Wbx kjølevannsrør

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
RZR-Jånni
-
-
Car: 1967 og 1991
Phone: 975 976 57

Wbx kjølevannsrør

Post by RZR-Jånni »

Hvor kjøper folk dette kjølevannsrøret som går mellom vannpumpe og termostat på 112hken for tiden?
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
91 Caravelle Syncro 2,1wbx
OddN
-
-

Re: Wbx kjølevannsrør

Post by OddN »

Kjøpte ett hos min lokale VAG for noen år siden. Med litt rabatt var det ikke så dyrt heller (under tusenlappen om jeg ikke husker helt feil) Men alternativt så har Brickwerks det: https://www.brickwerks.co.uk/t3-parts/t ... -3186.html
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Lurte på å kjøpe Brickwerks sin ja. Noe erfaring med leveringstid derfra? Må bytte det før påske. Røk heldigvis nå rett før!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

RZR-Jånni wrote:Lurte på å kjøpe Brickwerks sin ja. Noe erfaring med leveringstid derfra? Må bytte det før påske. Røk heldigvis nå rett før!
Jeg har bare bestilt derfra en gang og det tok så vidt over en uke så vidt jeg husker. Bestiller du i dag så bør det være her i løpet av neste uke som aller senest. Mitt intrykk er at de sender i løpet av første arbeidsdag. Jeg har hørt om folk i UK som bestiller onsdag formiddag og får det levert på torsdag.
OddN
-
-

Post by OddN »

Jeg har og bare gode erfaringer med leveringstid fra Brickwerks.
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Se nå til å kjøpe et rustfritt rør
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
Chewie
-
-
Car: '84 Transporter
Phone: +4528442904

Post by Chewie »

Hei Jon.
Jeg skal bestille noen setebelter fra TK-Carparts i Tyskland. Hvis du kan vente til påsken med at bytte kan jeg ta det med og så sparer du noen kroner..

- Mattias
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Chewie wrote:Hei Jon.
Jeg skal bestille noen setebelter fra TK-Carparts i Tyskland. Hvis du kan vente til påsken med at bytte kan jeg ta det med og så sparer du noen kroner..

- Mattias
Skal bruke bilen i påsken, så jeg kan ikke vente. Takk for tilbudet! :-)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Da er det bestilt 2 rør. 8)

Og som ellers på bildelshopping online, det ble dradd med litt mer.. Bestilte slanger og rør til oljekjøleren, da de er litt funky de også.

Bestilte rør til deg også Tom!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Kjøpte mitt på Guenzl når jeg var på Maikafer for noen år siden. De er litt tynnere i enden mot vannpumpa så du må enten bruke kortere bolter eller ekstra skive. Regner med at det er samma produsenten uansett hvor du kjøper, så bare et tips så du ikke driter deg ut slik jeg gjorde og fikk vannlekkasje. Jeg brukte extra skive da jeg rett og slett ikke klarte kvitte meg meg de originale boltene.
Kall meg gjerne nostalgiker. ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
OddN
-
-

Post by OddN »

Der Postmeister wrote:Kjøpte mitt på Guenzl når jeg var på Maikafer for noen år siden. De er litt tynnere i enden mot vannpumpa så du må enten bruke kortere bolter eller ekstra skive. Regner med at det er samma produsenten uansett hvor du kjøper, så bare et tips så du ikke driter deg ut slik jeg gjorde og fikk vannlekkasje. Jeg brukte extra skive da jeg rett og slett ikke klarte kvitte meg meg de originale boltene.
Godt tips. Det er skummelt når boltene bunner i aluminiumsgodset, og du prøver å dra til litt ekstra når du ser at det lekker. Fort gjort at noe sprekker.

Og egentlig forbauser det meg at du ikke importerer din egen bensin fra Hannover (eller kanskje gjør du det?) :lol:

Men, vi har det nok litt sånn alle sammen. Jeg har også flere bokser i garasjen som jeg samler bolter i, og den ene er med bare originalbolter.
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Har ikke finni ut hvem som leverer original bensin ennå... ;)
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
sjokobrun

Post by sjokobrun »

RZR-Jånni wrote:Lurte på å kjøpe Brickwerks sin ja. Noe erfaring med leveringstid derfra? Må bytte det før påske. Røk heldigvis nå rett før!
Jeg bestilte en del fra Brickwerk i går klokken 0900 (bl a kjølevannsrøret). Varene ble sendt klokken 1300. Må vel kalle det kort leveringstid. Og så er det jo opp til UPS å få det helt frem, men for meg haster det ikke.
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

sjokobrun wrote:
Jeg bestilte en del fra Brickwerk i går klokken 0900 (bl a kjølevannsrøret). Varene ble sendt klokken 1300. Må vel kalle det kort leveringstid. Og så er det jo opp til UPS å få det helt frem, men for meg haster det ikke.
Bestilte igår kveld. Fikk beskjed nå litt over 11 at det var sendt. :-) Førstemann til å få delene nå da!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

OddN wrote:
Der Postmeister wrote:Kjøpte mitt på Guenzl når jeg var på Maikafer for noen år siden. De er litt tynnere i enden mot vannpumpa så du må enten bruke kortere bolter eller ekstra skive. Regner med at det er samma produsenten uansett hvor du kjøper, så bare et tips så du ikke driter deg ut slik jeg gjorde og fikk vannlekkasje. Jeg brukte extra skive da jeg rett og slett ikke klarte kvitte meg meg de originale boltene.
Godt tips. Det er skummelt når boltene bunner i aluminiumsgodset, og du prøver å dra til litt ekstra når du ser at det lekker. Fort gjort at noe sprekker.

Og egentlig forbauser det meg at du ikke importerer din egen bensin fra Hannover (eller kanskje gjør du det?) :lol:

Men, vi har det nok litt sånn alle sammen. Jeg har også flere bokser i garasjen som jeg samler bolter i, og den ene er med bare originalbolter.
Bra tips ja! Så på vwheritage at boltene var av samme type.som en på t4, så kanskje de finnes i omløp ennå.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
sjokobrun

Post by sjokobrun »

RZR-Jånni wrote:
OddN wrote:

Bra tips ja! Så på vwheritage at boltene var av samme type.som en på t4, så kanskje de finnes i omløp ennå.
Jeg har kjøpt inn en del bolter i herdet stål (12.9), så det er mulig jeg kan hjelpe. Mest M8. Litt ulik lengde, 6-kant og umbrako. Gikk til innkjøp etter å ha prøvd å bli klok på skrue-legeringer, aluminiumsdeler, rustfritt osv. Bra utvalg hos: wegertseder.com.
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Deler levert på døren idag!!
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Det stod ikke noe om det da jeg bestilte, men det fulgte med nye bolter og slangeklemme. Det fulgte ikke med pakning, så jeg bestilte heldigvis det utenom.

Skal sjekke lengde på bolter i forhold til de gamle når jeg bytter røret.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

Dette så jo veldig bra ut! Lik flenstykkelse! Pakning lå med, samme med alle klemmer og skruer! Bra greier! Se bildet, der sammenligner jeg flensene.

https://flic.kr/p/E4JzZv
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

RZR-Jånni wrote:Dette så jo veldig bra ut! Lik flenstykkelse! Pakning lå med, samme med alle klemmer og skruer! Bra greier! Se bildet, der sammenligner jeg flensene.

https://flic.kr/p/E4JzZv
Testet boltene nå for å være sikker. Helt innskrudd så er det 5,7mm mellomrom mellom pumpe og skive på skrue. Flensene er 7mm tykk, så det skal gå fint! :-)
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
sjokobrun

Post by sjokobrun »

Jeg ble litt usikker på pakninger. Tilslutningen mot vannpumpa skal ha en O-ring. Men skal det inn en skivepakning i tillegg? Jeg skal montere flere (alle) rør, og jeg har et sett med ulike pakningstyper. Rene fiberpakninger med ulik tykkelse, men også pakninger med fiber på ene siden og metall på andre. Hva er regelen for hva som skal brukes hvor? Skal det pakningsmasse i tillegg på den siden det er metall? Er det pakningen med metall som skal brukes for kjølerøret mot vannpumpe?
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

Uff nå spør du mye. Fri fra jobb og familien på tur???? ;-) :-)
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
sjokobrun

Post by sjokobrun »

ducce999s wrote:Uff nå spør du mye. Fri fra jobb og familien på tur???? ;-) :-)
Mer i retning pensjonist med mer glede og tid til å skru T3 enn evne!
RZR-Jånni
-
-

Post by RZR-Jånni »

sjokobrun wrote:Jeg ble litt usikker på pakninger. Tilslutningen mot vannpumpa skal ha en O-ring. Men skal det inn en skivepakning i tillegg? Jeg skal montere flere (alle) rør, og jeg har et sett med ulike pakningstyper. Rene fiberpakninger med ulik tykkelse, men også pakninger med fiber på ene siden og metall på andre. Hva er regelen for hva som skal brukes hvor? Skal det pakningsmasse i tillegg på den siden det er metall? Er det pakningen med metall som skal brukes for kjølerøret mot vannpumpe?
Kun gummiring/O-ring som legges i et spor i vannpumpen. Men rundtom ellers på motoren er det varierende.
Jon-A. Sognnæs.
67 Sika
Post Reply