Temperatur sensor.
-
Indian
- -

- Car: Multivan 2002 2,5 TDI
- Phone: 46426546
Temperatur sensor.
Jeg finer ikke sensoren for utetemperatur til Climatronic i bilen.
Noen som vet?
Noen som vet?
Tror den ligger i støtfangeren. Mener jeg så den da jeg demontert fangeren på min. Ca mitt på. Etter det jeg husker, er det ikke noen svart klump, men kun en to-leder som er smeltet sammen. Den svarte klumpen på venstre side er temp.føleren til tilleggsvarmeren (Ebern)
Spørsmål ang. klimaanlegget.
Hvor er det bakteriebelegget fester seg (det som gjør at det lukter vondt)?
Er det mulig å skifte ut tørkepatronen uten å måtte refylle anlegget?
Spørsmål ang. klimaanlegget.
Hvor er det bakteriebelegget fester seg (det som gjør at det lukter vondt)?
Er det mulig å skifte ut tørkepatronen uten å måtte refylle anlegget?
Stig Pedersen
-
Indian
- -

Anlegget må tømmes for å bytte tørke filteret. Bakteriet fester seg i kanalene.
Jeg tror ikke at tørke filteret trenges å byttes så ofte.
Jeg tror ikke at tørke filteret trenges å byttes så ofte.
Last edited by Indian on 13 Jun 2008, 14:28, edited 1 time in total.
-
Tom Bringsvor
- -

- Car: T5, 2007, TDI, Lang
Bakterier og dermed lukt oppstår der vann bruker lang tid på å fordampe og der det er dårlig utlufting. (som i et kjøleanlegg som er avskrudd)
For å hindre bakterievekst, "bruk opp kulden" som anlegget har laget.
Skru av produksjonen (skru av anlegget) av kulde 5 minutter før du skal skru av motor/tenning, og kjør cupevifte på 2 slik at kulden på anlegget nærmer seg omgivelsestemperaturen
For maksimal produksjon av kulde, skru kjøling på fult og vifte på 1, i denne situasjon kan det lett danne seg is på registeret, dette blir det mye kondens av når man skrur av.
Bruk heller vifte på min. 2 og aldri full produsjon av kulde.
Du har sikkert sett at det er dammer på bakken når folk har parkert bilen, dette er jo kondens som renner ut og av registeret inne i dasjen, dette danner bakterievekst.
For å hindre bakterievekst, "bruk opp kulden" som anlegget har laget.
Skru av produksjonen (skru av anlegget) av kulde 5 minutter før du skal skru av motor/tenning, og kjør cupevifte på 2 slik at kulden på anlegget nærmer seg omgivelsestemperaturen
For maksimal produksjon av kulde, skru kjøling på fult og vifte på 1, i denne situasjon kan det lett danne seg is på registeret, dette blir det mye kondens av når man skrur av.
Bruk heller vifte på min. 2 og aldri full produsjon av kulde.
Du har sikkert sett at det er dammer på bakken når folk har parkert bilen, dette er jo kondens som renner ut og av registeret inne i dasjen, dette danner bakterievekst.
VW Transporter, T5,TDI, 4MO, 2007,
-
Indian
- -

Disse to sylindrene er bestilt i dag. Prisen for begge løse er 471 kroner men holderen min av tynnplate er smuldret bort.Indian wrote:Kan det være det dingsene som styrer kjøleviftene? Hos Møller hadde de 2 modeller, den ene for bil uten klimaanlegg og den andre for bil med anlegg. Ellers
Pris med holder er 1000! blanke. De tar 529 kroner for holderen!
Innovation und Technik