Da var årets bilferie overstått.
Vi tjyvstartet med Nordlandstreffet på Bjerka med prøveoppslåing av nyinnkjøpt Reimo-fortelt. Og det skortet ikke på hjelpende hender (og hoder). Så til tross for manglende bruksanvisning (hvem leser vel den uansett) gikk det forbausende greit å slå opp teltet. Køyesengen mellom fordørene fungerte også som forventet. 170cm tenåring i 160cm innvendig bil gikk bra uten protester. Minstejenta som før turen hadde bestemt seg for å ligge under hengekøya, på tvers på forsetene med en verktøykasse med pute på i midten, kom krypende bakover etter en liten stund, og klaget på at det var ujevnt. Vi hadde god plass begge to i fullbredde Bluestarseng
Så etter en kjapp tur hjem for innlasting av resten av feriebagasjen gikk turen over til Sverige og Lycksele. Oppdaget forresten da vi rigget ned på Bjerka at det å ha et vått fortelt liggende baki bilen ikke er så gunstig, så en pent brukt takboks ble innkjøpt på impuls. Den rommer fortelt samt campingbord og stoler. Da ble det enklere å stoppe og re opp sengene også uten å slå opp teltet.
Etter noen dager med mjukglass og djurpark, gikk turen sørover til Lillehammer og Hunderfossen. Innimellom ble det også tid til en liten visitt på Raufoss, hvor en ivrig grossist i 16" syncroer gav oss en omvisning i den nyinnkjøpte Karmann Gipsyen. Jeg fikk overta et sett beskyttelsesbøyler som jeg har manglet siden jeg kjøpte bilen, og mens jeg sto og funderte på hvordan jeg skulle få de med meg, var ikke Jarle snauere enn at han hentet garasjejekk og luftverktøy, og tok seg av hele monteringen, mens jeg ble degradert til håndlanger

Tusen takk for hjelpen

Og som om ikke det var nok ble også skyvevinduet på venstresiden montert i full fart, mens ungene var sysselsatt med tv-spill.
Når vi alle var mettet på familiepark, satte vi igjen kursen nordover, og siste overnatting ble på en rasteplass i Nordtrøndelag. Hjemlengselen ble sterkere og sterkere, og allerede da vi passerte Nordnorge-porten, følte vi at vi snart var hjemme
Bilen fungerte prikkfritt, forbruket lå på ca 1,1 med takboks, 235 hjul og fullastet bil. Ikke avskrekkende i mine øyne. Kjørte for moro skyld inn på en av vegvesenets vekter og den viste 2,4 tonn med full tank og oss tre ombord. Noen ideer til forbedringer har det blitt, men alt i alt er Bluestarinnredningen grei som camper. Skapet skal modifiseres litt, men fungerte brukbart. Kjøleboksen skal flyttes sånn at den kan nås ifra baksetet. Det var i utgangspunktet meningen at den skulle integreres i skapet, men så langt rakk jeg ikke før denne ferien. Så da blir det litt å pusle med utover høsten og...