Hele, røde kryss kan dere få gratis av meg
Allrigt !
Det er hele 1 hjulkapsel igjen på bilen, to ligger inni og en er vekk (i mitt eie) - jeg la merke til at det virker som om hjul V.F er mørkere enn V.B noe det ikke er, well det er noe skitnere enn bakhjulet da...
Selv om det er slengt møe rart inn i bilen, har dere en god peiling på hva slags bil jeg har og hva den hadde da den kom ut, min T4 Caravelle Buss nr. 1 fra 1991.
Bildene er fra Trollvann i går morges, nysnøen lå og lyste opp hele Nordmarka i går - Artig for Fenris, bikkja, som var med meg til Rena på tjeneste i vinter mens han var bare en neve stor, så han gikk bananas da han igjen så hvit bakke
Detta er da en bil man trygt kan kalle familiebil. Ikke skal den senkes og ikke skal den få særlig stor motor, syns det holder med den rekkefemmer'n som står i. Det er for øvrig min andre bil, har jo vært godt vandt som statsansatt med både orange skilt og Lease Plan-biler derfra opp gjennom årene
Nå er jeg gift og har bikkje, så denna passer meg midt i blinken !
Planen er dóg at enkelte endringer skal skje :
1) Montere et dekorsett jeg har liggende til dashbordet, sånn at jeg får "drosje-look" i førermiljøet - "mørk mahogany" er fargen på plastikken.
2) Montere lys under fangeren i front. Krets ligger oppe, forrige eier satte opp ei stålramme som han festa i radiatorskruene som da holdt tusenmetringene hans godt fast men jeg skal nøye meg med grøftelysa istedet.
-det kan hende denne kretsen er årsak til at ikke tåkebaklyset virker, skal ohm'e og måle når tid og stunder er på min side
3) Det snakkes så varmt om asfaltplater for å dempe støynivået i bilene, jeg tenker da vekt + drifstoffutgifter er et "No Go!" for meg så derfor vurderer jeg heller disse plast-produktene Biltema, Bilxtra og Clas Olson selger. De er lettere og har i tillegg luft "inni" seg slik at de isolerer ikke bare lydmessig men også temperaturmessig. Kan fort bli varmt om sommeren, men jeg har en rød bil og de trekker mere varme enn f.eks sorte biler så hva skulle vel det utgjøre av forskjell ? Tar det til våren, når lommeboka er litt mere på "min side".
Det som da ikke er 100 % pr. dato er følgende :
a) lys over skiltet, ei pære er gåen og må byttes.
b) tåkebaklyset får ikke strøm selv om pære og sikring er hele - bryter next point of inspection !
c) Varmeapparatet under midtsetene fungerer ikke. Skal Fenris kunne bli med til skogs i høst og vinter må det nesten fungere til vi skal på hjemveien, ellers fryser'n balla av seg
I tillegg er den originale Blåpunkt "London" cd/radioen som er montert noe gammal, og det er 4 høytalerpunkt hvor da ett er skrudd fast i verktøyrommet under benken ved hundeburet... Altså skal den løsnes og vendes forover så man kan høre mere/bedre på radio eller metall/punk/ska/soul/blues/etc. -Hadde jeg hatt råa, skulle radioen vekk og byttest med en ny sak og 8 høytalere, men det gidder jeg ikke på denna bilen som jo ble kjøpt inn som et framkomstmiddel og ikke et smykke.
Dekk for sommerføre er jeg i beit for, nå som det straks er tid for å pigge på. De 195-dekka som står er slitte og skal byttes ut med noen 205-dekk.
Må bare innhente en fornuftig pris ett eller annet sted fra så årner den saken seg. (Og, nei, LI står ikke i vognkortet).
Så da vet dere jeg har en ganske ordinær, nærmest koselig Caravelle som en gang var minibuss og nå er familiedoning. Selv har vi ingen unger, men med tvillingsøs til kona og ungen hennes, stesøstre i bøtter og spann fylles det fort opp i bilen når man skal til Fagernes i helgene
Rust ! Glemte nesten den biten ! Det virker som om det har vært utbedret rustangrep på hjulbuene da det er en stygg skjøtekant i lakken der. I tillegg er det overflaterust foran hjulbuene bak, som jeg tar selv over vinteren.
Har en liter Owatrol som jeg skal peise på der det trengs, nå er ikke 1 liter møe men det er en begynnelse i affal !
Yep ! Nok pjatt, ut og gjøre dagen
mvh,
Yngve S
---
EDIT : Naj, det er ikke piggdekk på bilen på bildene (heller) - satsa på at det kom til å være bar asfalt hele veien opp i marka, og det var det. Da vi returnerte var snøen vekk. Skal vel legge om i helga, tenker jeg.