Willy-velle, 1,6td familiebil!
Re: Willy-velle, 1,6td familiebil!
Feilen er lokalisert og fikset! Får skrudd sammen resten imorgen og forhåpentligvis få en bil som funker...
Sent from my TECNO_N7 using Tapatalk
Funka ei stund, men kammen låste seg mens jeg kjørte med registerhavari som resultat...
-
Tistlo
- -

- Car: plenty
- Phone: 97419035
been there done that. kondolerar
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Jau, ikke noe å gjøre med det, annet enn å finne en annen motor, har en AAZ stående med brukket veiv, og denne 1Z'en med gåen topp, skal måle litt toleranser og finne utav om AAZ blokka er brukandes med 1Z veiva...
-
Tistlo
- -

om ikkje so har eg fleire aaz ståande som er tut å kjøyr. kan leverast til bergen.
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Det skulle eg lest igår, då eg kjørde frå lærdal til stavanger, men nå er det forseint, får heller komma oppom ein tur om dei delane eg har ikkje passar saman.Tistlo wrote:om ikkje so har eg fleire aaz ståande som er tut å kjøyr. kan leverast til bergen.
-
Tistlo
- -

aah bummer.. jaja ting ordnar seg nok:)
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
Om noen føler kallet til å overta denne må de bare skrike ut, må burde nok funnet en ny motor, ellers er den teknisk i bra stand!
Er ikke sikker på om jeg vil selge den, men som jeg har skrevet i min "bil ønskes kjøpt" tråd, så utfyller ikke denne bilen alle våre behov fullt og helt. og når man i tilegg skrur x antall timer bare for å oppleve totalhavari så blir man rett og slett lei, selv om det i og for seg ikke er så mye arbeid å fikse opp i...
Den trenger i tilleg til en motor, nye øvre bærearmsforinger, en har sluppet helt. Jeg har nye, og de følger med ved evt salg.
Om ingen kjøper så beholder jeg den, enten som delebil til en evt ny bil (da jeg definitivt skal ha T3 igen) eller fikser den litt på sikt og selger den til noen som ikke bryr seg om dårlig lakk...
Er ikke sikker på om jeg vil selge den, men som jeg har skrevet i min "bil ønskes kjøpt" tråd, så utfyller ikke denne bilen alle våre behov fullt og helt. og når man i tilegg skrur x antall timer bare for å oppleve totalhavari så blir man rett og slett lei, selv om det i og for seg ikke er så mye arbeid å fikse opp i...
Den trenger i tilleg til en motor, nye øvre bærearmsforinger, en har sluppet helt. Jeg har nye, og de følger med ved evt salg.
Om ingen kjøper så beholder jeg den, enten som delebil til en evt ny bil (da jeg definitivt skal ha T3 igen) eller fikser den litt på sikt og selger den til noen som ikke bryr seg om dårlig lakk...
Denne skal nå gjenopplives! det skal forbli en 1.6TD, men i forbedret versjon så jeg kan hente nok effekt uten å ryke toppakning.
Skal prøve å få lagt inn bilder og info om dette:)
Skal prøve å få lagt inn bilder og info om dette:)
-
hansstef
- -

- Car: T3 -86 SYNCRO GL 1.9TDK
- Phone: 9-1-8-8-0-9-3-7
Har en god 1.6 TD nær Bergen til overs hvis du vil hente. Nyere topppakning og reimskifte.
Kjørte den for noen måneder siden og koste meg
Sitter foreløpig i bil.
Til info.
Kjørte den for noen måneder siden og koste meg
Sitter foreløpig i bil.
Til info.
Hans Sæle
Har en god motor som atm står i motorbukk for nedplukking og oppbygging igen, er en 80 hester fra Golf 2 GTD, og den skal få forsterket toppakning og litt hissigere dieselpumpe, SKAL ha 100hk på bakhjula;)
Men det virker som Syncroen trenger litt TLC først...
Men det virker som Syncroen trenger litt TLC først...
Satt denne inn på verkstedet for motorbytte nå, begynner imorra og tar en heldags, så blir det forhåpentligvis ikke for mye som gjenstår.
Får ikke bytta toppakning, men den som står i er fåreløbig tett, og det går greit å bytte med motor i bil.
Var helt fantastisk å sitte bak førersetet på denne igen, selv om jeg måtte ha 4 mann til å dytte...
Får ikke bytta toppakning, men den som står i er fåreløbig tett, og det går greit å bytte med motor i bil.
Var helt fantastisk å sitte bak førersetet på denne igen, selv om jeg måtte ha 4 mann til å dytte...

Motor ute...
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Ser nå ut som motoren står inne da;) godt jobba!
Er det nålelager i den nye motoren?
Er det nålelager i den nye motoren?
Du er flink som får kastet deg rundt og gjort dette paralelt med syncro prosjektet og familie oppå toppen av det hele!
Blir bra dette!
Blir bra dette!
Syncro prosjektet får bli senere, nå er det rwd som gjelder!
Må gjerne komme bort å hilse:-) trenger litt avkobling...
Sent from my X506-3G using Tapatalk
Må gjerne komme bort å hilse:-) trenger litt avkobling...

Mtdi regreima...
Ai ai ai... Tannløs som ei gammal kjerring! Hvis det der har berga har du hatt mer flaks enn lov er!
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
tranphomer
- -

- Car: T3 1980 2.7l
- Phone: 91665891
Du må bruke hansker mann!
Stå på Jonatan, dette klarer du!
Vet hvordan det er med mekking med familien på nakken!
Stå på Jonatan, dette klarer du!
Vet hvordan det er med mekking med familien på nakken!
Gidder ikke håpe på at toppen er berga, kammen sitter fast, selv med regreim av, fastnøkkel og hammre på fastnøkkelen så satt kammen bom. Har ikke og vil ikke av med toppdeksel å se...
Ble drøye 9 timer igår, tar tid når man har motor fra fwd biler...
Demontert ting fra begge motorer og begynt å montere deler på den jeg skal bruke. Bruker motorbukker denne gangen, mye enklere da!
Dagens lærdom var at vinkelledd ikke bør brukes på muttertrekker, slo meg til blods mellom lange og ringfinger. Noe av det dummeste jeg har gjort...
Ble drøye 9 timer igår, tar tid når man har motor fra fwd biler...
Demontert ting fra begge motorer og begynt å montere deler på den jeg skal bruke. Bruker motorbukker denne gangen, mye enklere da!
Dagens lærdom var at vinkelledd ikke bør brukes på muttertrekker, slo meg til blods mellom lange og ringfinger. Noe av det dummeste jeg har gjort...
Du må jo åpne og se! Det er jo det mest spennende av alt, å se om man kan klare å pusle sammen en rekkefølge av hendelser som forklarer skadene.Renax wrote:Gidder ikke håpe på at toppen er berga, kammen sitter fast, selv med regreim av, fastnøkkel og hammre på fastnøkkelen så satt kammen bom. Har ikke og vil ikke av med toppdeksel å se...
Det var nok dagens leksjon i HMS, ja.Renax wrote:Dagens lærdom var at vinkelledd ikke bør brukes på muttertrekker, slo meg til blods mellom lange og ringfinger. Noe av det dummeste jeg har gjort...
Joachim
Skal åpne og se, men førstepri er å få bilen på veien fort!
Alltid noe som skaper problemer, denne gangen sto det en motorvarmer i veien for turboen, så måtte plukke ut den. Frostplugg hadde jeg ikke, så jeg tok en skjangs og prøver gjenbruk av en gammel... får bestille nye siden, lønner seg vist å ha slike på lager... noen som vet hva de heter på engelsk?
Når dette ble løst gikk det meste greit, man vet at alt som er modifisert for å passe 1.9l må tilbake til 1.6l oppsett...
Men ble likevel klar til å taes av bukken imorra og settes i bilen. Håper å ha gjort det mange nok ganger nå til at det går smertefritt.
Når dette ble løst gikk det meste greit, man vet at alt som er modifisert for å passe 1.9l må tilbake til 1.6l oppsett...
Men ble likevel klar til å taes av bukken imorra og settes i bilen. Håper å ha gjort det mange nok ganger nå til at det går smertefritt.
Motor er i bil!
Mangler registerinstilling, vann, diesel, olje og strøm...
Dagens problem: jeg hadde glemt å kjøpe nålelager.
Men på forsøk nr 2 fikk vi ut et helt fint brukt fra gamle aaz'en til Andreas. For denne jobben var det en fordel at veiva var brekt:-P
En kjenning var på verkstedet uten noe særlig å gjøre, så han splitta TDi'en som hadde registerhavari. Med første øyekast fant vi ingenting galt med den. 1 ventil kan man se at den har vert borti stempelet, men den er ikke skjeiv.
Noen små merker finnes i kambukkene, ser ut til at det kan ha vert små urenheter ved montering, eller litt spon i olja kansje, er det som har stoppa kammen.
Mangler registerinstilling, vann, diesel, olje og strøm...
Dagens problem: jeg hadde glemt å kjøpe nålelager.
Men på forsøk nr 2 fikk vi ut et helt fint brukt fra gamle aaz'en til Andreas. For denne jobben var det en fordel at veiva var brekt:-P
En kjenning var på verkstedet uten noe særlig å gjøre, så han splitta TDi'en som hadde registerhavari. Med første øyekast fant vi ingenting galt med den. 1 ventil kan man se at den har vert borti stempelet, men den er ikke skjeiv.
Noen små merker finnes i kambukkene, ser ut til at det kan ha vert små urenheter ved montering, eller litt spon i olja kansje, er det som har stoppa kammen.
-
Tistlo
- -

går sin gang da her !
tips til å ta ut nålelager og andre tilsvarande ting: drei deg ein dor som har ganske bra passning mot nålelageret. fyll opp med grease, plaser doren i lageret og bank med sleggehammar. gjenta opptil fleire gongar og vips so er lageret poppa ut:)
- 97419035 -
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6
T3 syncro 16" x2
+luftkjølt ukjent mengd.
entusiasme>sunn fornuft
T3 luftkjølt x3
T3 2wd x1
T3 syncro pickup x5
T3 syncro x6