Viskere framme virker ikkje ?

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Bengi

Viskere framme virker ikkje ?

Post by Bengi »

som over så slutta viskerene å gå mens fruen var på tur i dag, eg har sjekket sikringer under koppholderen og forran batteri,demontert rundt visker motor og sjekka kontakter og jording, måler ikkje strøm i kontakten men der er strøm over sikring,visker bak går,spyler bak og framme går og ellers alt fungerer så langt eg ser.

Dette er det diagnosen sier :
1.Windshield wiper
motor (V) stage 1/2
2. Sporadic
012-electricfault

Så eg veit ikkje heilt neste steg, er det kjente svakheter som bør sjekkest ?
Kor ligger releeet til visker motor ?
Kan legge til at visker overføringene går greit rundt manuelt, la også merke til at sikringen er 25amp noe eg syns var noe stort.
Bilen er en 2005 model Caravelle 2,5tdi :-) greit å ha med det kansje
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Re: Viskere framme virker ikkje ?

Post by Der Postmeister »

Selve hendlene har og vært tema... Merkelig nok.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Bengi

Post by Bengi »

Ja står jo igjen å sjekke hendler men trur du den kan slutte virke på visker foran når alle andre funksjoner på samme hendel virker ??
Eg tenkte og sjekke releet også noen som veit kor det er plassert ?
Der Postmeister
-
-
Phone: 99454090

Post by Der Postmeister »

Jada. Det har skjedd.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Bengi

Post by Bengi »

ok, men eg hører det klikker i den svarte styringsboksen når eg går gjennom trinna på hendelen.
Eg har demontert alle deksler så eg kommer til denne boksen ( fant ut at det ikkje er noen releer ,det ligger i boksen)
Siden scanneren min sa "wiper motor" så tok eg den ut no å kjørte den på benken og den funka heilt fint, berre for å være sikker.
Skal kjøre en vagcom proff ikveld og ikkje denne scanneren så får eg vell opp verdier på bryteren kansje og ta det derfra
Bengi

Post by Bengi »

Liten oppdatering visst andre skulle få problemer med det samme.
Kobla til vag-Tech i kveld og kjørte visker hendelen og viste ok på alle trinn, så lasta eg ned skjema frå Erwin og det viser seg at det er mykje annet som går gjennom denne boksen også.
Fekk lånt en boks frå en transporter og då virka alt igjen men den kjem frå en bil med mindre utstyr så det blir nok litt varmetråder i bakrute og diverse funksjoner om mangler , men det er greit å finne feilen og bilen kan kjøres til eg får riktig boks.
Er det noen som har en slik for salg, 7H0 937 049 Q , eventuelt tips, rekner med møller tar godt betalt for denne skal sjekke i morra.
vw 2,5tdi
-
-
Car: t4 tdi 2000mod

Post by vw 2,5tdi »

Bengi wrote:Liten oppdatering visst andre skulle få problemer med det samme.
Kobla til vag-Tech i kveld og kjørte visker hendelen og viste ok på alle trinn, så lasta eg ned skjema frå Erwin og det viser seg at det er mykje annet som går gjennom denne boksen også.
Fekk lånt en boks frå en transporter og då virka alt igjen men den kjem frå en bil med mindre utstyr så det blir nok litt varmetråder i bakrute og diverse funksjoner om mangler , men det er greit å finne feilen og bilen kan kjøres til eg får riktig boks.
Er det noen som har en slik for salg, 7H0 937 049 Q , eventuelt tips, rekner med møller tar godt betalt for denne skal sjekke i morra.
Hei! Hvor på bilen fant du denne boksen?
Morten B
Post Reply