Etter dette har jeg minimalt ladetrykk. Hører såvidt at turboen spoler opp, men "plystringen" den avgir ved full lading er ikke der.
Har sjekket ECU, ingen feilkoder registrert.
Visuell inspeksjon av slanger, rør og koblinger til Turbo og IC avslører ingen umiddelbare lekkasjer eller brudd. Vakumslanger og -klokker - der er alt på og ser greit ut.
Har koblet fra kontakta til dieselpumpa og sprayet den med kontaktspray - just in case..
Har kjørt uten LMM-sensoren koblet til, og bilen oppfører seg likt med som uten. Jeg kjørte med diagnosen på, og med sensoren koblet fra viser MAF-verdien naturlig nok 0 hele tiden. Når jeg kobler den til, viser den ca 120g/s ved tomgang og 151.7g/s (den går raskt opp til dette når motoren øker turtall ut over tomgang).
Fra LMM-kontakten går ledningene i en hylse ut i et T-stykke. En forgrening går foran og under motoren, den andre går til venstre hvor den ser ut til å slutte av i en kontakt som ikke er plugget inn noe sted.
Magnetventil N75, har jeg en slik? De fleste andre som har hatt problemer med denne ser ut til å ha feilmelding i ECU på for høyt ladetrykk, og at motoren deretter går i nødmodus.
Jeg har hørt at glødelampa begynner å lyse når disse TDI'ene går i nødmodus, stemmer det? Kommer nødmodus opp som en feilmelding på ECU?
Har ikke sjekket "opptrekkstanga" på turbo enda, men skal se etter den i kveld.
Har søkt men ikke funnet noen andre her som opplever at trykket er borte konstant - så jeg tok sjangsen på å poste en egen tråd