Ducce999s Eks Gjørme Syncro :D

T3-Prosjekter (Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92)
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Re: Ducce999s Eks Gjørme Syncro :D

Post by ducce999s »

Da er "ny" turbo i hus. :mrgreen: nr 4 :shock:

Var ute å så på en halvpanel syncro og langs veien fikk jeg syn på et T3 "vrak" som stod. Så på vei hjem tenkte jeg at en må ju bare stoppe å se. Å jammen mæ når jeg kommer tilbake så kommer det en T3 kjørende inn mot huset. Så det var bare å stå på bromsene og slenge seg etter. :lol:

Viste seg å være en hyggelig fyr som har skrudd T3 i lang tid. Og nå hold de på med å borre opp en 1,9 til 2,1. Regna med å få ut en 120-130 hest :roll: hadde gjort det på flere andre som det fungerte supert med. Etter litt drøfting så viste det seg at han hadde en turbo slengt et sted i et hjørne som fikk følge med meg hjem :D

Så nå er det bare å gå på´n igjen og kryssa fingrene for at det blir bra. Tvi, tvi 8)

Hvis den fungerer så blir det tilbake og sjekke trimming, hvem vet kanskje en kan få en 2,1l syncro :mrgreen: Etter oljekjøler og intercooler er montert.
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Har lagt "ny" turbo i rustløserbad for å få løs den fra manifolden den satt på.

I ventens tider går jeg løs på inredningen og holder på å oppgradere setene i både antall og stil. Trenger dog få tak på festeskinnene til fremre benken.

Hvis noen har så skrik :mrgreen:

Har også fått montert turteller, så nå har en alle instrumenter på plass :)

Må også gå over kaliprene da de er trege og fastner. Tar dette samtidig som jeg får skifta diff til en med sperre og får montert servo.

Ser ut til at ferein er reddet her ja :)
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Ja da er brukt turbo nr 4 montert og prøvet og den gjør som alle andre, dvs skyter olje åt begge hold :evil: Så nå blir neste trinn å kjøpe renoveringssats og se om det hjelper.

Var dog å henta en halvpanel syncro i fredag, skal sjekke turbo på den og hvis den er tett så blir det transplatasjon fra den til over vinteren. Har litt for mange biler som går samtidig nå :)

Var også å hente et lasterekke til bilen fra Sverige. Prmiært tenkt på denne men mulig den flyttes over på den hvite halvpanelen når den blir ferdig.

Kul ting som selger hadde med seg som flytte gods da han flytta fra Tyskland til Sverige med sin egen T3. Så der kan en snakke om original reklame :)

Var for øvrig en veldig pen panel han hadde.

Image

Image

Image
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
ducce999s
-
-

Post by ducce999s »

Har nå gått igjennom mitt lager med gamle turboer og skal få skiftet enda en gang så får vi se om det blir litt mer fart på denne.

Har ju nå lært meg hva som må til for å regge om til 8 seters så besiktningssetene står klare :)
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
Paul G
Post Reply