Mvh Morten
Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?
-
mortenfjell
- -

- Car: T3 Atlantic syncro 112 i
- Phone: 40095295
Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?
Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylle
oppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger 
Mvh Morten
Mvh Morten
Re: Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?
11000 litermortenfjell wrote:Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylleoppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger
Mvh Morten
Mener røret er greit å demontere. Og på arbeidsbenken se du fort om det er bare dette hullet eller om hele røret er i ferd med å ruste opp.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Buss Marius
- -

- Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
- Phone: 92023467
Det står vel 11000 i bensin, jeg tolker det til 11.000kr i bensin. 11.000liter burde rekke til 2 runder rundt jorda.OddN wrote:11000 litermortenfjell wrote:Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylleoppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger
Mvh MortenDu har ikke akkurat kjørt strakeste veien da...
Mener røret er greit å demontere. Og på arbeidsbenken se du fort om det er bare dette hullet eller om hele røret er i ferd med å ruste opp.
Regner også med det var det han egentlig mente. Selv om en liten "L" er forkortelsen for liter... Og en stor "i" ser helt identisk ut 
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
-
ducce999s
- -

- Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0
SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
-
mortenfjell
- -

Joda gutter
det var heldigvis kroner
liter hadde nok kverka turen før den startet . Startet jo med å fylle opp tanken og uten virkende km teller fant jeg vel ut rundt 1.3 opp nord Sverige på E4 I rundt 110 km timen og dette er vel omtrent normalt på en DJ
sluttet jo logisk nok å fylle full tank . når det gjelder røret så kan det vel være riktig det Paul fant . På et direkte søk på Google kom brickwerks opp med en , replacement filler hose for syncro som jeg ikke kan skjønne kan Være ennet enn en slange erstatning for røret . Stod ikke tykkelse men var 480 mm lang ? Er det greit å komme til på tanksiden av røret ? Har unnet meg et par skrufrie dager så har ikke Vært under å sett 
-
mortenfjell
- -

Slangen min var tydeligvis fra påfylling og TIL røret
da blir det nok røret Paul fant , det var både rustfritt og pulverlakkert så skulle holde en stund 
-
syncrot3
- -

- Car: T3 1986 SYNCRO
- Phone: 92031857
" lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket ". Hvis det er gummirøret fra påfylling ned til stålrøret (som går videre inn i tanken) du mener, så har jeg forsøkt finne dette i Norge uten hell fra TESS etc. Men måtte bestille dette fra gowesty. Ikke noe prob å bytte, bare av med slangeklemmer og lirke det opp. Etterpå lirke det nye på plass. Bruk Salo...
http://www.gowesty.com/product-details.php?v=&id=23785
Inge
http://www.gowesty.com/product-details.php?v=&id=23785
Inge
-
mortenfjell
- -

Takker for tips , men det er noen cm innpå stålrøret som ligger vannrett fra nevnte slange . Hadde en skikkelig rengjøring av jord grus osv. Som lå bak og oppå I forbindelse med tektylering av innerskjermer så da har jeg nok fått pirket hull der det var rustet litt ekstra rustent 
-
mortenfjell
- -

Er det noen som har fjernet dette røret ? Hadde av bakhjulene I dag I forbindelse med litt bremse jobb , lyste da inn med en lommelykt og der jeg egentlig hadde forventet å finne en slange klemme forsvant bare røret inn I tanken gjennom noe som kunne se ut som et stor gummiforing ? Ved nærmere studie kunne det muligens se ut som det satt en slags låsering litt al av den som sitter på de fremre hjullagrene. Var nulig å komme til , men ikke så veldig god plass sa hadde Vært greit å vite rett måte å få den løs på uten å ødelegge noe
Mvh Morten
Mvh Morten
-
CARASYN87
- -

- Car: T3 Syncro 1991 DJ, T2a/b 1972, Renault RX4 2003
- Phone: 93277745
Hei Morten
.
Du må løsne denne slangeklemmen over gummislangen hvor stålrøret er satt inn.
Altså på venstre siden inne i hjulbuen.
Så er det en liten lask på stålrøret.Der sitter ei liten skrue som må løsnes.
Lirk så ut stålrøret fra gummislangen og dra det forsiktig ut fra gummimuffen i tanken.
OBS!!! Rengjøre skikkelig rundt gummimuffen på tanken før du dra ut røret!
Montasje i omvendt rekkefølge.
Husk litt Salo rundt røret før du skyve det inn i gummimuffen fra tanken og på slangesiden.
Skru fast den lille skruen igjen.
Så fylle opp drivstoff for lekkasjekontroll.
Ferdig
.
Du må løsne denne slangeklemmen over gummislangen hvor stålrøret er satt inn.
Altså på venstre siden inne i hjulbuen.
Så er det en liten lask på stålrøret.Der sitter ei liten skrue som må løsnes.
Lirk så ut stålrøret fra gummislangen og dra det forsiktig ut fra gummimuffen i tanken.
OBS!!! Rengjøre skikkelig rundt gummimuffen på tanken før du dra ut røret!
Montasje i omvendt rekkefølge.
Husk litt Salo rundt røret før du skyve det inn i gummimuffen fra tanken og på slangesiden.
Skru fast den lille skruen igjen.
Så fylle opp drivstoff for lekkasjekontroll.
Ferdig
Med vennlig hilsen CARASYN87.
-
mortenfjell
- -

Takker for suveren beskrivelse
er sånt som gjør denne siden gull verdt , $#@&€ blir plutselig til bare lek med gode råd 
Mvh Morten
Mvh Morten