Problemer med å skifte sikring på vår Carlifornia campingbil

Caravelle/Multivan/Transporter 2004 - 2015
Post Reply
Lelisky
Car: T5 2007
Phone: 99232808

Problemer med å skifte sikring på vår Carlifornia campingbil

Post by Lelisky »

Instruksjonshefte viser sikringsboksen under sete. Det stemmer, men det er ett foran i midtkonsollen bak flaskeholdere også. Bilde i instruksjonhefte stemmer ikke med virkeligheten, så vi finner ikke ut hvilken sikring som styrer displayet hvor vi styrer tak, kjøleskap mm. I går satte vi på kjøleskapet. Dato og tid blinket og vi fikk ikke stilt dato. Ingen reaksjon og plutselig gikk skjermen i svart. Vi tenkte at det kunne være en sikring, men finner ikke ut av det. Finner ikke hvilken sikring som styrer betjeningpanelet. Det kan jo være noe annet enn sikring som er galt. Noen som har tips å komme med?
silenhag
-
-
Car: Vw California -2006, 2.5 TDi (axe, 174hk), manuell
Phone: 41264794

Re: Problemer med å skifte sikring på vår Carlifornia campin

Post by silenhag »

Ja, de med siktningen virker variere fra bil til bil fra en årsmodell til en annen. Men sjekk alle sikringer under sete og i midtkonsoll. Førersetet får man nesten skru bort for å komme til, en skru i hvert hjørne. Kan være ledning under til varme og airbag, var forsiktig. Deler du hurtigkobling til ledning så koble først bort startbatteriet for å ikke få feilkode i dash.
Ellers er det ikke uvanlig med løs/dårlig kontakt på batteri under sete, sjekk dette også. Kan också være feil på kontroll panel i taket. Sjekk ledninger til denne. Evt prøv med identisk enhet fra annen California.
Tlf. 41264794
Ross-Tech VCDS.
Boye
Car: T5 California 2007
Phone: 97017226

Re: Problemer med å skifte sikring på vår Carlifornia campin

Post by Boye »

Jeg opplevde blinking og umiddelbar overgang til svart skjerm på kontrollpanelet på min California. Viste seg at bodelsbatteriene var tomme for strøm. Etter tilkobling av ekstern strøm (lading) ble skjermen ok.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Post Reply