Montering av lysforsterker sett T4
-
Neergård
- -

- Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
- Phone: 917 97 848
Re: Montering av lysforsterker sett T4
Du har ikke original lykt om dette er pluggen for lykta (første bilde altså)...
Andre bilde er standard kobling til H4 pære, og normal tilkobling på disse.
Sikker på at plugg i første bilde er den aktuelle pluggen du egentlig er ute etter da? høydejustering? eller noe slikt...
Sikker på at plugg i første bilde er den aktuelle pluggen du egentlig er ute etter da? høydejustering? eller noe slikt...
Frode Neergård
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
-
therkildsen
- -

- Car: T4 00mod 2,5tdi 102hk
- Phone: 932 fem tre 574
Neergård wrote:Du har ikke original lykt om dette er pluggen for lykta (første bilde altså)...
jo første bilde er strøm inn til pæra og den er orginal og noen motor til høydejustering har jeg ikke.
ja den H4 koplingen er normal kopling på kort snute men min er lang snute alså caravelle nyere en 97mod
dette er lykta til kort snute

detta er lykta til lang snute som jeg har, kontakten jeg har tat bilde av er den nr12

så hva gjør dere som monterer sån borer dere hull eller kliper dere av kontakten på det orginale lednings nettet???
vist dere borer hull hvor gjøres dette??
Glenn therkildsen sen 75mod den nyskjerige sørlending
caravelle 00mod 2,5tdi 8seter
du skal ikke stjele staten liker ikke konkuranse
kongen av skrive feil er sikkert meg det
Og skulle du bytte lyspærer, så ike kast de gamle:
Denne dama kan sikekrt bruke dem videre:
http://www.youtube.com/watch?v=dAobIpnk ... re=related
Denne dama kan sikekrt bruke dem videre:
http://www.youtube.com/watch?v=dAobIpnk ... re=related
Torbo
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Det var da fælt å vanskelig dette skulle være da.
Det andre svaret gir svaret.
Har du H4 pærer så er det plugg and play.
Biltemapluggen skal inn mellom orginal plugg på lyspæra og lyspæra.
Så lenge den orginale er inni løkta må du borre hull for tilkomst og opprettholde tettning etterpå med gummiplugger.
Er vel et stort lokk for tilkomst her, ta de vekk å la det være eller borr hull her eller i lyktekasse, det er noen uholdbare måter å gløre dette på og noen holdbare.
Om man ikke skjønner dette skal man ikke gjøre det, det er derfor vi har bilelektriske verksteder.
Så lenge den orginale er inni løkta må du borre hull for tilkomst og opprettholde tettning etterpå med gummiplugger.
Er vel et stort lokk for tilkomst her, ta de vekk å la det være eller borr hull her eller i lyktekasse, det er noen uholdbare måter å gløre dette på og noen holdbare.
Om man ikke skjønner dette skal man ikke gjøre det, det er derfor vi har bilelektriske verksteder.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Jeg har merket av kontakten på førersiden som skal kobles til Biltema sitt sett.

-
therkildsen
- -

koplinga skjøner jeg bare lurte på åsen andre hadde gjort det på den type lykt som jeg har boret hull eller klipet de orginale, er ute etter tips som kan gjøre dette holdbart men det er vist vanskelig for andre som har montert sån sett og dele infoTom Bringsvor wrote:Det var da fælt å vanskelig dette skulle være da.
-
Indian
- -

Snakker vi om samme bilen? har du noe spesielle lykter i bilen din?therkildsen wrote:koplinga skjøner jeg bare lurte på åsen andre hadde gjort det på den type lykt som jeg har boret hull eller klipet de orginale, er ute etter tips som kan gjøre dette holdbart men det er vist vanskelig for andre som har montert sån sett og dele infoTom Bringsvor wrote:Det var da fælt å vanskelig dette skulle være da.
Om man ikke skjønner dette skal man ikke gjøre det, det er derfor vi har bilelektriske verksteder.![]()
-
therkildsen
- -

har orginal lyktene men Angel Eyes skal bli montert i løpet av noen uker og bilen det er snak om er en T4 97mod lang frontIndian wrote:Snakker vi om samme bilen? har du noe spesielle lykter i bilen din?therkildsen wrote:koplinga skjøner jeg bare lurte på åsen andre hadde gjort det på den type lykt som jeg har boret hull eller klipet de orginale, er ute etter tips som kan gjøre dette holdbart men det er vist vanskelig for andre som har montert sån sett og dele infoTom Bringsvor wrote:Det var da fælt å vanskelig dette skulle være da.
Om man ikke skjønner dette skal man ikke gjøre det, det er derfor vi har bilelektriske verksteder.![]()
-
Indian
- -

Pluggen fra Biltema skal plugges inn på H4 pæra og den original pluggen til lyspæra til Blitema sin han kontakten.
Er det vanskelig? Hvis du har H4, har du riktig kontakt.
Er det vanskelig? Hvis du har H4, har du riktig kontakt.
-
Rikskringkastingen
- -

- Car: T3 Syncro
Hvis du vil unngå å bore hull i lyktehuset, så er det vel ikke noe problem å skaffe en ekstra kontakt, tilsvarende den som sitter på ledningsnettet i bilen og skal inn på nr 12. Og en kontakt som passer inn i denne igjen, tilsvarende nr 12. Så kan du klippe bort kontaktene til pærene på Biltemasettet, og heller lage ditt eget adaptersett som du kobler inn mellom lyskasteren og ledningsnettet. Husk å bruke riktige tetninger rundt ledningene og i hull der det ikke skal sitte ledninger, ellers kommer det fuktighet inn i kontaktene. Denne metoden krever at du forstår koblingene i biltemasettet, og vet hvilket stikk du skal koble ledningene inn på. Det er litt mer jobb og kostnader med å lage noe slikt. Fordelene er at du kan bytte hovedlamper uten å fikle med ledningene, og at alle delene i bilen er uskadet og ombyggingen er reversibel.
Henrik Engen
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
'91 Transporter Syncro halvpanel 1,6td, ex NRK
'86 Transporter Syncro pickup 1,9wbx
'88 Caravelle C Syncro 2,1
'88 Transporter 2WD pickup 2,1
'87 Caravelle C Syncro 2,5tdi
'83 Transporter D Eurec Cassandra
Tenkte å montere dette igår, men ble litt i tvil....
Hva gjør folket med støvdekselet?På en eller annen måte må jeg jo få ledningene inn i lyktehuset, men har ikke lyst å ødelegge så veldig mye på veien dit...
Hva gjør folket med støvdekselet?På en eller annen måte må jeg jo få ledningene inn i lyktehuset, men har ikke lyst å ødelegge så veldig mye på veien dit...
magne
dagens: Ulv i fårikål.
dagens: Ulv i fårikål.
-
Theodor
- -

- Car: VW T4 -99 kort syncro ex-buss nr.1
- Phone: 93297430
Nå har jeg montert inn dette settet. Fra før har jeg hatt det i noen år i Golfen uten å få vurdert før og etter, her tok jeg et bilde. For de som tviler, ingen grunn til det. Natt og dag, faktisk. Her har jeg bare kobla om på førersiden, fjernlys på.

Det blei nye pærer etterpå, tok ikke bilde av det, men det gjorde sikkert litt ekstra det også...
Forøvrig var det plug and play for meg, hadde allerede bygget det om slik at det passet til lampene i Golfen. Og skulle du ha sett, samma kontakt, så da var det bare å klemme på.
Hengte på braketter til mere lys i samma slengen, de kommer siden.

Det blei nye pærer etterpå, tok ikke bilde av det, men det gjorde sikkert litt ekstra det også...
Forøvrig var det plug and play for meg, hadde allerede bygget det om slik at det passet til lampene i Golfen. Og skulle du ha sett, samma kontakt, så da var det bare å klemme på.
Hengte på braketter til mere lys i samma slengen, de kommer siden.
Mvh Øystein Theodor
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.
99 2,5 TDI Man, 9s kort Syncro
07 Mazda 5
99 2,5 TDI Man, 5s lang kombi (vraket)
Imageshack vil ikke vise bildene mine lenger, men jeg husker ikke hvilke jeg har postet hvor. PM meg, så skal jeg fikse det om noen ikke synes.