Kristians T4 Syncro - Turbil
-
smrendal
- -

- Car: T4 1999 2,5TDi
- Phone: 91880653
Re: Kristians T4 Syncro - Turbil
Hei!
Har en T4 maken til din, bare svart og ut syncro:)
Hvilken str var det du bestillte av disse LED brettene?
Tenkte jeg skulle bestille samme:) Og virker dem enda slik som dem skal?
Har en T4 maken til din, bare svart og ut syncro:)
Hvilken str var det du bestillte av disse LED brettene?
Tenkte jeg skulle bestille samme:) Og virker dem enda slik som dem skal?
VW Caravelle 1999 2,5TDi
VW Golf 1 1982 1,5L
+ 8 andre biler som jeg har hatt:)
VW Golf 1 1982 1,5L
Hei,
De er 24 LED og 50x35 mm, tror det er maks av hva som går inn i de originale lampene, kanskje du kunne gått noe over 50 mm, men jeg måtte ihvertfall bruke en anelse makt for å sette de på plass. 35 mm er absolutt maks bredde. Men det fungerer strålende ( :idea: ) ennå
Anbefales
Jeg hadde som nevnt noen led-pærer som begynte å blinke etter en stund, men det har jeg ennå ikke opplevd med disse. Har ikke hatt de installert så mange mnd heller da men.
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0178031548
De er 24 LED og 50x35 mm, tror det er maks av hva som går inn i de originale lampene, kanskje du kunne gått noe over 50 mm, men jeg måtte ihvertfall bruke en anelse makt for å sette de på plass. 35 mm er absolutt maks bredde. Men det fungerer strålende ( :idea: ) ennå
Anbefales
Jeg hadde som nevnt noen led-pærer som begynte å blinke etter en stund, men det har jeg ennå ikke opplevd med disse. Har ikke hatt de installert så mange mnd heller da men.
Kristian
1999 Caravelle 2.5 TDI Syncro
-
smrendal
- -

Dem så jo veldig greie ut og billige:) Tror det blir sånt i hele bilen:) Men har du dem smale lysene helt bake på sidene?krissh wrote:Hei,
De er 24 LED og 50x35 mm, tror det er maks av hva som går inn i de originale lampene, kanskje du kunne gått noe over 50 mm, men jeg måtte ihvertfall bruke en anelse makt for å sette de på plass. 35 mm er absolutt maks bredde. Men det fungerer strålende ( :idea: ) ennå![]()
Anbefales
VW Caravelle 1999 2,5TDi
VW Golf 1 1982 1,5L
VW Golf 1 1982 1,5L
Nei, har ikke det, kanskje bare nyere modeller? Hadde planer om å sette inn et par ekstra spoter i taket, men etter disse LED-platene spørs det om jeg gidder, det er mer enn nok lys foreløpig.
Kristian
Hei Kristian, jeg får ikke opp de små bildene lenger oppe i denne tråden. Kunne du ha lagt dem ut igjen et sted?
Dette er supernyttig når jeg nå skal installere stereo i min 1994 Caravelle 2.0 Bensin ...
Ellers utroolig bra dokumentert!
Tusen takk!
Carl
Dette er supernyttig når jeg nå skal installere stereo i min 1994 Caravelle 2.0 Bensin ...
Tusen takk!
Carl
--------------------------------------------------
T4 Caravelle 2.0 Bensin, 1994
T4 Caravelle 2.0 Bensin, 1994
Takkercarlandre wrote:Hei Kristian, jeg får ikke opp de små bildene lenger oppe i denne tråden. Kunne du ha lagt dem ut igjen et sted?
Kristian
-
smrendal
- -

[/quote]
Takker
De kommer opp helt fint hos meg, og jeg skal ikke være innlogget noe sted. Andre som har problemer?[/quote]
Får opp dem små bildene jeg, men når jeg trykker på dem og åpner nytt vindu er det ingen av dem som kan vises.
Feil med www.bildr.no kanskje?
Takker
Får opp dem små bildene jeg, men når jeg trykker på dem og åpner nytt vindu er det ingen av dem som kan vises.
Feil med www.bildr.no kanskje?
VW Caravelle 1999 2,5TDi
VW Golf 1 1982 1,5L
VW Golf 1 1982 1,5L
Hmm kan se ut som det er no trøbbel hos bildr.no ja. Om det ikke ordner seg skal jeg få sett på det i romjula, før det er jeg ikke i samme landsdel som PCen med bildene 
Kristian
Har fått gjort litt i helga siden det "bare" var 0 gr
Står ute, men under tak, så det fungerer greit..
Fikk montert cruisecontrol. Grei skuring, bortsett fra å finne pluggen inne i ledningsbunten.. Det tok vel bortimot en time alene.. Gjenstår bare å få den programmert og håpe på at den virker.
Har også festet på et par ekstralys, festet bak støtfangeren, litt penere enn løsningene med brakett bak skiltet. Bosch originale xenon-lykter laget for og godkjent med xenon. Fjernet i samme slengen Biltema-settet som skal gi litt mer spenning på hovedlyktene. Fungerer sikkert greit, men likte ikke at det var koblet rett på batteriet uten sikring. Blir det for dårlig nærlys får jeg heller sette det på igjen, med sikring. Fjernlyset regner jeg med blir i orden
Monterte ballastene rett foran radiatoren, på samme braketten som fester ekstralysene. Ferdig med kabling frem til batteri, med relé og sikring, gjenstår å trekke en kabel inn til bryter på dash. Har stag til lysene, men det så ikke ut som det var fester til stag på lysene, så får se om det fungerer uten.
Og selvfølgelig, da jeg skulle sette i spylerdysene på grillen under lyktene, ville ikke den ene sitte. Spørs om det er noe som er knekt kanskje.. Og dette glemte jeg jo selvfølgelig da jeg kjørte hjem og spylte rutene, så spylerdysa ligger vel et sted på motorveien.
Ikke så aktuelt å ut der å lete i mørket.. Må jeg kjøpe hele satsen for dette, eller går det an å kjøpe kun dysedelen? Er det sannsynligvis dyse-delen eller "festet" som er knekt, om dere skjønner?
Neste steg er Defa Smartstart med lader. Frister ikke så voldsomt å holde på med det ute, men får se hva det blir til. Hadde jo vært greit å fått det inn før vinteren er over :-p
Blei seint nå, så kommer vel litt bilder etter hvert. Må kanskje få fiksa bildene tidligere i tråden også hehe. Ikke så mye tid til overs akkurat..
Fikk montert cruisecontrol. Grei skuring, bortsett fra å finne pluggen inne i ledningsbunten.. Det tok vel bortimot en time alene.. Gjenstår bare å få den programmert og håpe på at den virker.
Har også festet på et par ekstralys, festet bak støtfangeren, litt penere enn løsningene med brakett bak skiltet. Bosch originale xenon-lykter laget for og godkjent med xenon. Fjernet i samme slengen Biltema-settet som skal gi litt mer spenning på hovedlyktene. Fungerer sikkert greit, men likte ikke at det var koblet rett på batteriet uten sikring. Blir det for dårlig nærlys får jeg heller sette det på igjen, med sikring. Fjernlyset regner jeg med blir i orden
Og selvfølgelig, da jeg skulle sette i spylerdysene på grillen under lyktene, ville ikke den ene sitte. Spørs om det er noe som er knekt kanskje.. Og dette glemte jeg jo selvfølgelig da jeg kjørte hjem og spylte rutene, så spylerdysa ligger vel et sted på motorveien.
Neste steg er Defa Smartstart med lader. Frister ikke så voldsomt å holde på med det ute, men får se hva det blir til. Hadde jo vært greit å fått det inn før vinteren er over :-p
Blei seint nå, så kommer vel litt bilder etter hvert. Må kanskje få fiksa bildene tidligere i tråden også hehe. Ikke så mye tid til overs akkurat..
Kristian
Monterte cruisecontrol sist helg. Kjøpt på Møller, stort sett plug & play etter å ha lett en time etter pluggen inne i kabelbunten bak sikringsboks :-p
Demontert airbag:

Av med ratt og på med hendel for cruisecontrol. Vips ferdig:

Demontert airbag:

Av med ratt og på med hendel for cruisecontrol. Vips ferdig:

Kristian
To ekstralys type Bosch Rallye 175 Xenon montert.
Kabling fra batteri til relé:

Av med fronten:

Hella-fester laget for bilen stikkes ned i hull bak fangeren og klemmes fast med et feste. Må skjære et lite snitt i fangeren:

Festet ballastene på Hella-festene:

Kabling foran radiator, lagt i kabelstrømpe:

Trakk to kabler gjennom torpedovegg og inn i dashen. Den ene til bryter for ekstralys, koblet mot jord, den andre til voltmeter som skal installeres.
Hentet styrestrøm til relé:

Relé, sikringer og hurtigplugg:

Ferdig monterad:
Og det ble lys:

MYE lys i forhold til uten.. Bredt og fint lysbilde. Henholdsvis nærlys, fjernlys og ekstralys:

Kabling fra batteri til relé:

Av med fronten:

Hella-fester laget for bilen stikkes ned i hull bak fangeren og klemmes fast med et feste. Må skjære et lite snitt i fangeren:

Festet ballastene på Hella-festene:

Kabling foran radiator, lagt i kabelstrømpe:

Trakk to kabler gjennom torpedovegg og inn i dashen. Den ene til bryter for ekstralys, koblet mot jord, den andre til voltmeter som skal installeres.
Hentet styrestrøm til relé:

Relé, sikringer og hurtigplugg:

Ferdig monterad:
Og det ble lys:

MYE lys i forhold til uten.. Bredt og fint lysbilde. Henholdsvis nærlys, fjernlys og ekstralys:

Kristian
Har du bil-PC Kristian?
Så kjent ut det skjermbildet ditt.
Så kjent ut det skjermbildet ditt.
2011 Tiguan R-Line
Har VAG COM om du trenger hjelp med feilkoder eller lignende.
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Nei, det er en kenwood-spiller med gps under passasjersetet. Har tenkt en stund på bil-PC, men det har aldri blitt noe. Må i tilfelle ha en annen skjerm med touch ut for PCen. Eller annen kontroll av pcen på no vis.. Har du bil-PC i din?
Kristian
Hadde i den forrige.
Skal sette inn i den jeg har nå. Det var bare dette med å få tiden til å strekke til da
Men bil-PC er ikke bedre enn programmet du bruker til å styre hele greia.
Skal sette inn i den jeg har nå. Det var bare dette med å få tiden til å strekke til da
Men bil-PC er ikke bedre enn programmet du bruker til å styre hele greia.
2011 Tiguan R-Line
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
---
Tidligere
2002 T4 TDI
1997 T4
Nei sant.. Ser for meg at det går mye tid i oppsett og konfigurering i forhold til nytteverdi. Så skal en vel helst holde øya på vegen og ikke på skjermen 
Kristian