Prosjekt og prosjekt... -Det er da bilen min

T4-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1991-2003)
roars
-
-

Post by roars »

BayJon wrote: Har aldri hatt en VW med automatiske kjørelys heller. ;)

Nå venter vi på bilder!
Like greit det...alle mine vw/audi har hatt det ;)

Jepp venter på bilder nå!!
Roar Sørnmo
Håndbokmaskinisten
-
-

Post by Håndbokmaskinisten »

Ja bilder nå:)

Undertegnede skal ikke mase så mye på bilder, da han selv trengte assistanse av rapidspeed for å få lagt ut sine bilder av bilen :oops:

Men bilder er gøy til nytte og inspirasjon!
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?t=4247
-Member of Team Ingenting

Tingebing?
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Fotos ? Ya want some, eh ?

Post by Rudeboy »

Da skal jeg jaggu ta med IXUS'en ut i mårra og avbilde doningen !

On request ! :D

Kom i håg det er en familiebil, da, folkens og ingen rånebil så ingen har store forventninger til den som brister ved selvsynet, da 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

VGs foto"tjeneste"...

Post by Rudeboy »

Når man har fyllt ut alle linjer og trykker opprett konto, skal ikke det da genereres en side for meg da ?

Det jeg tolker av all info tilsier det skal det. Men gjør det det ? Naj.

VG ? Brenn innerst i "helsike" :evil:

Så da behøver jeg tips på hvordan jeg skal få lagt inn bilder her inne.

Var oppom Grefsenkollen/Svartvann med frue og bikkje og tok et par shot's av doningen.
Merk at den ei er rydda da jeg driver og knoter i boden for å tømme den, så det fylles da naturlig nok opp i bilen til jeg får plassert bod-greiene andre steder.

Som tidligere nevnt, skal bilen gjennom bilvaskemaskin for å bli noe renere før vinteren - muligens tar jeg ei sprayflaske og fyller med Owatrol og legger meg for å grise under bilen sånn at det ikke skal ruste når tullingene begynner dynge salt over vinterlandet jeg nå engang bor i.

Det kommer til å bli noen endringer i bilen sånn engang mot neste høst, bl.a skal "gardinene" forrige eiere satte inn vekk - kanke si jeg liker mønsteret, men det er kjekt når en sover i bilen samt at det hindrer innsyn. Advarsel ! Skal man hindre innsynet gjennom bakruta, er håndkle lagt over døra og pakningen der, noe tåpelig - da vil det renne vann inn i bilen ved regn... (Guess how I know...)
:roll:

Når jeg "kommer over" en passende sum, skal jeg handle originale grøftelys og sette under frontfangeren men de koster vel rundt 1.300,- så det blir ikke på denne siden av sommeren. Krets for denna lampe-isettinga ligger i bilen fordi forrige eier hadde noen monstre av noen Hella-lamper i front montert på egenprodusert stålskinner som jeg kan beskrive en annen gang.

Jeg har et sett med dekor for å sette på dashen, ei montert enda men når den tid kommer vil jeg både bilde og fortelle om montasjen.

Har litt lyst til å få liv i varmeapparatet bak, skal man lure med seg fruen til Trysil eller den veien i vinter blir det kjapt kjølig i bilen og da hadde et bakre apparat som ikke krever 230 V vært en idé 8)

For øvrig er bilen i såpass ok stand at det er synd den ikke skal på PPK de neste 1.5 årene, det eneste jeg må gjøre er å bytte ei pære over skiltbelysninga så er den 100 % etter EU-normen ifm PPK. Nå er dette vel ikke en fullgod standard, men god nok for myndighetene og da lar jeg det være med det.

mvh,
Yngve S
som HAR ferske foto's av bilen, honest !
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

Rudeboys car(avelle)... :lol:

Image
Image
Image

det siste bildet jeg fikk Yngve lot seg ikke overføre... :cry: .
kommentarer følger av rudeboy.... :o
Last edited by Rapidspeed on 23 Oct 2005, 20:43, edited 1 time in total.
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
På Tur

Post by På Tur »

..... og jeg som var så spent...ingen bilder å se... bare små røde kryss.

Hvorfor det ???
Rudeboy
-
-

Tyskerbrakka mi !

Post by Rudeboy »

Hele, røde kryss kan dere få gratis av meg :D

Allrigt !

Det er hele 1 hjulkapsel igjen på bilen, to ligger inni og en er vekk (i mitt eie) - jeg la merke til at det virker som om hjul V.F er mørkere enn V.B noe det ikke er, well det er noe skitnere enn bakhjulet da... :oops:

Selv om det er slengt møe rart inn i bilen, har dere en god peiling på hva slags bil jeg har og hva den hadde da den kom ut, min T4 Caravelle Buss nr. 1 fra 1991.

Bildene er fra Trollvann i går morges, nysnøen lå og lyste opp hele Nordmarka i går - Artig for Fenris, bikkja, som var med meg til Rena på tjeneste i vinter mens han var bare en neve stor, så han gikk bananas da han igjen så hvit bakke :)

Detta er da en bil man trygt kan kalle familiebil. Ikke skal den senkes og ikke skal den få særlig stor motor, syns det holder med den rekkefemmer'n som står i. Det er for øvrig min andre bil, har jo vært godt vandt som statsansatt med både orange skilt og Lease Plan-biler derfra opp gjennom årene 8)
Nå er jeg gift og har bikkje, så denna passer meg midt i blinken !

Planen er dóg at enkelte endringer skal skje :

1) Montere et dekorsett jeg har liggende til dashbordet, sånn at jeg får "drosje-look" i førermiljøet - "mørk mahogany" er fargen på plastikken.

2) Montere lys under fangeren i front. Krets ligger oppe, forrige eier satte opp ei stålramme som han festa i radiatorskruene som da holdt tusenmetringene hans godt fast men jeg skal nøye meg med grøftelysa istedet.

-det kan hende denne kretsen er årsak til at ikke tåkebaklyset virker, skal ohm'e og måle når tid og stunder er på min side :)

3) Det snakkes så varmt om asfaltplater for å dempe støynivået i bilene, jeg tenker da vekt + drifstoffutgifter er et "No Go!" for meg så derfor vurderer jeg heller disse plast-produktene Biltema, Bilxtra og Clas Olson selger. De er lettere og har i tillegg luft "inni" seg slik at de isolerer ikke bare lydmessig men også temperaturmessig. Kan fort bli varmt om sommeren, men jeg har en rød bil og de trekker mere varme enn f.eks sorte biler så hva skulle vel det utgjøre av forskjell ? Tar det til våren, når lommeboka er litt mere på "min side".

Det som da ikke er 100 % pr. dato er følgende :

a) lys over skiltet, ei pære er gåen og må byttes.
b) tåkebaklyset får ikke strøm selv om pære og sikring er hele - bryter next point of inspection !
c) Varmeapparatet under midtsetene fungerer ikke. Skal Fenris kunne bli med til skogs i høst og vinter må det nesten fungere til vi skal på hjemveien, ellers fryser'n balla av seg :(

I tillegg er den originale Blåpunkt "London" cd/radioen som er montert noe gammal, og det er 4 høytalerpunkt hvor da ett er skrudd fast i verktøyrommet under benken ved hundeburet... Altså skal den løsnes og vendes forover så man kan høre mere/bedre på radio eller metall/punk/ska/soul/blues/etc. -Hadde jeg hatt råa, skulle radioen vekk og byttest med en ny sak og 8 høytalere, men det gidder jeg ikke på denna bilen som jo ble kjøpt inn som et framkomstmiddel og ikke et smykke.

Dekk for sommerføre er jeg i beit for, nå som det straks er tid for å pigge på. De 195-dekka som står er slitte og skal byttes ut med noen 205-dekk.
Må bare innhente en fornuftig pris ett eller annet sted fra så årner den saken seg. (Og, nei, LI står ikke i vognkortet).

Så da vet dere jeg har en ganske ordinær, nærmest koselig Caravelle som en gang var minibuss og nå er familiedoning. Selv har vi ingen unger, men med tvillingsøs til kona og ungen hennes, stesøstre i bøtter og spann fylles det fort opp i bilen når man skal til Fagernes i helgene :D

Rust ! Glemte nesten den biten ! Det virker som om det har vært utbedret rustangrep på hjulbuene da det er en stygg skjøtekant i lakken der. I tillegg er det overflaterust foran hjulbuene bak, som jeg tar selv over vinteren.

Har en liter Owatrol som jeg skal peise på der det trengs, nå er ikke 1 liter møe men det er en begynnelse i affal !

Yep ! Nok pjatt, ut og gjøre dagen 8)

mvh,
Yngve S

---

EDIT : Naj, det er ikke piggdekk på bilen på bildene (heller) - satsa på at det kom til å være bar asfalt hele veien opp i marka, og det var det. Da vi returnerte var snøen vekk. Skal vel legge om i helga, tenker jeg.
Rudeboy
-
-

Siste (nuvel...)

Post by Rudeboy »

Da er vinterhjula satt på.

Siden vi skal flytte ut av byen, og avventer ferdigstillelse av vår neste bolig tok jeg med kjærring, bikkja og vinterhjul og kjørte ut for å se på tomta, ute i en av nabokommunene til Oslo.

Der sto det 2 gravemaskiner og det som før var grønt, var nå flere hauger med sand :D Så vi droppa naturlig nok å slippe bikkja der som vi har gjort før, og kjørte istedet ned til en Fina/Hydro/Texacostasjon en liten km unna.

For der har de bilvaskehaller og fruen handla inn den dyreste løsningen for automatvasken der.

Greit nok vi fikk voks på bilen og det ikke ble brukt børster, men når sommerhjula var like møkkete som da jeg kjørte inn i maskinen føler jeg meg noe snytt.
-Så neste dekkskift skal jeg ikke vaske bilen på samma stasjonen !

Ett av bakhjula har en tendens til å sitte noe sinnsykt fast.
Jeg hever bilen, løsner bolta og da er det minutter med lynende banning og svetting, for felgen sitter fanmeg dønn fast selv om alle mutterne er av. Akkurat det samme skjedde da jeg skulle ha av vinterhjula i våres.
Har ei svær fjøl jeg bruker som underlag for jekken om bilen skal jekkes opp på grus, og jeg dælja til hjulet dusinvis av ganger uten at det rørte på seg. Så tok jeg momentarmen jeg bruker til muttera, og kosebanka i felgen ved senterhullet i noen minutter før jeg ble sint og starta karatetrening på felgen.

Eneste resultat var at jeg ble lei og svett...

Så jeg gikk til Command Position og henta colaflaska og tok en sup, og stirra olmt på hjulet. Sparka løst i det og da, DA skulle det av... :twisted:

Spekulerer i om det kan ruste fast, eller om senterhullet på den siden ikke er helt i standardisert utførelse på bilen (både vinter- og sommerfelg sitter fast etter bruk)...

Samma det, skal bruke et gammelt triks en gammel fallskjermjeger lærte meg en gang, til våren - da får dere vite om detta er et vedvarende problem !

-Men bakre varmeapparat funker ei.

Som tidligere nevnt er sikringer sjekka og de virker.
Relé har jeg ikke sjekka. Nappa ut bryterdelen på dashboardet og myste neddi men kunne ikke se (uten nærmere inspeksjon) om det lå feil her, så etter et søk på forumet at bryterene kan være feilen...

Skal legge meg innunder og se om jeg får av apparatet den veien, og rengjøre det om litt.

Det blir kaldt i vinter og bikkja trenger den varmen som kan komme fra "lokket i gulvet" og fra den ventilen ved døra...

Tips mottas !

mvh,
Yngve S
syns jaggu det var møe hjulstøy fra bilen plutselig, du !
Stian
-
-
Car: 2004 Multivan

Post by Stian »

Skrevet: Man Okt 31, 2005 8:35 am Tittel: Siste (nuvel...)

--------------------------------------------------------------------------------
Ett av bakhjula har en tendens til å sitte noe sinnsykt fast.
Jeg hever bilen, løsner bolta og da er det minutter med lynende banning og svetting, for felgen sitter fanmeg dønn fast selv om alle mutterne er av. Akkurat det samme skjedde da jeg skulle ha av vinterhjula i våres.
Har ei svær fjøl jeg bruker som underlag for jekken om bilen skal jekkes opp på grus, og jeg dælja til hjulet dusinvis av ganger uten at det rørte på seg. Så tok jeg momentarmen jeg bruker til muttera, og kosebanka i felgen ved senterhullet i noen minutter før jeg ble sint og starta karatetrening på felgen.

Eneste resultat var at jeg ble lei og svett...
Har hatt det samma problemet når jeg skulle ha av mine sommerhjul sist vinter. Da satt det ene bakhjulet helt dønn fast. Jeg dro, sparka og slo værre enn værst uten resultat. Jeg blei så førbanna at jeg kjørte bort til bensinstasjonen og svidde av en 100.- på hjulskift. Stod og så på at fyren gjorde hele jobben. Av med de tre første hjula - alt vel. Så kom han til bakhjulet. Jeg sa jo selvfølgelig ingenting, bare humra litt for meg sjøl. Han skrudde løs og skulle dra av, men "heldigvis" for meg og min manndomelighet satt det like godt. Han så litt på dekket også tusla han inn i hallen sin. Kom ut igjen med ei jævla slegge, tok oppstilling, spytta ut sneipen og SHMACK!!!! der var det løst. "Høh" tenkte jeg "det der kunne jeg jo gjort sjøl - om jeg bare hadde hatt ei slegge.......
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rapidspeed
-
-
Car: -87 GL Syncro,-88 2wd aut GL
Phone: 95095170

Post by Rapidspeed »

En god løsning på dette er å kjøpe en boks med kobberspray.. spray boltene og navet før du setter på hjulet, gjør det hver gang du skifter eller har av ett hjul og problemet er løst.. vi brukte det på dekkmann når jeg hadde ekstra jobb der.. bruker det selv nå og har aldri hat vansker med å ta av hjula etter det...
-19 Tesla model 3 LR
-91 Caravelle westfalia TDI Syncro

Jan..
Member of GangsterCapCrushers...
Member of Vw Militaria Norway, syncrodust nr1
Rudeboy
-
-

Langtur...

Post by Rudeboy »

Hepp !

Tar en sånn forespørsel-aktig sak, sånn på tampen av året :

-Fruen og meg har sett for oss å kjøre på langtur sommeren 07. Herfra og nedover kon(g)tinentet, med lengst mulig unna herfra til et punkt i området Paris.

Noe som betyr at Caravella får faen så mange km på arslet i.l.a omlag fire ukers tid :

Jeg skal gå Nijmegenmarsjen så da får bilen omlag 5 dagers hvile men ut over det blir det kjøring hver dag disse fire ukene vi planlegger. Det kommer til å være varmt og kjølinga synes være noe treg (dvs den blir lett varm under kjøring, selv nå med fra nullføre til omlag 10 blå her i Oslo) så dette med kjøleanlegg er et av mine momenter jeg skal se litt på før avmarsj.

Her er smørbrødlista over hva jeg ser for meg å gjøre før vi ruller avgårde :

-Bytte registerreima (selv om den nå er omlag 4 mnd gammel vil den behøve bytting til den tid)
-bytte batteri, det som står i har hatt ei sterk belastning tidligere i år hvor det gikk praktisk talt tomt ifm dette med at registereima ikke dro rundt dynamoen (som også var på siste verset)
-Alu-felger og 205-dekk, lettere hjul = rimeligere budsjett når det gjelder antall km man skal kjøre

Så kommer jeg til å finsjekke alt av gummislanger i motorrommet, myse på hver enkelt sikring i bilen og ha med minst ei sikring til hver sokkel i tilfelle rottefelle. Vurderer anskaffe reléer også.

Sjekke topp og pakninger, svak alutopp + langtur med en bil som er svært nære 400.000 km = trøbbel nok som det er.

-Hva mere kan dere tipse et sinn med korttidsminne som en middels norsk gråstein ?

Det får vel legges til at langkjøringa ender når vi er i Frankrike, da vi satser på å leie et sommerhus og nytte som basecamp og istedet for sjoppingturer til landhandelen i bil heller setter oss på syklene og trør t/r butikken. -Noe som krever at vi har sykkelstativ på bilen, skulle jeg tro - eller vil det være ok å bare ha syklene inni bilen for å minske luftmotstanden under kjøring ?? Det skulle bli plass til å ha dem inni bilen.

Tips mottas !

mvh,
Yngve S
P.S I Frankrike ser vi for oss å ende opp rundt grensa til Belgia/østre Normandie/Paris
Last edited by Rudeboy on 22 Apr 2006, 08:05, edited 1 time in total.
Rudeboy
-
-

Bilder

Post by Rudeboy »

Da er det bilder å finne via http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1849 for dem som er keep på å se mere av bilen.

Plan for 2006 :

Anskaffe ett, max to bakhjul da de sommerdekka jeg har er noe slitte. Har faen ikke råa til no' 205-dekk i år, grunnet huskjøp.

Montere dekor på dashbordet, så det ikke er i den originale "kledelige" grå/sort kombinasjonen av farger som i dag. Da kommer det mørk mahogany-farge i stedet.

Smussavviser er jeg stadig på utkikk etter, hadde jo som kjent 1 stk på hånden men eier valgte å selge til en annen istedet. Så da leter jeg fortsatt, og håper nestemann er noe mere ærlig i sin framgangsmåte :D
(No hard feelings)

Siden tullingene legger salt på veiene, får jeg vel legge meg under bilen en gang på vårparten og spyle med varmvann (er slange på varmtvannskrana i kjelleren her) understellet og "under" stigtrinnet i skyvedøra, for så å tørke vekk fukt.
Det blir nok å spraye med owatrol for å hindre rustdannelser å spre seg den dagen.

Ut over det ? Tja. Kan hende vi tar en tur via Bergen til UK, for å se oss om.

Men på blokka står iaffal en tur opp til midten av E6 her til lands, må innom hytta en tur.

mvh,
Yngve S
roars
-
-

Re: Bilder

Post by roars »

Har vært på tur med mange rare biler....det meste KAN skje....og som regel skjer det ingenting.
Er vel lurt å ikke presse maks på motorvei, da holder vel det meste.
Hadde en maratontur med den gamle T3'n min for noen år siden, VI durte motorvei med turtallsperra inne...(wbx).
Det gikk bra, god olje og genrelt ettersyn er nok en fordel.
Nød-deler som reimer og slikt er vel ingen bakdel å ha med i bagasjen.
Ellers er det vel lite problem med VW verksteder i europa, og T4 er jo en relativt vanlig bil.
Roar Sørnmo
Rudeboy
-
-

Montasjeskinne for ekstralys foran !

Post by Rudeboy »

Som lovet for (mange) uker siden, har jeg nå lagt inn foto av monteringsskinna for ekstralys i front på mi T4.

Denne skinna skal festes i allerede eksisterende skruer, på radiatoren. Dette medfører at de to utstikkerne som er vel rett under 15 cm's lange, vil da stikke rett utenfor grillen. Bredda på skinna er vel som bredda på radiatoren i og med at festeskruer for radiatoren også er ment som festeskrier for denne ramma.

Det er riktignok to hull antatt for støttestag for lampene, bora i plasten på grillen på min Caravelle men å bore i plast har aldri laget rustproblemer for noen 8)

Skinna er av svartjern, og grunnet lagring i noe fuktig rom har det kommet overflaterust på deler av den. Ubehandla som den er, er dette ikke annet enn normalt.

Jeg vil vel gå over montasjeskinna samtidig som bilen får sitt, når jeg skal fjerne rust til sommeren.

Vekta på skinna er på rett under 2 kg, tatt på badevekta :D

Én ting jeg finner morsomt med skinna, er at Møller (one of 'em) målte opp alle mål på skinna, og tok bilde iht forrige eier, for å kunne skaffe en enkel og bore-fri montering av ekstralys på T4'ere. Jeg har da originalen, selv om det neppe finnes svært mange rundt om.

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=1849

Da har dere ramma til egne vurderinger og til synsing. Jeg skal komme med målene på den så snart jeg finner tommestokken :D

mvh,
Yngve S[/img]
t21500
-
-
Phone: 9081tjueen99

Post by t21500 »

Mulig det er en alt for enkel løsning, men har du sjekket tåkebaklyset når du slår på lysbryteren? På min virker det kun når bryteren er på, og ikke når de automatiske kjørelysene er tent. :wink:
Rudeboy
-
-

Enkle løsninger...

Post by Rudeboy »

Vel, jeg er en tidligere infanterist - alle som ikke er dophuer av noen sivilarbeidere veit at infanterister er noe av det enkleste som finnes...

Det hjelper ikke at jeg er offiser i ingeniørvåpenet for dette :

Som mannen sa - slå på kjørelysene...

Tåkebaklyset funker så fint så, ble nesten rørt over at den biten da altså er i orden.

Bare bakre varmeapparat igjen, nå, så er den i topp stand !

Noe rustflikking til sommeren, et sett nye sommerdekk og den er som ny :D

Bra tips, selv for en gammal tulling som meg !

mvh,
Yngve S
Stian
-
-

Re: Enkle løsninger...

Post by Stian »

Rudeboy wrote:Vel, jeg er en tidligere infanterist - alle som ikke er dophuer av noen sivilarbeidere veit at infanterister er noe av det enkleste som finnes...
HEY!! :evil: "Disser" du sivilarbeidere her eller???? :wink: Jeg som trodde dette var et fordoms-fritt forum hvor alle lever i harmoni med hverandre.... :roll: :twisted:
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Post by Rudeboy »

Vi har da så mange fordommer, atte :D

Jeg veit f.eks at gutta på Landssvikerleiren kjørte ut med traktor og å på en vedhaug i ukesvis mens tjenesten praktisk talt forsvant av seg selv 8)

Vet fordi det er kammerater som kom med utsagnet og andre som var der samtidig (på Hustad) senere har bekrefta det.

Ikke det at jeg har noe imot folk som ikke får tilgang til å søke de jobbene som finnes her til lands, det har de valgt selv.

Bortsett fra å sammenligne Dophuer med sivilarbeiderne, ser jeg intet kritikkverdig i innlegget :lol:

Men jeg fokuserer heller på egen dårskap vedr. tåkebaklyset og det faktum at en fille-krets på kjørelysa lå som årsak til at jeg ikke har sett (tåkebak-)lyset før nå i eftas... Det staves "N*E*R*D" og uttales "Yngve S", bare så det er sagt.

mvh,
Yngve S
P.S ! Peace thru supressive firwpower, som alle oss pasifister med 6.5 års ansiennitet ville sagt det !

EDIT :

Siden det nå viste seg at ene skiltbelysningslampa er svart, og jeg bytta pære der sånn rundt november'ish - ikke noen som har vært plaga av no bad electricity der i området, vel ?
Har ei pære til (kjøpte to samtidig forrige gang, just in case) så jeg får vel åpne og bytte den "gamle" mot den ubrukte i.l.a helga.

-Da er det bare resten igjen, så er bilen som ny 8)
Rudeboy
-
-

Tyskerbrakka

Post by Rudeboy »

Hepp !

Ny dag, nye muligheter !

Idét jeg snubla ut døra og ned de to trinn til asfalten ut av huset, på vei til arbeid idag, ser jeg mot Caravellen.

-Jeg tror faenmeg det er tonede vinduer, dvs farge i glasset ! Jøssess, det betyr kroner i kassa den dag den skal selges :D

Hadde ikke lagt merke til det, og jeg har 13 mnd i bilen bak meg... :oops:

Åkkesom, med lønninga på kto igår og laaang påske så blir det vel vårrengjøring - dvs støvsuging av alt interiør, dra klut over det som tåler fuktig klut, samt kjøre tepperens på seter og tepper i Tyskerbrakka mi.

Kan jo hende jeg ruller oppom Shell og dytter speila til sides før jeg ruller den inn i vaskemaskina (sist fikk jeg "hjelp" av maskinen til å dytte speilene fram og tilbake, ble rent urolig av meg der jeg satt).
Kan jo handle nye pusserblad til fronten av bilen, de er over året gamle de som står der - bak gidder jeg ikke før jeg har fått montern spylerdysa som ligger i bilen (kosta 70,-).

Ut over det har man tømt leiligheta - dvs fyllt boder til venner og familie for ikke å glemme - bilen ! I den prosessen havna ting og tang oppå det dekorsettet jeg har til dashbordet... :evil:

Håper og mener & tror dekorsettets deler skal være hele og fullt brukbare, for såsnart jeg når tak i sol 6 sommer-lignende vær, monterer jeg dekoren på dashbordet. Med litt flaks kan det jo hende det blir nå i påska, selv om Meterologiske sier det ikke vil skje her i Tig(g)erstaden.

Ett år på hjul, ikke fulle 12.000 km enda...

Siden vi snakker om langtur til høsten, ser jeg for meg å a) vente til etter turen, eller b) ta oljeskift før turen. Blir litt avhengig av hvor mye man skal bruke bilen i sommer, får jeg jobben jeg sikler etter blir det dagpendling og da bytter jeg olja med én gang. Men hvis ikke, så kan det vente fordi bilen står mest parkert for tiden.

OK, kjedelig sitrap på Tyskerbrakka mi.

Bilder kommer fra de forskjellige moment som skal tas. Får vel ta noen fotos av rusten på platene, også.

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

SITRAP Skiltbelysninga

Post by Rudeboy »

Virker som det kan være dårlig kontakt over skiltet, av og til har jeg lys mens andre ganger har jeg det ikke...

Skal vel få sjekka de akk, så gamle kablene som ligger i bakdøra når jeg åpner den ifm lydisolasjonen som skal dit en vakker dag.

Påska var stort sett bilfri, rulla en dag innom Bærums Wherke og spiste digg konditorivarer med min fru, i finværet. Ble en liten svipptur innom nyboligen for å se utviklinga der i går, så da fikk bilen rulle gamle Mossevei via 1000fryd og hjem igjen.

Den er og blir stas å eie !

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Test m/bilde

Post by Rudeboy »

Detta er da en test av den imageshack'en som Solriikio la ut.

Ræva av tyskerbrakka, hvor det på toppen snart (forhåpentligvis) er en smussavviser og skiltbelysninga som snart er 100 % 8)

Image

Krysser fingra og prøver, blirre fajl får jeg editere... :wink:

mvh,
Yngve S
Stian
-
-

Post by Stian »

grattis med avatar-bilde! :)
Stian Korneliussen

2004 MULTIVAN HIGHLINE
Rudeboy
-
-

Hints and tricks

Post by Rudeboy »

Hehe, blir rent stolt :D

Alt jeg får til, mener jeg 8)

Yep, nå "kan" jeg forumet så framover blir det updates både her og der.

Kan jo i ren NAF-ånd ta en "Sånn skifter jeg dekk"-sak også, om jeg ikke får "No Go!" fra sysops her inne :?: Det er for mange som ikke "kan" dekkskifte så for alle uten kunnskap kan vel det være noe ?

Jeg gjør det på måten bæssfarmin lærte meg det, andre på sitt vis :)

Naj, ut med bikkja !

Følg med for framgang med tyskerbrakka mi 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Laugardagur i april

Post by Rudeboy »

Så har jeg anvendt en av de første egentlige vårdager i Tig(g)erstaden til fornuftige ting.

Gikk over teppene inni - dvs fra under dash til bak-"dørstokken" ved bakluka. Kan vel ikke si jeg fyllte støvsugeren, men dæven det fløt med dritt i bilen etter 14 mnd's eie :oops:

Det ligger vel da an til årlig vår- og høstrengjøring, tror jeg :wink:

Har hatt av midtre rekke for å komme til rundt setefestene, tok dóg ikke av gummimatta så der må jeg vel til pers igjen noe senere - forhåpentligvis blir det ei økt også neste helg, rakk ikke mere idag fordi bilen skal på utlån til svigers t.o.m onsdagen :cry:

Shinet dashbordet med sånn vinylrens, syns det rant plenty med væske fra klutene og lagde silikon-aktige striper mens jeg dreiv på men det ser bra ut i front av kupéen nå - skal rense dashen neste gang jeg setter igang innvendig, for så å montere den dekoren jeg har liggende for dashboardet.

Kamera var uten strøm, og jeg sparker meg i leggen fordi jeg ikke fikk bilder av felgrensinga mi :

Har satt på reservehjulet etter en tidligere incident for noen uker siden. Jeg kjører jo ikke mye for tiden så det går freit å snakke seg ut av, om Onkel spør hva jeg mener med å rulle på 3 pigg og ett sommerdekk 8)

Men reservehjulet pleier henge der reservehjulet pleier henge - midt i hovedferdselsåra for dritt og møkk under bilen - midt under bakhjula og bakover mot fangeren... :roll:
Fordi jeg nå er i fasen ved å anskaffe dekk til brakka, har jeg ikke bytta til asfaledekka som jeg allikkavæl skal bytte.
-Men dette enslige støvsamlerhjulet, da...

Dæven som det så ut ! Halve sirkelen som felgen utgjør når dekket lå på bakken, var grå-sortog det syntes være rusta alt sammen. Har ikke sett nærmere på det før idag, og nå er det kun et lite felt med overflaterust på utsia av felgen - har jo ikke sett etter på innsia, enda :shock:

Men det laget med dritt som lå der, har fått med til å vurdere handle en sånn dekkbag for å legge dekket i, for så å dytte det oppi den ramma som skrus fast baki der, sånn at dekket er noe renere å handskes med neste gang jeg behøver reservehjulet... :roll:
Patentet med å holde dekket på plass under ræva på bilen syns jeg virker holdbart, men jeg har i minnet en tråd her om å skru til skruene som holder hjulet etter en tid :D

-Så derfor er det ingen bilder av Tyskerbrakka denne gangen heller.

Det blir neste gang, skal tømme kamera nå som batteriet er fullada og jeg har ingenting å drive tiden med 8)

mvh,
Yngve S
Rudeboy
-
-

Hjulskift

Post by Rudeboy »

Tar dekkskifte til sommerdekka nu, det blir bilder m/status på felger, dekk m.v 8)

mvh,
Yngve S
Locked