syncro---vinsj..

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Pål_B
-
-
Phone: 91312444

Re: syncro---vinsj..

Post by Pål_B »

Tenker på montering foran på fangeren.

Tror jeg kommer til å prøve å felle inn rullebukken i coach fangeren og montere selve vinsjen under bilen. Det var en veldig fin løsning.
Mvh
Pål
Rudeboy
-
-
Car: T4b California Coach syncro
Phone: 666

Post by Rudeboy »

Montering foran fangeren - av winchen ?

Det skal da la seg gjøre, det. Det er flere på forumet som har laga feste/krybbe av firkantrør som ikke stikker utenfor støtfangeren, og har winchen montert kun ved behov. Da er Staten grei.

Ved permanent montering sier regelverket "noe" om hvor langt fram winchen og dens deler skal stikke, og hovedregel er at ikke noe skal stikke ut men gjør det så skal det sikres så ikke fotgjengerne (hvor tror de fotgjengere befinner seg, egentlig??) ikke kan skades unødig.
(Så at de to tonn jern som befinner seg bak og rundt winchen er ikke farlig, men en jernklump på 10-12 kilo er livsfarlig ?)

Tråden viser ei winchkrybbe ved reservehjulsfestet under bilen og en montasje med kapping og div forarbeide før montasje rett over og bak en fanger som så klippes i to for at løperullene skal kunne stikke ut i front (husk plastdekselet!).

Steder ut over det blir det vel bare de T3'ere som har kufanger skrevet i vognkortet som åpner for montasje av winch andre steder. Trur eg.
Pål_B
-
-
Phone: 91312444

Post by Pål_B »

Rudeboy wrote:Montering foran fangeren - av winchen ?
Ikke foran fangeren. Men foran fangeren :)

Slik Rapidspeed har montert sin.

Er litt usikker på om jeg skal gå for montering under bilen. Da er den vanskelig å bruke forover og bakover. Men bruker jeg krybbe og monterer foran, slik du nevner, så kan den flyttes til noen fester i forbindelse med hengerfeste bak.

Litt av poenget med vinsj må være å være selvforsørget når man setter seg fast. Og går man med nesa først i grøfta, så hjelper det lite med vinsj foran :)
Mvh
Pål
Post Reply