Hei!
Er det noen som kan gi oss noen tips!
Vi har kjøpt oss en caravelle med boxer motor fra 1988 i! Plutseli startet oljetrykkslampen og lyse svakt, er det svakhet på følerne på denne?
Vi har også sett på forumet at det bør brukes rød kjøleveske, men hvordan finner vi ut om motoren allerede er eiret hull I? symtomer?
Noen som kunne tenke seg å selge en treseter og en større dynamo enn orginal billig til oss?
+ viss dere har andre ting vi bør sjekke på motoren eller andre svakheter på disse bilene, vær så snill si ifra!
Volkswagen Caravelle 2,1 Boxer
Jeg ville ikke gått ut i fra at det er noe galt med føleren, hadde det slik på en tidligere bil... så jeg regnet med at det faktisk var tilfellet på min første Caravelle også... den motoren tok kvelden gitt...
Alt av følere bør være helt i orden før man kjører noe sted, plutselig er det noe som er virkelig galt, og da tror man bare at det er "det vanlige"....
Jeg bare advarer!
Alt av følere bør være helt i orden før man kjører noe sted, plutselig er det noe som er virkelig galt, og da tror man bare at det er "det vanlige"....
Jeg bare advarer!
Espen
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
enten skal det lyse normalt med alarm eller ikke i det hele tatt.. men det kan jo hende noen har vært og rotet med noe i koblingene eller rett og slett dårlig kontakt..sjekk alle jordingsplasser på motoren og i karosseriet
bak i motorrommet, det er og endel jordingspungter fremme ved siden av sikringsboksen
bak i motorrommet, det er og endel jordingspungter fremme ved siden av sikringsboksen
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090
-
Steinkjer russ
-
Steinkjer russ
-
112wboxer
- -

- Car: Blå 97 2.5tdi gul 2.5tdi høyttak(tidl mesta)
det bobler i kjølevannet hvis du har kompresjonslekkasje inn i kjølevannet
men se først etter vannlekkasje under motoren..der hvor du kan se denne
svarte gummipakn rundt toppene, der kan det gjerne dryppe litt kjøleveske og da er toppene korrodert akkurat der som pakningen er(dette ser du når toppen er av)men det er mange slanger ellers rundt motoren og fremover som du får sjekke
svarte gummipakn rundt toppene, der kan det gjerne dryppe litt kjøleveske og da er toppene korrodert akkurat der som pakningen er(dette ser du når toppen er av)men det er mange slanger ellers rundt motoren og fremover som du får sjekke
-
Steinkjer russ
Hei! Vi har sjekket at ikke kjølevannet koker, men hva kan vi gjøre for å forebygge dette probleet? tror dere dette kommer til å ryke i sstiden 17.dager med kjøring? Oljelampn hr vi funnet ut slukker på litt mer turtall, hva kan dette ha seg?112wboxer wrote:det bobler i kjølevannet hvis du har kompresjonslekkasje inn i kjølevannet
-
Steinkjer russ
112wboxer wrote:det bobler i kjølevannet hvis du har kompresjonslekkasje inn i kjølevannet