Aha.. det viste jeg ikke. Takk for tips!Rikskringkastingen wrote:Dette er de øvre bærearmsforingene. Tenker du på det sveisepunktet som sitter mellom den ytre hylsa og bærearmen? Det er originalt fra Volkswagen. Det skal slipes bort før du presser ut den gamle foringen, og den nye skal sveises fast igjen. Bare et lite sveisepunkt som skal hindre den i å løsne. Viktig at det ikke blir så varmt at innmaten i foringa smelter. Men om du ikke har gjort det så er det nok ikke noen krise. Foringa kommer jo ingen vei, det eneste må være om den begynner å rotere i hullet i bærearmen. Men det tror jeg vel ikke det er noen stor fare for. På syncro, som har støpte bærearmer, er det like foringer. Men de er ikke sveiset fast.martins.macs wrote: Dagen etterpå ble bilen kjørt til verkstedet for å sjekke understellet og justere geometrien men det viste seg at par dingser (gjemte hva hetter de på norsk) måtte skiftes. Den som har reparert bilen før hadde tatt en enklere løsning - sveist de fast...
Men den som hadde sveist der sist, har gjort det seriøst.. det var ikke bare et lite sveisepunkt..
Den ene enden på speedometerwire var var også sveist fast så jeg måtte bytte hele wire