På vår første tur med vår "nye" 2001 westfalia t4 fikk vi en litt ubehagelig opplevelse. Når vi plugger inn "landstrøm" får vi strøm i karosseriet og små støt når vi tar på skruer ol. Jordfeilsbryteren inne bak forsetet fungere ikke - hvertfall dersom det er meningen at den skal løse ut når vi trykker inn den hvite knappen i overkant av bryteren. De elektriske vinduene konket ut dagen før vi skulle dra - vi hører kun snå klikk når vi prøver å starte. Det skal nevnes at vi er langt pokkerivold i Cornwall England. Har vært på tur en ukes tid men det var først i dag vi merket dette. Vi har en overgang mellom "landstrømmtilkoblingen (3-fas) og skøøteledningen. Den vi har brukt fren til i dag glemte vi på forrige overnatting og i dag brukte vi en vi har i reserve - det var samme dag vi merket trøbbel med strøm i karroseriet. Vi har prøvd å koble oss til to uttak med samme resultatet så feilen er enten i overgangen mellom skøyeledingen og trefasen eller i selve bilen.
Noen som har noen i idè om hva dette kan være?
Strøm i karosseriet - jordfeil?
-
Drittsekken
- -

- Car: 2003 Multivan Westfalia 2,5TDI 102HK
- Phone: 930treåtte720
Re: Strøm i karosseriet - jordfeil?
Hvis problemene oppstod når dere tok i bruk en ny adapterkabel, ville jeg satset på at den er problemet.
Om noe har tatt permanent skade av dette vet jeg ikke. De små klikkene dere hører når dere "starter" er det vinduene du da snakker om, eller når du vrir om tenningen og vil starte bilen?
Vet ikke hvordan ting er på din bil, tror det er forskjellige utgaver av landstrøm ute og går.
Knappen på jordfeilbryteren er mest sannsynlig en resettknapp til bruk når den har slått ut.
Det som antakelig er feilen i adapterkabelen er at den ene fasen er forvekslet med jordingen i den ene enden.
Når jeg tenker meg om kan det også ha med dårlig, manglende eller riv ruskende gal jording på campingplassen.
[Edit]
Vindusheisene går på 12V fra batteriet, fungerer de når du kobler fra landstrømmen?
Hvis ikke har du nok fått deg en smell som har ødelagt noe, eller det kan være tilfeldigheter at det akkurat samtidig ble brudd i ledningene ut til døra (gjenganger).
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Om noe har tatt permanent skade av dette vet jeg ikke. De små klikkene dere hører når dere "starter" er det vinduene du da snakker om, eller når du vrir om tenningen og vil starte bilen?
Vet ikke hvordan ting er på din bil, tror det er forskjellige utgaver av landstrøm ute og går.
Knappen på jordfeilbryteren er mest sannsynlig en resettknapp til bruk når den har slått ut.
Det som antakelig er feilen i adapterkabelen er at den ene fasen er forvekslet med jordingen i den ene enden.
Når jeg tenker meg om kan det også ha med dårlig, manglende eller riv ruskende gal jording på campingplassen.
[Edit]
Vindusheisene går på 12V fra batteriet, fungerer de når du kobler fra landstrømmen?
Hvis ikke har du nok fått deg en smell som har ødelagt noe, eller det kan være tilfeldigheter at det akkurat samtidig ble brudd i ledningene ut til døra (gjenganger).
Sent from my GT-I9506 using Tapatalk
Leidulf
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
http://www.nettet.be/vw/vw.php
-2003 Multivan Westfalia TDI 102HK
-2014 Nissan Leaf
-1995 Caravelle GL Syncro 2,4D 9 seter (vraket)
-1998/99 Audi A4 1,8 (solgt)
-1983 Ford Fiesta Jubileum 1,1 (solgt)
-
stigbhansen
- Car: T4 2001
Re: Strøm i karosseriet - jordfeil?
Når vi tok i bruk den nye adapteren var hvertfall første gang vi merket problemet. Men vi får strøm gjennom kabelen med den nye adapteren - tror du en evnt jordingsfeil i adapteren vil kunne gjøre at strømmen fungere men at jordingen blir feil? Campingen virker superseriøs så det er nok (desverre) ikke der feilen ligger. Takk for svar.