Militærdoka

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
VonZu
-
-
Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2

Re: Militærdoka

Post by VonZu »

Og i god tradisjon må vi fylle på litt senk, dekk og felgdiskusjon her. Nå mangler du bare ekstralysdiskusjonen :mrgreen:

Jeg mener nå faktisk at det ser supert ut med de svarte hjulkapslene. Jeg ville kanskje shina opp felgen litt, men absolutt behold de kapslene.

Jeg tenkte også at noe av det første å ha på sivilforsvarbilen var nye felger. Jeg har fullstendig ombestemt meg. Der skal det være kapsler, og ferdig med det 8)

Denne bilen er faktisk en av de kuleste jeg vet her inne. Min smak tilsier at du klarer ikke få den til å se bedre ut med noen hvilkensomhelst alufelggreier.

Håper også du kommer til Tinn (uten nye felger 8) ). Og drit i å selge førstehjelpskofferten til hunter! :P Den gjør seg kanonbra i din bil.
bjørn53
-
-
Car: t3 + golf
Phone: 90134047

Post by bjørn53 »

VonZu wrote:Og i god tradisjon må vi fylle på litt senk, dekk og felgdiskusjon her. Nå mangler du bare ekstralysdiskusjonen :mrgreen:
hunter wrote:Litt bilder fra kveldens kosetur i vakre Haugesund:

Image

Se på hunter sin bil: Syns det er en idiotbil med et lite tulleplan, men den er jo blitt drit stilig. Lurer på om jeg er blitt smitta av en sykdom her på forumet.
Tenker med sorg på at jeg har to slike på samvittigheten. En T2 omkring 1980 og en luft t3 i 95. RIP
Last edited by bjørn53 on 07 Aug 2011, 13:28, edited 2 times in total.
Hvor jeg har det fra???... et langt liv med god og dårlig erfaring. Lærer litt her og..
Buss 81 delebil
Rico camper 83
Pickup 87 delebil
combi 89 delebil
VonZu
-
-

Post by VonZu »

bjørn53 wrote: Syns det er en idiotbil med et lite tulleplan
Så, så... Det går vel en elg på? :wink:
Syns det bør monteres en vinsj framme på tulleplanet, for å få maten ombord. Eller kanskje en aldri så liten Hiab eller noe? Har alltid hatt sans for småkraner på pickuper.
hunter
-
-

Post by hunter »

VonZu wrote:Syns det bør monteres en vinsj framme på tulleplanet, for å få maten ombord.
Vinsj er på innkjøpslisten ;) , men kontoen sier vel at det blir først neste år...
VonZu
-
-

Post by VonZu »

Hm. Trodde jeg posta på jaktmajortråden her. Ble finta ut av sitatet med bildene av den... :shock:
Beklager at jeg rotet til tråden :oops:
Men, hadde ikke vært feil med en liten Hiab på Luftforsvarbilen heller :wink:
Sittin On Chrome
Car: T3 Doka 1986

Post by Sittin On Chrome »

Her var det noen svar ja, takk for alle tilbakemeldinger!
Denne uka har ramlet unna så har ikke hatt tid til å se over her.

For å starte med rot i tråden og senke-, lykt- og annet diskusjoner gjør det meg ingenting! Det er vel derfor vi er på forum :) Innspill er alltid bra!

Når det gjelder felger på T3 så har jeg alltid syntest at breit er kult, og jeg har alltid sett for meg stort senter med mye kant, ala borbet a og amg monoblock. Det jeg har absolutt mest lyst til å kjøpe er disse replicaene, noe som ikke kan bli feil! 8" foran, 9.5" bak 18"; http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=25168216
Kommer også i antrasittgrå/gun metal finish på senteret som jeg tror passer, eller lakke i samme farge som bilen.

Samtidig synes jeg restolookere med stålfelger, kapsler og white sides er tøft det óg, alt til sin bil!

Selv om det er litt lite plan på disse dokaene så er de jo såå praktiske, og med god plass til fem! For å ikke snakke om hvor sinnsykt sært og bra de ser ut! Digger dokaer :) Og sikaer da.

Jeg kommer nok ikke til å selge det førstehjelpsskrinet med det første, passer bra inn her óg! Skal få tatt litt flere bilder av det og innholdet. Har nok et natonummer det óg så burde være folk som kjenner noen innenfor som kan få tak i flere kanskje.

Bilen skal ikke få ny lakk, men jeg trenger litt av den samme for å flekke litt. En venn av en kompis jobber i flyforsvaret så skal høre med ham, (trenger bare et natonummer) og kanskje han kan sjekke opp litt historie om bilen.

Tinn-treffet tror jeg utgår (tog du han) da jeg har jobbehelg og vanskelig å bytte bort, men det hadde vært moro.

Red.: Forøvrig kran og vinsj er også tøft, men synes det passer bedre på heva syncroer med store hjul og kufangere og sånt, litt offroad look.
Bugman
-
-
Car: DJ, JX 2wd og Syncro
Phone: 911 to-seks 8-ni-5

Post by Bugman »

VonZu wrote:
bjørn53 wrote: Syns det er en idiotbil med et lite tulleplan
Så, så... Det går vel en elg på? :wink:
Syns det bør monteres en vinsj framme på tulleplanet, for å få maten ombord. Eller kanskje en aldri så liten Hiab eller noe? Har alltid hatt sans for småkraner på pickuper.
Winch? Tja, det kan være en grei idé!

Kran? Personlig så synes jeg ikke det er like lurt! Gjett to ggr.hvordan jeg har kommet frem til akkurat det?! :mrgreen:

Hint: Du trenger ikke senkesett, for å si det sånn... :wink:

ELLERS er Doka helt greitt!! God plass inni og passe langt plan..
Sika er mer idiotbil, synes nå jeg som er over 180 cm.

Blir bra detta! Fin farge er det også..
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
VonZu
-
-

Post by VonZu »

Bugman wrote: Kran? Personlig så synes jeg ikke det er like lurt! Gjett to ggr.hvordan jeg har kommet frem til akkurat det?! :mrgreen:

Hint: Du trenger ikke senkesett, for å si det sånn... :wink:
Forsåvidt et godt poeng. Lurer på om det fins sikaer eller dokaer med labber til kranen.

Hva slags finish har du på lakken. Vet forsvaret rullemaler en del.
Jeg lurer på å rullemale syncroen min tilbake til olivengrønn.
Sittin On Chrome

Mener jeg har sett T3 med kran tilsalgs på finn en gang. Fra vegvesenet eller no. Har i hvertfall sett noen LT'er.

Bilen er sprøytet, men den er ganske så ru i finishen. Det er vel pga. lakktypen tenker jeg.
VonZu
-
-

Post by VonZu »

Sittin On Chrome wrote:Bilen er sprøytet, men den er ganske så ru i finishen. Det er vel pga. lakktypen tenker jeg.
Anti radar super stealth? :mrgreen:
Sittin On Chrome

Hehe, ja noe sånt. Skal prøve neste gang jeg ser onkel ved veikanten jeg. Problemet er vel at børsa ikke går så fort :lol:
Post Reply