Hjullager bak
Hjullager bak
Bytett hjullager bak på syncroen i kveld, fulgte haynes og gjorde den bitter erfaring at det ene nye nålelager knakk da skaftet ble dyttet inn i lagerhus igjen. Heldigvis hadde jeg to sett liggende. Haynes veiledning fungerte ikke i det de mener at mellomstykket kan dras ut forbi det ytre nålelager slik at man kan dore ut sistenevnte. Hverken ved den gamle eller den nye nålelager er det mulig å trekke mellomstykket forbi. Nålelageret måtte ødelegges og da mellomstykket var ute kunne det indre kulelager dores ut. For å sikre meg at ikke den andre nye nålelageret ble ødelagt av skaftet da det ble banket inn gjorde jeg følgende: Satt lagerhus over skaftet med kun kulelager og tetningsring i, satt mellomstykket og indre ring fra nålelageret på skaftet og doret disse på med en pipe inntil gjengen på skaftet var synlig for så å sette på 'hjulholderen' og skru den store 46mm mutteren på for å presse alt på plass. Så fjernet jeg mutteren og 'hjulholderen' for å dore nålelageret på rundt sakftet og den indre ring, deretter tetningsringen. Noen som har gjort det på denne måten?
Andrew Wilder 90198654
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
'Ottar', 1992 syncro ambulanse, 2.1 MV
'Xavier', 1992, 2.1, 2 diffsp. + decoupler.
'Kaleb', 1989, 2.1, 2 diffsp. ex-bårebil + decoupler.
-
Der Postmeister
- -

- Phone: 99454090