VW T3 Joker 1983
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Re: VW T3 Joker 1983 (martins BULLI - prosjekt)
Bildet utenfor National Theateret er tatt ca kl 15 på langfredag, rart at du fikk stå der alene dersom det er lovlig å parkere der.
-
martins.macs
- -

- Car: VW T3 1.9TDI Westfalia 83
- Phone: 97071638
Hehe..ja det stemmer helt - langfredag rundt kl. 15. Var du der også?Buss Marius wrote:Bildet utenfor National Theateret er tatt ca kl 15 på langfredag, rart at du fikk stå der alene dersom det er lovlig å parkere der.
Når det gjelder parkering der så er jeg litt usikker på om det var lov eller ikke. Jeg antar at det var lov siden det var en fridag og det var flere biler der når jeg kom. Uansett så sto jeg der i knapt et kvarter
Martins
VW T3 Westfalia 1.9TDI ///on storage///
VW T3 Coach + EJ22 ///under construction///
-
Buss Marius
- -

Stod du der bare 15min så er nok bildet tatt 15.15
Jeg var 6 timer i Riga, kom med Air Baltic fra Stockholm, tok rute 22 til over elven gikk bort og tok en gul sightseeingbuss uten tak, der satt jeg på 1 rad og hadde god utsikt, denne gikk ca kl 14.35 og ca halveis ut i denne kom vi inn i krysset der Nat. Teat. er tvers over, der så jeg en T3 som det virket noe kjent ved, klarte ikke å se skiltet, men har skjønt at du har noe forbindelser i disse kanter av verden, tok ikke mange sekunder før jeg var sikker på at det var din. 45 min senere var turen ferdig og jeg gikk da til Nat. Theateret for å ev ta en nærmere kikk på gliset, men du din sleiping gadd ikke vente på meg
så da tuslet jeg videre rundt og bedrev litt vindus shopping, spiste en bedre middag på en restaurant med uteservering, tok buss 22 til flyplassen og fløy til Tallinn, var der 20 timer og tok Tallink Silja til Stockholm. Jeg har desverre ikke kamera, ellers hadde jeg tatt bilder.
Ellers virker baltikum som et fint sted å dra på camper-ferie, mange lange sandstrender, hyggelige priser og venlige engelsktalende folk, Tallinn er kanskje en finere by, men turistvenligheten er bedre i Riga.
At du ikke gadd vente på meg i Riga kommer jeg til å (miss)bruke mot deg ved enhver anledning
Jeg var 6 timer i Riga, kom med Air Baltic fra Stockholm, tok rute 22 til over elven gikk bort og tok en gul sightseeingbuss uten tak, der satt jeg på 1 rad og hadde god utsikt, denne gikk ca kl 14.35 og ca halveis ut i denne kom vi inn i krysset der Nat. Teat. er tvers over, der så jeg en T3 som det virket noe kjent ved, klarte ikke å se skiltet, men har skjønt at du har noe forbindelser i disse kanter av verden, tok ikke mange sekunder før jeg var sikker på at det var din. 45 min senere var turen ferdig og jeg gikk da til Nat. Theateret for å ev ta en nærmere kikk på gliset, men du din sleiping gadd ikke vente på meg
Ellers virker baltikum som et fint sted å dra på camper-ferie, mange lange sandstrender, hyggelige priser og venlige engelsktalende folk, Tallinn er kanskje en finere by, men turistvenligheten er bedre i Riga.
At du ikke gadd vente på meg i Riga kommer jeg til å (miss)bruke mot deg ved enhver anledning
-
martins.macs
- -

Å ja, dette forklarer mye. Jag var innom teateret bare for å hente en ting så det gikk veldig kjapt der. Men rett etter dro vi til Jurmala (rolig strøk ved sjøen) for å spise og ta en tur på stranda. Du kunne jo ha blitt med og få seg en sightseeing med T3Buss Marius wrote:Stod du der bare 15min så er nok bildet tatt 15.15![]()
Jeg var 6 timer i Riga, kom med Air Baltic fra Stockholm, tok rute 22 til over elven gikk bort og tok en gul sightseeingbuss uten tak, der satt jeg på 1 rad og hadde god utsikt, denne gikk ca kl 14.35 og ca halveis ut i denne kom vi inn i krysset der Nat. Teat. er tvers over, der så jeg en T3 som det virket noe kjent ved, klarte ikke å se skiltet, men har skjønt at du har noe forbindelser i disse kanter av verden, tok ikke mange sekunder før jeg var sikker på at det var din. 45 min senere var turen ferdig og jeg gikk da til Nat. Theateret for å ev ta en nærmere kikk på gliset, men du din sleiping gadd ikke vente på megså da tuslet jeg videre rundt og bedrev litt vindus shopping, spiste en bedre middag på en restaurant med uteservering, tok buss 22 til flyplassen og fløy til Tallinn, var der 20 timer og tok Tallink Silja til Stockholm. Jeg har desverre ikke kamera, ellers hadde jeg tatt bilder.
Ja, det er relativt rimelig å dra til Baltikum. Det er ganske nært og det er god forbindelse med ferge både til Tallinn og Riga. Det finnes også en del gode campingplasser (noe godt gjemte og vanskelig å finne). Det beste er å dra om sommeren, da er det varm og grønt.Buss Marius wrote: Ellers virker baltikum som et fint sted å dra på camper-ferie, mange lange sandstrender, hyggelige priser og venlige engelsktalende folk, Tallinn er kanskje en finere by, men turistvenligheten er bedre i Riga.
Skal du eller noe andre på tur dit så er det bare å spørre, jeg kan sikkert prøve å hjelpe med info og noe tips hvis det trenges.
Nå er årets første overnattingstur overstått
Det ble en tur fra Bergen til Sognefjorden (Vik). T3 Westfalia er genial!

Søgnefjorden

rv.13 Myrkdalen

Gamle veien Bergen - Voss
Martins
For en fantastisk tråd. Og for en nydelig bil! Stå på - masse herlig lesestoff og eyecandy for oss andre T3-elskere 
Thomas ¤ Toten
87`Doka (endelig tilbake) http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=35443
*89 Caravelle C
87`Doka (endelig tilbake) http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=55&t=35443
*89 Caravelle C
-
martins.macs
- -

Takk for detT3Thomas wrote:For en fantastisk tråd. Og for en nydelig bil! Stå på - masse herlig lesestoff og eyecandy for oss andre T3-elskere
Martins
-
martins.macs
- -

I dag oppdaget jeg at den lille elektriske sirkulasjonspumpen har sluttet å virke. Jeg prøvde å koble den direkte til strømm men ingen liv i pumpen så jeg antar at den er død.
Nå er det planlagt en del kjøring i nærmeste framtida og da er det første prioritet å få ny sirkulasjonspumpe på plass. Jeg antar at det er lite sannsynlig å finne original T3 pumpe så jeg lurer på om det er pumper som passer fra andre biler? Har ikke BMW noe lignende som kunne passe på T3?
Nå er det planlagt en del kjøring i nærmeste framtida og da er det første prioritet å få ny sirkulasjonspumpe på plass. Jeg antar at det er lite sannsynlig å finne original T3 pumpe så jeg lurer på om det er pumper som passer fra andre biler? Har ikke BMW noe lignende som kunne passe på T3?
Martins
-
martins.macs
- -

Siste helgen fikk vi en fin tur i T3 stil...
Først gikk turen fra Bergen til Kristiansand. Det gikk kjempe fint og videre tok vi en liten tur til Lindesnes og Prekestolen. Men så kom en teknisk overraskelse fra bilens sin side. Den lange kjølevannsslangen som sitter under bilen fikk lekkasje. Slangen har vært ganske rusten og borde byttes for lenge siden men dette ble ikke gjort.. så ikke rart at det gikk galt en vakker dag. Slangen var så rusten at mens jeg prøve å bli kvitt det ene hullet så oppdaget jeg tre nye.
Som nødløsningen ble det ofret sykkelslangen og etter litt mekking kunne turen fortsette tilbake til Bergen. Det var spesielt spennende i oppoverbakkene til de undersjøiske tunnel...
Alltid gøy på tur med T3

Først gikk turen fra Bergen til Kristiansand. Det gikk kjempe fint og videre tok vi en liten tur til Lindesnes og Prekestolen. Men så kom en teknisk overraskelse fra bilens sin side. Den lange kjølevannsslangen som sitter under bilen fikk lekkasje. Slangen har vært ganske rusten og borde byttes for lenge siden men dette ble ikke gjort.. så ikke rart at det gikk galt en vakker dag. Slangen var så rusten at mens jeg prøve å bli kvitt det ene hullet så oppdaget jeg tre nye.
Som nødløsningen ble det ofret sykkelslangen og etter litt mekking kunne turen fortsette tilbake til Bergen. Det var spesielt spennende i oppoverbakkene til de undersjøiske tunnel...
Alltid gøy på tur med T3

Martins
Hei,
Felger er projekt 2? Er de 16 "felger?
Jeg håper Google oversetter nå ikke har skrevet en stor tåke.
hilsen Björn
hilsen Björn
-
martins.macs
- -

Hei Björn,Nuke2 wrote:Hei,
hilsen Björn
De er AMG Penta 16 inch felger.
Jeg husker ikke de andre parametrene men kan finne ut i kveld hvis du trenger.
Martins
Fin katte gitt! Og nå maler vel også motoren som en katte?
Grattis med mye fin jobbing! Dette er jo rene restaureringen...
Torbo
-
martins.macs
- -

TakkTorbo wrote:Fin katte gitt! Og nå maler vel også motoren som en katte?
Ja, motoren maler ganske fint men jeg hadde ikke klaget over litt mer kraft i den. Veldig stabil og pålitelig motor men er ikke sterk nok for en så tung bil.
Martins
-
martins.macs
- -

Igjen har bilen vært sommerens store glede. Fem uker med varmt asfalt, diesellukt og 10.000km med mange fine land og interessante opplevelser. Turens målet var Romania, Transilvania og den fineste veien - Transfăgărășan men til slutt ble vi så giret med kjøring at endte opp i Tyrkia og fikk krysset grensen over til Asia kontinentet. Overelskende nok har hele turen har gått helt smertefritt! Bilen fungert som den skal og motoren har gått som klokke.
Transfăgărășan var veldig interessant og hele Transilvania er noe for seg selv. Verdt å besøke.

Over til Asia.

Flere bilder og en reiseskildring kommer senere.
Transfăgărășan var veldig interessant og hele Transilvania er noe for seg selv. Verdt å besøke.

Over til Asia.

Flere bilder og en reiseskildring kommer senere.
Last edited by martins.macs on 12 May 2013, 20:55, edited 1 time in total.
Martins
Grattis med bryllup! Du har noen fantastiske reiser med bilen din og leverer alltid flotte bilder. Takk! 
-
martins.macs
- -

Tja.. mens jeg satt og skrev ferdig forrige innlegg ble bilen min stjålet og krasjet i en annen bil og hus. Gjerningsmannen ble ikke tatt dessverre selv om det var 5 politipatruljer til stedet.
Ut i fra det jeg fikk se av skadene nå i mørke så tviler jeg på at bilen kan fikses igjen..
..trist
Ut i fra det jeg fikk se av skadene nå i mørke så tviler jeg på at bilen kan fikses igjen..
..trist
Martins
-
Buss Marius
- -

Neeiii så trist.martins.macs wrote:Tja.. mens jeg satt og skrev ferdig forrige innlegg ble bilen min stjålet og krasjet i en annen bil og hus. Gjerningsmannen ble ikke tatt dessverre selv om det var 5 politipatruljer til stedet.
..trist
Men nå har du gjort jobben en gang, så da kan du bygge opp en ny enda raskere og greiere neste gang, dersom bilen ikke kan reddes. Har du skikkelig forsikkring, så bør du få brukbart igjenn for den og kanskje sitte igjenn med noen kr også. Eller blir det Syncro-TDI neste gang?
Jeg har dårlig erfaring med Politiet i Bergen, lite hjelpsomme, og skjønner heller lite. Å innbille seg at politiet skal klare noe som helst, er å tro på julenissen.
Derfor sørger jeg for å ta gjerningsmannen selv.
Det var da som f...
Uansett hvor ille det måtte gå med bilen har du ihvertfall plenty med minner, både av den gode og dårlige sorten, og T3 er jo ikke så sjelden ennå at det ikke er mulig å få tak i en erstatning. Men pokker så surt allikevel.
Håper forsikringsoppgjør og slikt går greit!
Uansett hvor ille det måtte gå med bilen har du ihvertfall plenty med minner, både av den gode og dårlige sorten, og T3 er jo ikke så sjelden ennå at det ikke er mulig å få tak i en erstatning. Men pokker så surt allikevel.
Håper forsikringsoppgjør og slikt går greit!
Joachim
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
- Fia, '14 Fiesta Titanium
- Frk Jensen, '74 Jensen-Healey
- Kengu, '90 Caravelle C Syncro
- Store Blå, '02 Caravelle TDI trygdeversjon
Diesel er fint å vaske deler i...
-
Bugman
- -

- Car: DJ, JX 2wd og Syncro
- Phone: 911 to-seks 8-ni-5
Auda! Dette var da ille!
Håper, som Subwoofer skriver, at dette ordner så bra som overhode mulig...omstendighetene tatt i betraktning!
Uansett, så kan du nå denne biltypen og modellen nå, så en erstatning kan vel settes sammen.
Surt som f.. er det nå likevel!
Håper, som Subwoofer skriver, at dette ordner så bra som overhode mulig...omstendighetene tatt i betraktning!
Uansett, så kan du nå denne biltypen og modellen nå, så en erstatning kan vel settes sammen.
Surt som f.. er det nå likevel!
Roar Nyrud
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
Mail: @gmail.com
'59 Transporter
'79 Transporter 2,0 vare
'89 Transporter Halvpanel 112i Syncro
'89 Caravelle 112i GL Syncro
'90 Transp. 1,6 TD Syncro 16"
'91 Caravelle C 1,6 TD Syncro
'91 (sen!) 112i Doka 4wd.
++
-
Bonden
- -

- Car: T3 Caravelle C Syncro 1990 1,9 TDK
- Phone: 41537124
Det var triste nyheter det.. 
Caravelle syncro 1990
1,9 TDK
Svein Gunnar Rydjord
Romsdal
1,9 TDK
Svein Gunnar Rydjord
Romsdal
Utrolig trist! Det som er litt betenkelig er at du har kjørt rundt i hele europa uten tull, men når du kommer hjem til lille bergen så skal en oppleve slikt tjuvpakk...
-
T3Generalen
Gratulerer, å krysse det europeiske kontinent og inn i Asia er det vel få her inne som har gjort med sin T3 (du er en pioneer), og attpåtil uten problemer, bøyer hodet i respekt!
Og så bryllup på toppen av det hele
Ser frem til reiseskildringen.
Nedtur
Det er noe med Bergen og biltyveri, i Bergen finnes det tilogmed foretaksregistrerte biltyver, det er helt sant - bare se her:
http://www.bedriftsoket.no/bransjer/biltyveri/bergen/
Og så bryllup på toppen av det hele
Ser frem til reiseskildringen.
Nedtur
Det er noe med Bergen og biltyveri, i Bergen finnes det tilogmed foretaksregistrerte biltyver, det er helt sant - bare se her:
http://www.bedriftsoket.no/bransjer/biltyveri/bergen/
-
Husern
- -

- Car: 1988 t3 westfalia
- Phone: 90960942
Det var virkelig leit og lese om Martin..
Det er faen meg for jævlig at folk ikke kan holde seg unna andre sine ting.! Håper du kan få den i sammen igjen.. Eller at du får tak i en maken bil... Håper virkelig det ordner seg..
Det er faen meg for jævlig at folk ikke kan holde seg unna andre sine ting.! Håper du kan få den i sammen igjen.. Eller at du får tak i en maken bil... Håper virkelig det ordner seg..
Raymond Huser
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
1988 VW Westfalia 112i
1996 BMW 320i cab
2011 Ford Mondeo
-
VonZu
- -

- Car: 91 Oettinger Syncro Multivan 3,2
Fy faen for noe drit! Hadde det nå vært en halvhjertet skramlekasse, og ikke en så fordømt fin bil. Jeg kjenner ondskapen kommer krypende, sammen med et håp om at de skadet seg skikkelig. Ikke bra dette her.
-
martins.macs
- -

Nå har jeg sett litt mer på bilen og skadene. Fra et bilentusiast synspunkt virker det sånn at alt kan fikses men det er ikke sikkert at forsikringsselskapet har samme synspunkt.. Det kommer en takstmann så for vi se hva det blir.
Det er ikke noen ekstreme skader men problemet er at de er mange. Riper og bulker på alle sider. De største skadene er på baksiden. Begge hjørner er presset inn, støtfangeren er knyst i småbiter. Sykkelen som hang på baksiden har blitt pressen inn gjennom vinduet.
Framme har høyre hjørne og passasjerdøren fått juling. På venstre siden er felgen knyst og geometrien skeiv. Riper over hele siden.
Dashbordet er delvis revet av. Det lekker kjøleveske litt ett eller annet sted. Motoren startet men oljetrykke lå veldig lavt.
Så det er ikke noe ekstremt og alt kan sikkert fikses men timingen er veldig dårlig både økonomisk og tidsmessing. Akkurat nå måtte jeg ha en bil som jeg kan kjøre..

Det er ikke noen ekstreme skader men problemet er at de er mange. Riper og bulker på alle sider. De største skadene er på baksiden. Begge hjørner er presset inn, støtfangeren er knyst i småbiter. Sykkelen som hang på baksiden har blitt pressen inn gjennom vinduet.
Framme har høyre hjørne og passasjerdøren fått juling. På venstre siden er felgen knyst og geometrien skeiv. Riper over hele siden.
Dashbordet er delvis revet av. Det lekker kjøleveske litt ett eller annet sted. Motoren startet men oljetrykke lå veldig lavt.
Så det er ikke noe ekstremt og alt kan sikkert fikses men timingen er veldig dårlig både økonomisk og tidsmessing. Akkurat nå måtte jeg ha en bil som jeg kan kjøre..
Martins
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Martins: du har min helhjertede medfølelse.
Når det gjelder forsikringa kan du jo skrive ut denne tråden, skrive ut forskjellig fra noen av de MANGE entusiast-sidene på nettet, planlegge en detaljert framvisning og ikkje gi deg før de forstår at dette er viktig for deg.
Når det gjelder forsikringa kan du jo skrive ut denne tråden, skrive ut forskjellig fra noen av de MANGE entusiast-sidene på nettet, planlegge en detaljert framvisning og ikkje gi deg før de forstår at dette er viktig for deg.
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan