Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?

Caravelle/Transporter 1980-1991/Syncro -92
Post Reply
mortenfjell
-
-
Car: T3 Atlantic syncro 112 i
Phone: 40095295

Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?

Post by mortenfjell »

Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylle :) oppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger :)

Mvh Morten
OddN
-
-

Re: Filler neck / filler pipe Atlantic syncro?

Post by OddN »

mortenfjell wrote:Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylle :) oppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger :)

Mvh Morten
11000 liter :shock: Du har ikke akkurat kjørt strakeste veien da...

Mener røret er greit å demontere. Og på arbeidsbenken se du fort om det er bare dette hullet eller om hele røret er i ferd med å ruste opp.
Buss Marius
-
-
Car: 87 Karmann LT 89 T3 Syncro Camper 2000 T4 Buss nr1
Phone: 92023467

Post by Buss Marius »

OddN wrote:
mortenfjell wrote:Har akkurat Vært tur retur Larvik - Nordkapp med syncroen til min store glede uten å etterfylle vann eller olje , men ca 11.000 I bensin måtte jeg etterfylle :) oppdaget at jeg har et lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket . Har sjekket hos alle de jeg pleier å handle deler hos gunzel, jk,brickwerks gowesty men klarte ikke å finne dette røret ? Tanken er jo av plast så røret må eksistere som en egen del . Røret ser faktisk bra ut så hadde det handlet om et vannrør så hadde jeg muligens kappet det og prøvd å finne slange I rett dimensjon som var lengre . Jeg har så langt ikke kommet på noen garantert gnist fri måte å kappe på . En annen mulighet er jo å få tredd en slange innpå røret og forbi hullet med et par gode klemmer ? Er det noen som har byttet dette røret . Er det mulig å komme til uten å fjerne masse greier ? Noen ide om hvem som kan ha røret ? Synspunkter på mine " alternative " løsninger :)

Mvh Morten
11000 liter :shock: Du har ikke akkurat kjørt strakeste veien da...

Mener røret er greit å demontere. Og på arbeidsbenken se du fort om det er bare dette hullet eller om hele røret er i ferd med å ruste opp.
Det står vel 11000 i bensin, jeg tolker det til 11.000kr i bensin. 11.000liter burde rekke til 2 runder rundt jorda.
OddN
-
-

Post by OddN »

Regner også med det var det han egentlig mente. Selv om en liten "L" er forkortelsen for liter... Og en stor "i" ser helt identisk ut :)
ducce999s
-
-
Phone: 9-1-6-0-9-7-9-0

Post by ducce999s »

SYNCRO1,9TD,SIKASYNCRO2,1,JOKER3 2,1++
TL 1600 Fastback -69
Opel GT 1900 -69
"I'm afraid that, when I die, my wife will sell my car parts for what I told her that I paid for them."
Paul G
mortenfjell
-
-

Post by mortenfjell »

Joda gutter :) det var heldigvis kroner :) liter hadde nok kverka turen før den startet . Startet jo med å fylle opp tanken og uten virkende km teller fant jeg vel ut rundt 1.3 opp nord Sverige på E4 I rundt 110 km timen og dette er vel omtrent normalt på en DJ :) sluttet jo logisk nok å fylle full tank . når det gjelder røret så kan det vel være riktig det Paul fant . På et direkte søk på Google kom brickwerks opp med en , replacement filler hose for syncro som jeg ikke kan skjønne kan Være ennet enn en slange erstatning for røret . Stod ikke tykkelse men var 480 mm lang ? Er det greit å komme til på tanksiden av røret ? Har unnet meg et par skrufrie dager så har ikke Vært under å sett :)
mortenfjell
-
-

Post by mortenfjell »

Slangen min var tydeligvis fra påfylling og TIL røret :) da blir det nok røret Paul fant , det var både rustfritt og pulverlakkert så skulle holde en stund :)
syncrot3
-
-
Car: T3 1986 SYNCRO
Phone: 92031857

Post by syncrot3 »

" lite hull I påfyllingrøret bare noen cm innpå fra slangen fra tank lokket ". Hvis det er gummirøret fra påfylling ned til stålrøret (som går videre inn i tanken) du mener, så har jeg forsøkt finne dette i Norge uten hell fra TESS etc. Men måtte bestille dette fra gowesty. Ikke noe prob å bytte, bare av med slangeklemmer og lirke det opp. Etterpå lirke det nye på plass. Bruk Salo...

http://www.gowesty.com/product-details.php?v=&id=23785

Inge
mortenfjell
-
-

Post by mortenfjell »

Takker for tips , men det er noen cm innpå stålrøret som ligger vannrett fra nevnte slange . Hadde en skikkelig rengjøring av jord grus osv. Som lå bak og oppå I forbindelse med tektylering av innerskjermer så da har jeg nok fått pirket hull der det var rustet litt ekstra rustent :)
mortenfjell
-
-

Post by mortenfjell »

Er det noen som har fjernet dette røret ? Hadde av bakhjulene I dag I forbindelse med litt bremse jobb , lyste da inn med en lommelykt og der jeg egentlig hadde forventet å finne en slange klemme forsvant bare røret inn I tanken gjennom noe som kunne se ut som et stor gummiforing ? Ved nærmere studie kunne det muligens se ut som det satt en slags låsering litt al av den som sitter på de fremre hjullagrene. Var nulig å komme til , men ikke så veldig god plass sa hadde Vært greit å vite rett måte å få den løs på uten å ødelegge noe :)
Mvh Morten
CARASYN87
-
-
Car: T3 Syncro 1991 DJ, T2a/b 1972, Renault RX4 2003
Phone: 93277745

Post by CARASYN87 »

Hei Morten :) .
Du må løsne denne slangeklemmen over gummislangen hvor stålrøret er satt inn.
Altså på venstre siden inne i hjulbuen.
Så er det en liten lask på stålrøret.Der sitter ei liten skrue som må løsnes.
Lirk så ut stålrøret fra gummislangen og dra det forsiktig ut fra gummimuffen i tanken.

OBS!!! Rengjøre skikkelig rundt gummimuffen på tanken før du dra ut røret!

Montasje i omvendt rekkefølge.

Husk litt Salo rundt røret før du skyve det inn i gummimuffen fra tanken og på slangesiden.
Skru fast den lille skruen igjen.
Så fylle opp drivstoff for lekkasjekontroll.

Ferdig :D .
Med vennlig hilsen CARASYN87.
mortenfjell
-
-

Post by mortenfjell »

Takker for suveren beskrivelse :) er sånt som gjør denne siden gull verdt , $#@&€ blir plutselig til bare lek med gode råd :)

Mvh Morten
Post Reply