t4 vw Profile ambulanse ombygges til Multivan
Re: t4 vw Profile ambulanse ombygges til Multivan
Da er det påtide å legge inn noen ord igjen. Ambuen har nå fått ny girkassse og er blitt en ny bil. Går bedre, oh forhåpenligvis super den mindre. Den har og i dag blitt EU godkjent, måtte skifte en bærekule og et bremserør. Nå må eg bare oppom verkstedet over nyttår slik at de kan få koblet ryggelyset da de glemte det.... Har vært grisekaldt her nå, og da har eg sletet med å få fyr på den pga batteriet. Det er toppladet nå og den starter lett. Starteren har litt hikke til tider, så blir det verre må nok den ny men det får være intil videre....
Har kjøpt inn noe grå vinyl som skal på innvendig på det som er igjen av den originale skilleveggen rett bak passasjersetetog litt oppi taket... Våren må bera komme så man kan komme igeng igjen, gidd ikke stå ute og fryse....
Har skiftet forsetene. Endelig, etter skifte av girkasse til manuell og fått på sommerdekk fikk eg kjørt den rett under literen...0,93. håper å få ned forbruket mere
Last edited by amubus on 03 May 2011, 07:25, edited 1 time in total.
Vurderer å bytte setene selv også, syns forbruket ligger litt høyt om dagen. 
HAHAHA....
var litt dårlig formulert.... prøver på nytt... 
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
Håper det kommer noen bilder snart 
T5 4 Motion 07
T4 Transporter Syncro 03, lang utg
T4 Transporter Syncro 03, kort utg selges, reg som personbil.
T4 2001 med T5 Multivan Highline-seter, solgt, se link
http://vwbus.no/forum/viewtopic.php?f=56&t=10504
Jørn
Jørn
-
TaigAGreEn
- -

- Car: T3 SYNCRO
- Phone: 40492641
Eg ogJørre wrote:Håper det kommer noen bilder snart
Tage Vedal
T3-fan
T3-fan
skal ta noen bilder, men eg er ikke den kjappeste til å få bilen ferdig, så det gjenstår litt omramning av vinduet på høyreside + kle det som er igjen av skilleveggen. det er for mange baller i luften med hus og hage vet dere, og da kommer bilen i 2 rekke...
-
Jørre
- -

- Car: T4 Transporter Syncro,
- Phone: nittisøttentolvti
2 rekke! Hmmm....
T5 4 Motion 07
Jørn
Jørn
Jepp, da er det på tide med noen ord her i gjen. Mye fiks på forstellet(på bilen) Skulle skifte bærekuler og fikk kjøpt rett verktøy fra en her på forumet, og det var virkelig hjelp i...
Mens begge kulene og demper ble skiftet, så viser det seg at bremser trenger å skiftes. Bestilte på nett, det var de eneste klossene som kom fram når eg la inn reg. nr. Men disse var seff feil. DEt er 3 forskjellige bremsetyper til disse og eg har LUCAS system fant eg ut. Bremser er etter hvert kommet i hus, men bærearmsforingene var i filler, så da tar eg de også. Gud bedre meg for noe knot å få av bakre bolt... Fant til slutt ut at eg må kappe den, men det er så trangt so FY..... Begynte med godt mot med stikksag på luft, men etter en stund følte eg at bolten bare lo fordi eg bare kjitlet den. Om noen har gode råd, så kom med den.... Problemet er at hylsen har rustet fast i bolten..... Er det eneste som gjenstår på ene siden, deretter står neste for tur. Så tenkte eg å se over bak, skifte dempere og fjører (nye fra Der Postmeister for noen år siden..
samt sjekke/skifte bremser. Må også ta noe rust rundtom......
Skiftet bærearmsforinger på transporteren jeg hadde sist, var et sant he***te å få av, satt og knotet med skralle med forlenger for å holde igjen mutteren, og skrudde med fastnøkkel på hodeenden med veldig små utslag. Tok veldig lang tid, men kom til slutt. + masse crc og litt varme.....
Pål Strand
Kappet til slutt bolten med Dremel.... etter det ble begge foringer skiftet og bærearm klar montering på 15 minutter, men det vAR ET h å få den av... på neste side bare kapper eg bolten og kjøper ny til nette sum av 230,-. Gidder ikke ligge der å Kø..e.....
Husker jeg fulgte med på denne for noen år siden. Hvordan gikk det egentlig å montere Multivaninnredning i lang T4? Ble det mye innvendig spesialtilpassing?
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
Egentlig ble det ikke så mye pes. det meste peset var å få fatt i rette bøyler til å holde seteryggen i rett posisjon (de som er festet i veggen). Utover det gikk det for så vidt greit...
Ok, jeg tenkte litt mer detaljert på hvordan de ulike delene passet sammen. For eksempel innvendige paneler. Multivanpanel med bord i midten og vanlig Caravellepanel bakerst eller? Og passer disse perfekt imot hverandre, eller ble det noe tilpassing? Og baksetet, står det der det skal i forhold til bordet i midten, eller havner det lengre bak i bilen? Sånn at lengden på senga blir "rett". Passer soveplata bak som den er eller måtte den modifiseres? Er det fester i gulvet som korresponderer med Multivansetet, eller måtte dette lages? Og da står man jo friere til å montere setet der man vil. Lang T4 har jo en ekstra seterad i forhold til kort, så det er vel ande fester i gulvet i alle fall?amubus wrote:Egentlig ble det ikke så mye pes. det meste peset var å få fatt i rette bøyler til å holde seteryggen i rett posisjon (de som er festet i veggen). Utover det gikk det for så vidt greit...
Om jeg skal "oppgradere" fra T3 til T4 er det lang T4 syncro med Multivaninnredning som står øverst på ønskelista, så dette er interessant å høre mest mulig om
Måtte bruke bakerste paneler fra Caravelle, og det passet greit sammen uten tilpasninger. Setet ble plassert slik at det passet fint mot bordet og i forhold til trepunkts selene. Det var ikke fester for multivan setet, så det ble laget. har ikke laget til soveplaten bak, men ser at det blir fin plass til å ligge der når den kommer på plass.
Supert. Takk for svar.
Da har det skjedd litt siden sist.... https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
Last edited by amubus on 16 Sep 2015, 21:08, edited 1 time in total.
-
henning
- -

- Car: t4 2,4d multi allstar
- Phone: 92247052
ikke lengre sykebil, men viktigste er no at den er i superb form 

Henning
T4 6-seters kombi 94 (solgt)
T4 multivan allstar 94 2,4d
(solgt)
uten buss for tiden..