står du skal løfte på de to hendlene bak setet og dra bakover også løfte opp, vel ikke får jeg drat bakover, løfta eller noe slikt..
noen tips?
slike seter har jeg
i know, men teori og praksis er ikke helt det samme her!
jeg løfter på spaker og skyver som en gal i alle rettninger, men det sitter som støppt detta serru:-(
Det kalles rust og er ikke helt ukjent...... Masse rustløser og så litt lirking og luring, slag og spark - og så mange stygge gloser........ Og vips er de ute......
Jon Bård - også kalt Jompa
-95 Multivan Allstar - med telt og greier...
- og bilen heter naturlig nok Wolfgang
Har (desverre) hatt samme erfaring som deg her. Sitter som tusan! Men en treklosse pluss en høvelig stor hammer gjorde susen for meg. Bare pass på å banke på annenhver side, så det ikke blir for skeivt, for da sitter det bare enda mer fast!
Christian Ramsvik
'99 VW Caravelle buss
'00 Think City til småkjøring
Sleit mye med mine da bilen var ny i mitt eie. Og som forslagene sier er detta sannsynligvis rust.
Jeg tok i, og banna som faen - fikk vridning i et kne da jeg satte beinet imot og skulle presse dævelskapet ut av sin låste posisjon 8etter å ha dratt handtakene opp, ja).
Men setene kom da av, og ettersom jeg har hatt dem av oftere, har det blitt lettere å få dem av & på, gitt.
ja her i dk havde jeg samme problem da kabinen skulle skiftes ud, fra 2+3+2+3 caravelle til en 2+2+3+3 multivan, den bagerste 3´er var meget nem at skrue fri og løfte væk, men her stoppede det lette for alle de andre sæder i bag skulle have WD-40 + træklods + den store 2kg hammer, man skal have en masse tålmodighed og en masse slagkræft så skal det nok gå... :arrow:
fikk ut 2 seter uten så alt for mye blind vold, skulle ta ut siste sete også viste det seg at dette var sveiset!
se om jeg finner en annen måte og ferste det på når det skal inn igjen ja....
tenkte spyle setene med hageslangen og litt såpe også la de tørke ute noen uker, noen med erfaring der?
Renoverte en bil som hadde hatt motor-brann for noen år siden...Tok av setetrekkene og vasket dem i vaskemaskin på 90 grader.
Litt plukk og demonter/montere, men ikke noe heksekunst. (lånte verktøy av en møbelsnikker, tang og bøyler)