Diesel lekasje

Caravelle/Multivan/Transporter 1991-2003
Adax
-
-

Post by Adax »

Tæff wrote:nei..men har stort sett skrudd sidan eg fekk den. la meg under å pirka litt og fant MYKJE rust under dårlig lagt tectyl. Ei knekkt fjør....så begynte drivknutane å takke for seg...uløyserlageret begynt eå pipe i april...radiatoren sprang plutseleg lekk....jordingsfeil som eg måtte rette opp før bilen brant opp...osvosv...blei aldri ferdig med eit problem før det neste dukka opp..

Og nei er ikkje bilen sin feil det akkurat at mekanikeren satte akselen feil, men uansett då så skrudde eg i hop og lufta ut og bilen gjkk RETT på full gass.

Demonterte igjen og prøvde option nr to og samme greia....mikkla og makkla ein del og samme skjede heile tida full gass. Til slutt kom det skjærelyder i pumpa og inne frå motoren, metallspon på peilepinnen mener eg å sjå.
Ok jeg er med på den, har hatt etpar slike biler jeg også å da er det bare ett eller annet som ikke stemmer i kjemien mellom bil og eier/fører å best og få solgt unna, du kan banne på at en ny eier ikke har trøbbel med bilen i det hele tatt ( snakker av erfaring :))
http://www.sportsbillosjen.com/

" Go out for a pointless drive!"
"Propello aeris tepesco plebis plaustrum"
"Dare to be different"
Mike Sierra
-
-
Car: t5

Post by Mike Sierra »

vw&saab wrote: Den svarte stålsylinderen som er foringa til dieselpumpelokket.
Image
Noen som har delenr til denne, Albjerk på lierstranda var til null hjelp og service som vanlig........
MS

Skrotnisse ;-)
Torle
-
-
Car: T4 2002
Phone: 90994928

Var det denne siden de ikke klarte og finne...?

Post by Torle »

Så ikke hvilke modell du skrev men fant frem til AAB '96 og så sendte jeg noen filer, ble så mange sider og legge ut.

Image
Tor-Ole Olsnes
Eks Multivan 2002 TDI 102
VWegard
-
-
Car: T4 1995
Phone: 95035197

Post by VWegard »

vw kato wrote:Hei Tæff. Motoren på gammle bilen din går som ei klokke no den. Har ikkje sett spor etter metalspon på pinnen, men skal skifte olje på den neste helg, so får vi sjå kor leis gammle olja ser ut.
For 400,- forteller dette firmaet deg angivelig det meste om motorens helsetilstand.

http://www.oilreport.net/oilcheck.no/

Jeg har aldri hatt noe med de å gjøre, og vet null og niks om disse.
Om dette er seriøse greier, må det jo være greit (og lønnsomt) å vite litt mer om motorens tilstand dersom man er i tvil om noe.
Man står kanskje ovenfor store kostnader på en motor der man er usikker på hvorvidt dette er fornuftig eller ikke.
Mvh
Vegard Sørensen
VWegards prosjekttråd T4 95-mod. 2,4 (T)D Caroline
Medlem av: T4TLG, DEG,
jupisk

Re: aksel dieselpumpe

Post by jupisk »

Der Postmeister wrote:Det er her trøbbelet kan dukke opp. Akslen kan settes to veier visstnok.

Image

Men må man av med akselen da, eller er dette en konsekvens når man skal ha av lokket, og akselen sitter litt? Skal igang med denna kremjobben nå
så ønsker litt info ang. denne akselen. Pumpen som her er avbildet, er det sannsynlig at denne er lik pumpen i min 2,4 sugediesel 95 mod. transporter? Takker for svar.

mvh jupisk
vw&saab
-
-

Re: Diesel lekasje

Post by vw&saab »

Akselen må ikke av. !!!!NB!!!! Når du tar av lokket så må du være forsiktig. Under dette er det en fjær som er hektet fra undersiden av lokket til noe av innmaten i pumpa. Denne er ganske så liten og spinkel. Hekt denne fjæra av før lokket tas av.

Husker ikke helt operasjonen nå, men å bytte de greie var ikke så vanskelig, men man må være forsiktig. I tillegg må man husker hvordan alt er satt sammen igjen.
jupisk

Re: Diesel lekasje

Post by jupisk »

nei, men tenkte at siden det blir sagt her at akselen kan settet feil vei. Er det ment her om den vender opp eller ned, den roterer jo rundt sitt eget senter.
Post Reply