Utetemperatursensor..

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Needforspace
-
-
Car: VW E-Golf -16, T3 Syncro -89, VW Crafter LWB -14
Phone: 41tonull5391

Re: Utetemperatursensor..

Post by Needforspace »

Skjønner, for på min er det altså to, den for av på Eber og den som står gjennom fangeren som viser temp på klimaanlegget og begge to er der de "skal" være....
VW E-Golf -16
Caravelle C T3 -89 Syncro 1,9 AAZ m/to sperrer og decoupler
VW Crafter LWB -14

PM konto full, bruk mail: subcool.joa krøll gmail.com
Neergård
-
-
Car: VW Caravelle 2000 comfortline 2.5tdi
Phone: 917 97 848

Utetemperatursensor..

Post by Neergård »

Tempføler for klima er vw sin egen ja. Den er også den som gir signal i kjørecomputer. Den nede til høyre hører til eber, sjøl om det er vw-nr på den...

Mvh Frode.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Frode Neergård

2000 VW Caravelle Comfortline2.5tdi - viewtopic.php?f=56&t=31428
NÅ TIL SALGS: viewtopic.php?f=9&t=39657
1994 Audi 100 2.5tdi ABT edt. (selges for rett sum!)
FroD
Car: T4 1998 2,5TDI
Phone: 94867992

Re: Utetemperatursensor..

Post by FroD »

[quote="Theodor"]Tror jeg har spurt om dette før en gang, men siden jeg ikke kan finne den tråden igjen, så løfter jeg denne...

Jeg har også et sånt kombi-instrument i bilen, ute-/innetemp, spenning osv (tipper det er Bilxtra eller Torshov e.l.). Iiiiiallfall, det jeg lurer på er plassering av utetempføleren. Pr nå er ledningen dratt igjennom gummipølsa til døra, opp og ut i speilhuset, og så er føleren limt fast heeeeelt ytterst i speilhuset.

Jeg mistenker at det er endel varme som slipper ut rundt motorrommet, eventuelt overkant panser, og ut mot speilhusene. Det i seg selv gjør jo ingenting, dvs det er jo bra, for det er med på å holde speilene og siderutene isfrie osv.
Men, plasseringen resulterer i til dels ville temperaturmålinger, har målt oppimot ti plussgrader ved ca ti minus, på motorvei, i godt driv.
Derav ser jeg at speilet ikke er stedet.=quote]

Varme i sidespeilene??

1998 Vw Caravelle 8 seter 2,5 TDI
Post Reply