Vestlandstreff Stryn 7-9 August (Bilder på plass!)

Opplysninger/infor ang Treff og Møter som er relevant for Type 2

Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass

avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Vestlandstreff Stryn 7-9 August (Bilder på plass!)

Post by avdem »

Nå har bussgjengen Nord for Dovre sitt treff, Østlendingene treffes jo litt hele tida, og Sørlendingene ligger ikke langt etter østlendingene i treff-frekvens.

Nå er det jaggu på tide at "vi" vestlendinger(Jeg er jo egentlig trønder) klarer å dra igang noe også.

Derfor tenkte jeg å lodde stemningen for et lite treff iløpet av sommeren eller våren.

Nå holder jeg til i Nordfjord og det vil vel være mitt utgangspunkt å gjennomføre et slikt treff i dette området, iallefall hvis jeg skal være primus motor. Ikke altfor langt fra Bergen, ikke langt fra Møre heller, og Østlendingene kommer seg også hit uten altfor store problemer.

Tenkte jeg skulle slenge fram noen mulige treffsteder så får folk gi litt respons på hva de synes.

Stryn, finnes en fantastisk naturcamp innerst i Lodalen som hadde passet perfekt til formålet. For folk som ikke vil sitte å snakke bil hele tida finnes det også et lass av muligheter. Sommerski, brevandring, masse fjell, bademuligheter, shopping for kjerring og unger osv. Fin bilkjøring på Strynefjellsveien, til Geiranger, opp til breen på forskjellige plasser o.l Mitt personlige førstevalg.

Sandane Her vet Tæff sikkert av en fin plass å parkere, ellers er mulighetene mye av det samme som i Stryn. Minus shopping...

Jølster Svigerfar med innmark, sikkert fått til noe der.

Sunnfjord Førde, Fjaler, Gaularfjellet

Sogndal

Og mange fler. Kom med ønsker og tips!

Tidspunkt? På våren en gang eller etter at ferien er kommet igang?

Kom igjen folkens la oss dra igang noe her også!
Last edited by avdem on 09 Aug 2009, 21:59, edited 3 times in total.
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
bjornas
-
-
Posts: 173
Joined: 13 May 2005, 22:39
Location: Oslo

Post by bjornas »

Det er jeg med på - knallidé (selv om jeg turen fra Gryta er laaang...)!

Hva med et Syncro-treff på Bødalssetra, med innlagt dagstur til Lodalskåpa for spesielt interesserte?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Even
-
-
Posts: 1434
Joined: 26 Feb 2007, 17:35
Phone: 95011694
Location: Håbet, Sandnes

Post by Even »

oh,jess!!Er med på den!Jeg synes nå det er fint sør for bergen og jeg da... :) Men så er det omtrent like langt for meg å kjøre til sørlandet da,og faktisk enklere...Men vet at kona har lyst til å reise oppover den veien,for sørover har vi vært mange ganger.
Norsk natur er best sett gjennom frontruta på en lastebil.

For tiden uten VW buss, men....
Tæff
-
-
Posts: 814
Joined: 13 Oct 2007, 22:55
Location: Sogndal og omegn

Post by Tæff »

Eg er med.

Eg stemmer for"fagre stryn"

Ellers så har vi jo Sognefjellet med turtagrø, men her sliter vi med strøm trur eg.

Eg kan stille som førar på evt bretur og de kan sikkert nok Avdem også.

Avdem har også kontakter innen Briksdal breføringsom har ein RIB for havrafting! =)
Last edited by Tæff on 05 Mar 2009, 20:28, edited 1 time in total.
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
Der Postmeister
-
-
Posts: 12746
Joined: 31 Oct 2003, 17:22
Phone: 99454090
Location: Nesbyen, Hallingdal
Contact:

Post by Der Postmeister »

Et godt tips er iallefall å legge det til en ok campingplass. Da kommer damene og med, og vi som begynner å bli litt for godt vant liker vannklossett overalt hvor vi ferdes.
Rune Andersen

-1988 112i Transporter
-2003 Vr6 Transporter
-2017 TDi Transporter

Image
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

1) Ja !

2) Stryn.

3) Ikke legg det til noe tidspunkt omgivelsene ikke kan møte, da blir det fort ei ensom og kjedelig helg...

4) Campingplasser er kjekt, har både NAF-kort og detta ublu campingkortet man måtte kjøpe i Austbygdi men det gir visstnok også fordeler hos Norsk Caravanclub og da skal man visst være sikret i alle ender.

5) når dato er på plass, kan det hende jeg går til konemor og spør pent om å få være med dere og leke.

6) Midten eller seint i august ?

mvh,
Yngve S
atter i ei teknisk godkjent Tyskerbrakka
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Post by hunter »

Vestlandstreff ja... det kan jeg være med på... men jeg lurer på om en ikke kan legge det litt mer sentralt på vestlandet? Vestlandet begynner i Rogaland v/Egersund bare så det er sagt :) Bare i fra Haugesund må jeg regne minst 8 timer til Stryn... men for all del... jeg kan godt kjøre til Stryn for noen dager... men det blir faktisk mer aktuelt å ta turen til Mandal i mai...
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Post by narle »

Meget bra forslag med treff i Nordfjordområdet.Store muligheter for at jeg kommer.Jølster(rafting) og Skei er ikke så langt unna heller så her er det muligheter for å finne på litt av hvert.Stå på,Avdem,dette tror jeg på!
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Post by narle »

T5 130 tip wrote:Vestlandstreff ja... det kan jeg være med på... men jeg lurer på om en ikke kan legge det litt mer sentralt på vestlandet? Vestlandet begynner i Rogaland v/Egersund bare så det er sagt :) Bare i fra Haugesund må jeg regne minst 8 timer til Stryn... men for all del... jeg kan godt kjøre til Stryn for noen dager... men det blir faktisk mer aktuelt å ta turen til Mandal i mai...
Kan ikke dere få til et treff lenger sør på vestlandet i tilegg?Er så fint å reise litt rundt og se nye plasser.
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Post by hunter »

narle wrote:
T5 130 tip wrote:Vestlandstreff ja... det kan jeg være med på... men jeg lurer på om en ikke kan legge det litt mer sentralt på vestlandet? Vestlandet begynner i Rogaland v/Egersund bare så det er sagt :) Bare i fra Haugesund må jeg regne minst 8 timer til Stryn... men for all del... jeg kan godt kjøre til Stryn for noen dager... men det blir faktisk mer aktuelt å ta turen til Mandal i mai...
Kan ikke dere få til et treff lenger sør på vestlandet i tilegg?Er så fint å reise litt rundt og se nye plasser.
1. Jeg stiller nok på treff i Stryn om datoen passer! Bra initiativ Avdem! Da får jeg også en god unnskyldning til å besøke slekt i Fjaler :)
2. August er en god måned for meg (slik som Yngve foreslår) - men la oss sjekke kalenderen mot andre treff.
3. Røldal!!! Kan brukes sommer som vinter! Noen på forumet som er fra der? Eller vi kan beveger oss mot Ryfylke og til Lysefjorden hvor Prekestolen er? Begge steder er det camping og flott natur!
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Post by hunter »

spammer her litt jeg nå... men kom akkurat på noe... hva med å få til et treff på Hjelmås i Hordaland? Jeg tenker da på:

http://www.humorbonden.no/

Kanskje han kan lage et heidundrande bra opplegg?
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

-Teller jeg Stryn - 3 og andre - 0 ??

Ligger godt an, nå er det bare tidspunktet som kan tue lasset mitt her...

mvh,
Yngve S
bjornas
-
-
Posts: 173
Joined: 13 May 2005, 22:39
Location: Oslo

Post by bjornas »

Telte du med meg på Stryn?
Hilsen Bjørn O. Aspelund
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

Nix.

mvh,
Yngve S
-Kommer du til Stryn ?
avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Post by avdem »

Okay, da ser det ut som om det kan gå an å samle noen sjeler i Stryn til sommeren. Folk som synes det er langt å kjøre kan jo bare arrangere selv, tvinger ingen til å komme :D

Plan så langt:

Sted: Går bort fra Bødalen da det mangler strøm og ikke har allverdens av fasiliteter. Satser heller på Sande Camping inne i Lodalen. Kjenner eierene, har bodd der hele sommeren de siste tre årene, knall plass og muligheter for å finne en egen plass for treffbilene. Mat(meget god hjemmelaget mat) og ølservering. Kano og båtutleie, gode muligheter for fiske. http://www.sande-camping.no/

Varighet: Ser for meg ei langhelg.

Aktiviteter: Har jobbet som guide for Briksdal Adventure i tre sesonger. De kan tilby: Bre/fjellvandring, seiling, RIB, aktivitetspark i Briksdalen(klatring, kassestabling, paintball mm...
http://www.briksdal-adventure.com/ (Mer info om Lodalen også)

Hotel Alexandra har et veldig fint bade/spaanlegg, passer nok bra for kjerring og unger. http://www.alexandra.no/

Stryn sommerski for de som liker snø og ski.
http://www.strynefjellet.com/contents/s ... ellet.html

Shopping.....

Bilturer hører vel med, Gamle Strynefjellsvei, Geiranger, Panoramavegen, masse Stølsveger, gode muligheter!

Så da er det et spørsmål som står igjen!

NÅR?

Personlig har jeg ikke peiling på hvor jeg befinner meg til høsten så etter skolestart blir vanskelig.

Aktuelle datoer Juni: Etter 18. Ikke siste helga, dette krasjer med Veko på Voss.

Juli: Alle helger unntatt uke 30(Jobb)

August: Frem til 10-11 August. Holder vel egentlig en knapp på helga 7-9 men åpen for forslag.

Kom gjerne med synspunkt, målet må være å få med flest mulig. [/url]
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
narle
-
-
Posts: 3207
Joined: 17 Nov 2004, 21:20
Car: 16"highroof syncro
Phone: 4-8-2-7-2-2-3-2
Location: Raufoss,Oppland

Post by narle »

Hva med mai?Langhelger der kanskje?Har ikke sjekket!
91 Halvpanel Syncro 1,9tdi
90 Westfalia syncro 16"
88 Sika Syncro 1,9 tdk
87 Syncro Caravelle GL 1.9 tdi
87 Westfalia Club Joker 2,1 inj
84 Caravelle Carat 1,9 inj.wbx
79 Sika 2.0 luftkjølt
Tæff
-
-
Posts: 814
Joined: 13 Oct 2007, 22:55
Location: Sogndal og omegn

Post by Tæff »

pinsehelga?

når er den tru?
Biler: høg byttefrekvens på bil eg?
Siste år:
95 modell Vw transporter...
90 modell Subarusyncro "Krøvel Velle" Frå Velle i ValleVoll solgt
94 modell Vw Caravelle 2,4 D "Monar"
90 modell Caravelle C "Gunnar"
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Post by hunter »

God plan Avdem!

Mai er ganske "fullt" hvis vi sjekker terminlista for 2009!

7-9 August er perfekt for meg!

Den helga er det heller ikke tippeligakamper Yngve :) Kanskje cup eller noe annet? Men de fleste her på forumet skiter i det :lol:
Rudeboy
-
-
Posts: 7775
Joined: 15 Mar 2005, 12:29
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666
Location: 59°55′58″N 10°44′03″Ø

Post by Rudeboy »

Terminlista burde være første sjekkpunkt før man tager sin kalender fatt.

Husk nå på at jeg ramset opp klassiske ting-som-kan-komme-i-tidskonflikt-med den-og-den helga i begynnelsen av Saltentreff-tråden. Tenk på hva normale folk driver med om sommeren og husk at det er sikkert noen her på forumet som kommer inn under kategorien "normal" - og med det ikke kan delta om detta blir for feil i tid.

Treffkalenderen er jo urimelig full for at en kan plukke fra øverste hylle, fellesferie ødelegger ytterligere og sånn går nu dagan.

August er senere på året og deler av fellesferien ser ut til å være avviklet til den tid man skriver "midten" av måneden.

Bare etpar moment rundt det å arrangere, som jeg da enda er sylfersk på.

mvh,
Yngve S
erjo
-
-
Posts: 2963
Joined: 02 Nov 2003, 21:48
Phone: 95134175

Post by erjo »

avdem wrote:Okay, da ser det ut som om det kan gå an å samle noen sjeler i Stryn til sommeren. Folk som synes det er langt å kjøre kan jo bare arrangere selv, tvinger ingen til å komme :D

Hotel Alexandra har et veldig fint bade/spaanlegg, passer nok bra for kjerring og unger. http://www.alexandra.no/

Kom gjerne med synspunkt, målet må være å få med flest mulig. [/url]
Stryn er et fantastisk sted og jeg vil anbefale en lunsj på Hotel Alexandra i Loen. En vanvittig gastronomisk opplevelse!

Sent i august vil være være for nære Tinn-treffet, tror jeg. 7.-9. august høres jo ut som en god dato. Tidlig i juni høres jo også ut som en god plan.

Det er for tidlig å lvære sikker på å delta allerede nå, men skal forsøke å være med - uansett tidspunkt, ser ut til at jeg nå også klarer å få til Tinn i september også.
hunter
-
-
Posts: 1483
Joined: 14 Feb 2007, 13:11

Post by hunter »

Er det bestemt en dato?
avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Post by avdem »

Virker som om 7-9 August er det flest vil være med, på hvis ingen har altfor store innvendinger går vi for denne....
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
slickiverson
-
-
Posts: 291
Joined: 11 Feb 2009, 20:19
Car: T3 1986
Phone: 40767685
Location: Søfteland

Post by slickiverson »

Hadde planer om en roadtrip i camperen i sommerferien, så treff passer jo utmerket! :D Stryn passer vel bra. 5 - 6 timer kjøring for meg, men da er det vel bare å fylle bilen med goder venner, grillmat og et par kasser med brune, så blir det kosetur :D 7 - 9 august passer meg også. Eneste datoene jeg er opptatt er 17 - 18 juli og i mai, for da er det russetid.
Iguana1702
Posts: 3
Joined: 28 Nov 2008, 22:14
Location: Hafslo, Sogndal

Post by Iguana1702 »

Hei, 7-9 August høres bra ut. Stryn er også ganske bra, trur eg. Det er ikkje så langt vekk frå Sogndal ;)
avdem
-
-
Posts: 790
Joined: 26 Oct 2004, 11:27
Car: T3 1990 syncro mTDI
Phone: 48232026
Location: Stryn, Sogn og fjordane

Post by avdem »

avdem wrote:Okay, da ser det ut som om det kan gå an å samle noen sjeler i Stryn til sommeren. Folk som synes det er langt å kjøre kan jo bare arrangere selv, tvinger ingen til å komme :D

Plan så langt:

Sted: Går bort fra Bødalen da det mangler strøm og ikke har allverdens av fasiliteter. Satser heller på Sande Camping inne i Lodalen. Kjenner eierene, har bodd der hele sommeren de siste tre årene, knall plass og muligheter for å finne en egen plass for treffbilene. Mat(meget god hjemmelaget mat) og ølservering. Kano og båtutleie, gode muligheter for fiske. http://www.sande-camping.no/

Varighet: Ser for meg ei langhelg.

Aktiviteter: Har jobbet som guide for Briksdal Adventure i tre sesonger. De kan tilby: Bre/fjellvandring, seiling, RIB, aktivitetspark i Briksdalen(klatring, kassestabling, paintball mm...
http://www.briksdal-adventure.com/ (Mer info om Lodalen også)

Hotel Alexandra har et veldig fint bade/spaanlegg, passer nok bra for kjerring og unger. http://www.alexandra.no/

Stryn sommerski for de som liker snø og ski.
http://www.strynefjellet.com/contents/s ... ellet.html

Shopping.....

Bilturer hører vel med, Gamle Strynefjellsvei, Geiranger, Panoramavegen, masse Stølsveger, gode muligheter!

Så da er det et spørsmål som står igjen!

NÅR?

Personlig har jeg ikke peiling på hvor jeg befinner meg til høsten så etter skolestart blir vanskelig.

Aktuelle datoer Juni: Etter 18. Ikke siste helga, dette krasjer med Veko på Voss.

Juli: Alle helger unntatt uke 30(Jobb)

August: Frem til 10-11 August. Holder vel egentlig en knapp på helga 7-9 men åpen for forslag.

Kom gjerne med synspunkt, målet må være å få med flest mulig. [/url]
Vært litt stille her i det siste men håper det ikke er for seint for å få folk med... Virker som om helga 7-9 August er den som passer best.

Så da kjører vi et treff denne helga, enkelt og greit!

De som vet at de kommer kan melde sin interesse her. Planen blir som det står ovenfor.

Skal ta kontakt med Sande Camping om plass for bilene og pris.

Skal også snakke med tilbydere av aktiviteter og melde vår interesse, først og fremst aktivitetene nevnt ovenfor og interesserte får bare si ifra hva de kan tenke seg å være med på.

Dette blir i utgangspunktet uformelt men kommer nok til å snakre sammen noen bilrelaterte aktiviteter/konkurranser.


BLI MED!!!!

Mer oversiktlig og endelig plan kommer i løpet av uka.....
Halvard Avdem
-90 Syncro Trufa 1.9 Mtdi, decoupler, sperre bak, 235/75-15 BFG AT....
Post Reply