Back on topic!
Jeg fikk i dag endelig godkjent min Caravelle som 9seter! Måtte ha ekstra forsterkning fra rammen på setene til lastefestene i dørken bak. Men ellers gikk det knirkefritt.
Men, jeg tok en diskusjon med vedkommende angående sidestilte seter. Man får ikke godkjent dette i dag. Selv om bilen har vært typegodkjent med dette. Selv ikke med å omregistrere til buss får man dette godkjent. Etter de nye direktivene er det kun biler som allerede er godkjent med denne løsningen som kan benytte sidestilte seter!
Dette fordi skaderisikoen anses for alt for stor ved kollisjon. Spesielt har dette vært et problem med russebiler.
Langsgående seter bakerst, lov?
-
TheScirocco
-
highliner480
Det avhenger litt av hvilken model du har.
Jeg var innom satans vegvesen idag ang. innsetting av flere seter i en transporter 2000 mod. (som var reg med 5 seter allerede).
Jeg fikk til svar at det ikke var tillatt å bare bore nye hull, og sette på trykkfordelerplate og mutter. Det var kun tillatt å benytte PÅ FORHÅND TILLAGDE FESTER. Les: originalmontert fra fabrikk.
JEg ble forespeilet en regel som sa at modeller f.o.m. 1998 ikke fikk godkjent montasje av seter på ikke-originale fabrikkmonterte fester.
Dette gjelder alle biler, ikke bare transporter. Så mange kommer til å få seg en overraskelse når de tropper opp på biltilsynet for kontroll.
P.s. er det noen som vet om det er ferdiglagde setefester i en lang tranporter fra 2000 (t4), en skulle jo tro det siden det er laget til beltefeste på både c- og d- stolpen. i tillegg til midt over vinduet helt bak.
Jeg var innom satans vegvesen idag ang. innsetting av flere seter i en transporter 2000 mod. (som var reg med 5 seter allerede).
Jeg fikk til svar at det ikke var tillatt å bare bore nye hull, og sette på trykkfordelerplate og mutter. Det var kun tillatt å benytte PÅ FORHÅND TILLAGDE FESTER. Les: originalmontert fra fabrikk.
JEg ble forespeilet en regel som sa at modeller f.o.m. 1998 ikke fikk godkjent montasje av seter på ikke-originale fabrikkmonterte fester.
Dette gjelder alle biler, ikke bare transporter. Så mange kommer til å få seg en overraskelse når de tropper opp på biltilsynet for kontroll.
P.s. er det noen som vet om det er ferdiglagde setefester i en lang tranporter fra 2000 (t4), en skulle jo tro det siden det er laget til beltefeste på både c- og d- stolpen. i tillegg til midt over vinduet helt bak.
For det første, så kan smartingen du har prata med på trafikkstasjonen begynne å lete opp fakta før han forteller eventyr.highliner480 wrote:Det avhenger litt av hvilken model du har.
Bl.a. kan danske Jany levere TÜV-godkjente stol-løsninger med braketter under bilen som er mange ganger så sterke som de originalmonterte. Disse er i herdet stål og er profilerte til å tres opp på rammevangene før de boltes gjennom vangene horisontalt.
Og setefestene fra fabrikken finner du enklest ved å titte under matta evt. under bilen. Under matta ser du sorte plastpropper med et stjernespor oppå, og under bilen ser du de tverrprofilene som fabrikken bruker som utgangspunkt for stolinnfestinga. Oppi disse er det poppet fast små forsterkningsbraketter der de overnevnte plastproppene sitter.
-
highliner480
ja, jeg er enig i at det serveres mange eventyr på bt. og for å avkrefte det med en gang: Jeg hadde ingen tiltro til historien hans. Har bare ikke fått sjekket opp dette enda, så da er det jo bra at det finns kunnskapsrike VW-brukere der ute som kan si hvor "landet ligger".
Jeg blir nok nødt til å legge meg på rygg og krype, for å finne ut om jeg har ferdig tilpassede fester, for som sagt er dette en transporter med helsviset gulvbelegg. men ikke noe problem: dette fixer vi!

Jeg blir nok nødt til å legge meg på rygg og krype, for å finne ut om jeg har ferdig tilpassede fester, for som sagt er dette en transporter med helsviset gulvbelegg. men ikke noe problem: dette fixer vi!
side stilte bak seter T4
hei jeg har to en setere kommplet med seler hvis du er inntresert
de er blå og har sittet i en VR6 97mod som har vært minibuss
send mail til simfjo@hotmail.com hvis du syns det er av inntresse
de er blå og har sittet i en VR6 97mod som har vært minibuss
send mail til simfjo@hotmail.com hvis du syns det er av inntresse
97 Caravelle VR6 kort utg
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt
99 Ford focus 1,6 stv drit bil
95 suburban 6,5l turbo disel solgt