Det skjer vel en gang hvert tiår, eller noe sånt. Ellers regner det og man blåser på havet selv påvei ut av drosje til bygget på andre siden av fortauskanten drosja har parkert ved...
ImageImageImageImageImage

Så fortsatte da ferden sørover igjen, man må jo hjem etter å ha moret seg på øde strekninger nordpå.
Image
KNM Uredds minnesmerke, mellom Saltstraumen og Ørnes i strandsonen.
Image

Langs Kystriksveien, Rv-17 så kom vi først til Nesna hvor vi overnatta første natt påvei sørover. God camping med fine hytter.
Image
ImageImageImageOg tilslutt så vi sivilisasjonen igjen, da 8)

Jeg skal myse på ruteplanlegger å se hvor mange km vi kan ha rulla, på distansene i det minste. I tillegg kommer småkjøring og diverse annet som gir noe ekstra km på meteret. Artig som vanlig :D
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Etterson fenomenet gateparkering nå og da fremmer folks tendens til å tvinge seg på andre, slang jeg melding til forsikringsselskapet om at jeg tok bilder av bilen som ødela skiltplata til bilen min. Jeg spurte om de ville ha reg.nr og fotoene jeg tok, så de kunne ta opp saken med vedkommedes forsikringssekskap.

Ei skiltplate, dvs "skiltholder", er jo ikke mange kronene å betale, husker jeg rett kosta 2 stk meg selvkomponert tekst omtrent 2002-kr 129,- så det i seg selv er ingen sak. Men siden jeg misliker folk som tar seg til rette ovenfor meg og mitt, ser jeg for meg å sende giro til bileier med vedlagt kvittering for ny skiltplate og påminnelse om at også parkeringa skal skje iht gjeldende lovverk :evil:

Skulle det utebli penger, kan jeg jo ta saken videre og da kan det til slutt bli skikkelig moro for vedkommede.

Og for de av dere som lurer - jada, jeg har inne prisforespørsel til lokalt parkeringshus om månedsprisen hos dem, men jeg skulle aller helst hatt plass rett over gata hos naboens private parkeringshus, da 8)
Så får Tyskerbrakka stå litt i friluft mens nybilen tas vare på så langt jeg får lov til når sånt pakk som skal klemme seg mellom biler fremdeles finnes :roll:

Så ikke antydning til skade i lakken på frontfangeren, men plasten som da skal holde skiltet på plass i ramma er ødelagt. Møkkafolk.
solrikioo
-
-
Car: Skoda Octavia 2014

Post by solrikioo »

Sånn er det å bo i byen.

Vær glad du ikke bor i paris...
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

I Paris er det slik at man parkerer på gir for å tillate andre å rygge/dulte borti deg for å få sin parkeringsplass.

Det samme gjelder i f.eks Roma. Dette både for å lette parkeringsproblematikken de har der, samt å kunne få flytta biler ved f.eks utrykningskjøretøyers behov.
Dermed er det en sedvane under gateparkering å påregne at kanskje noen dulter borti bilen min idag.

Her hjemme er det å forvente bilen får stå i fred. Og får den ikke det kan man starte klappjakta :D
Og man har rett til å oppføre selv om man befinner seg på steder det finnes andre, det heter oppførsel. Starter for de fleste ganske tidlig, og slutter egentlig aldri ettersom man da skal utvikles kontinuerlig. Men noen stritter imot og idag fikk jeg oppleve at andre mener det er ok å rygge borti bilen min.

Dette hadde ikke hjulpet om det var Tyskerbrakka, mine krav ovenfor andre er at de holder seg for god til å forsøke skade annen manns eiendom bare fordi de "skal bare" eller "jeg parkerer like greit her, jeg".

Hadde jeg vært der ville jeg vært arg. Nå tar jeg det lugnt og den formelle veien. Så får mitt selskap informere hennes selskap om forventninger til forsikringskunder :lol:
hunter
-
-

Post by hunter »

slik ble jeg parkert inne en gang i Spania... ikke en skramme på bilen... og det var kvinnfolk som kjørte :mrgreen: og å krangle for kr 129,- hadde jeg ikke gidda... gå heller inn og ta deg ei øl og slapp av!

Image
zapperx
-
-

Post by zapperx »

Yngve, det er jo flusst av bilder i tråden din :shock: :shock: :shock:
Lenge siden jeg har vært her inne skjønner jeg :lol: :lol:

Får ta meg en tur og inspisere en dag :wink:
Glenn Andersen
- 2002 T4 California Coach
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Sitrap drivstoffregnskap :

Fyllte idag morges, lot "alarmen" for at tanken begynnte bli tom pipe to ganger, og (enda en fordel) dieselen kosta under 11,-/literen da jeg fyllte.

Dagens pris er basert på litt kjøring med last (slutten av ferien samt kjøring til hybel med bagasje & tjafs jeg skal ha der) og sykkelstativet har stått montert hele tiden.
Og jeg har vel vært i venstrefila på motorveiene etpar ganger :roll:

Pris : 0,76 liter pr mil. EDIT - egentlig 0,756 men hvem graverer vel på såpass ned i materien

Jeg antar det er trygt å si bilen er ok nå :wink:
Last edited by Rudeboy on 16 Aug 2010, 12:25, edited 1 time in total.
Thelax
-
-
Car: T4 Multivan Camping 2003
Phone: 94341238

Post by Thelax »

Da ligger du på samme forbruk som jeg, med ca samme kjøring. Kan nok trygt friskmelde Kakemonsteret ja :D
Fin tråd!
Christian

2003 Multivan TDI 102 ACV
BMW E30 328 it
1968 Svithun (Tempo) Sprint 100

Multivanmafiaen
Post Reply