Takk for tips
T3 Prosjekt ....:::Camper:::....
Re: T3 Prosjekt ....:::Camper:::....
Okei, jeg har ikke forsøkt og kombinere gul og rød. Får teste ut det.
Takk for tips
Takk for tips
Har du måleinstrument da? Er jo så få ledninger inni der, enkelt å finne utav det. Anbefaler deg å skaffe en isoplugg å sette på bilens nett om du ikke har det.
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Her er det såpass avansert at en kan trykke på bilen i signaturen min, så kommer en på magisk vis inn på prosjekttrådenducce999s wrote:oki gadd ikke søke på VonZu prosjekter for å få avklart om 1,9 var diesel eller bensin og om det var DG eller DF
Men 1,9 bensin forgasser er det. Usikke på koden.
Det har nok litt mindre strømningskapasitet enn det originale, og går fortere tett. Men så spørs det hvor nært opp mot maks originalfilteret ligger når det er nytt. Hyppigere filterbytte må påregnes, og så satser jeg på at 5w-40 olje er kurant.Der Postmeister wrote:Er det så lurt da?VonZu wrote:Det er helt riktig. Det må på et polo-filter. Delenummeret til dette står på siden til vwspeed. Dette filteret har jeg kjøpt inn, og montert ett av på 1,9 motoren til retroen. Grei skuring.
Men det er veldig fort gjort å skifte.
-
bjørn53
- -

- Car: t3 + golf
- Phone: 90134047
Hvorfor?ducce999s wrote:O.TVonZu wrote:Det er helt riktig. Det må på et polo-filter. Delenummeret til dette står på siden til vwspeed. Dette filteret har jeg kjøpt inn, og montert ett av på 1,9 motoren til retroen. Grei skuring.
Litet filter på diesel??? Eller var det en DG/DF
Er det større kapasitet på smøroljepumpa på diesel motoren?
Kanskje mister du noe av trykket dersom filtreringskapasiteten er for liten?
Bytte filter oftere?
Hva med rustfrie stålbolter for å feste eksosanlegg på WBX? Er det noen grunn til at det ikke bør brukes?
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
Jeg har ordnet meg med ISO kabel ja. Så jeg skal montere på den.
Det er litt diverse kabler som kommer ut. Alt fra lampet ledninger til annet snusk.
Jeg har fluke så jeg har målt hva som er spenning. Håper og få tid til litt kopling på fredag.
Takk for tips !
Det er litt diverse kabler som kommer ut. Alt fra lampet ledninger til annet snusk.
Jeg har fluke så jeg har målt hva som er spenning. Håper og få tid til litt kopling på fredag.
Takk for tips !
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Jeg skal forsøke å gjøre litt rede for noe hvertfall.
Filterkapasitet er så mangt. Her kan en vel si at trykktapet over filteret vil øke gradvis etter hvert som filteret samler lort.bjørn53 wrote:Kanskje mister du noe av trykket dersom filtreringskapasiteten er for liten?
Da polofilteret er mindre enn originalfilteret, er det rimelig å anta at det vil ta kortere tid før filteret samler nok drit til å gi ugunstig trykktap. Jeg tror ikke filteret gir ugunstig trykktap fra starten. Det er fort gjort å skifte originalfilteret, og det går enda fortere å skifte polofilteret.bjørn53 wrote:Bytte filter oftere?