-Et godt substitutt for vår egen tapte englandsbåt, ja. Båten som "nesten" ble noe av men som norsk næringsliv ikke så seg lønt å bidra med de siste (usle ?) 20 mill.
Men dette letter reise til øyriket på Sørvestlandet av Norge betraktelig, de siste årene har man jo måtte kjøre ned til Nederland/Frankrike (Belgia ?) for å ta seg over så slik sett er jo dette definitivt gode nyheter. Bra tips !
Nytt rederi satser Esbjerg-Harwich fra sommeren av...
Moderators: vwcoach, Andrew, Vissvass
Re: Nytt rederi satser Esbjerg-Harwich fra sommeren av...
Hmm, mulig jeg er rar, men trodde vi hadde turvogner for å kjøre på tur
Da det gikk ferge fra Bergen og rett over til nord England, var besparelsen såpass stor i reisetid, at det faktisk var verd det. (Har bare reist der en gang selv riktignok)
Men denne ser jo ut som den går nærmest parallelt med land hele veien, og i 20 knop, eller hva den nå gjør, så tror jeg heller at jeg ville kjørt rundt. Du kommer langt på 19 timer.
Men det er klart at man trenger overnatting en plass uansett enten det er i "turbilen" eller på hotell, så om bare prisen ikke er avskrekkende så kanskje det ikke er så dumt å faktisk bevege seg mens man sover...
Håper dette innlegget ikke oppfattes negativ, for slik var det ikke ment.
Da det gikk ferge fra Bergen og rett over til nord England, var besparelsen såpass stor i reisetid, at det faktisk var verd det. (Har bare reist der en gang selv riktignok)
Men denne ser jo ut som den går nærmest parallelt med land hele veien, og i 20 knop, eller hva den nå gjør, så tror jeg heller at jeg ville kjørt rundt. Du kommer langt på 19 timer.
Men det er klart at man trenger overnatting en plass uansett enten det er i "turbilen" eller på hotell, så om bare prisen ikke er avskrekkende så kanskje det ikke er så dumt å faktisk bevege seg mens man sover...
Håper dette innlegget ikke oppfattes negativ, for slik var det ikke ment.
91 T3 Multivan Syncro TDK Tizianrot
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
90 T3 Coach 112i automat Flashsilber: Solgt
86 Multivan 1,6 TD Marsalarot: Hugget
88 Syncro Bluestar Taubengrau: Solgt
87 Caravelle GL Savannabeige: Solgt
88 Coach 112i automat Tizianrot: Solgt
-
Rudeboy
- -

- Car: T4b California Coach syncro
- Phone: 666
Min bil verken svømmer eller vader.
Enda.
Hva Bergensbåten angår så slutta vel den for 12 år sia og som vel nevnt er, nektet det lokale næringsliv på vestlandet å spøtte i de siste 20 mill som skulle til for å etablere overfarten forrige år. Trist, synd, leit men mest for dem som bor der næringslivet ikke ville.
Hva overnatting i bil angår, så har ikke britene allemannsretten men istedet finnes det steder som er langt fra folk man kan finne (google). Eller man kan kjøre til en gård og spørre bonden om å overnatte, da koster det gjerne a fiver.
Ingen på internett virker negative, det er ikke mulig å måle andres humør uten å se dem live in action
(Jeg vet det er flere på forumet som mener man kan, dem om det...)
Enda.
Hva Bergensbåten angår så slutta vel den for 12 år sia og som vel nevnt er, nektet det lokale næringsliv på vestlandet å spøtte i de siste 20 mill som skulle til for å etablere overfarten forrige år. Trist, synd, leit men mest for dem som bor der næringslivet ikke ville.
Hva overnatting i bil angår, så har ikke britene allemannsretten men istedet finnes det steder som er langt fra folk man kan finne (google). Eller man kan kjøre til en gård og spørre bonden om å overnatte, da koster det gjerne a fiver.
Ingen på internett virker negative, det er ikke mulig å måle andres humør uten å se dem live in action
(Jeg vet det er flere på forumet som mener man kan, dem om det...)
-
Rudeboy
- -

Da setter jeg på Led Zeppelins The Song remains the Same istedet 
går det ikke en båt fra Langesund til England da ?
-
Alf Torp
- -

- Car: 86/91 T3 JX/AAZ
- Phone: 40-62-70-60
Etter å ha sjekket litt rundt dette for et par år siden konkluderte jeg med at jeg ikke gidder å krangle og diskutere opp og ned ad vegger for å bruke tjenesten deres. Mener det var Tor Lines som var operatør på den, og de "ville ikke ha privatkunder, kun firmakunder". Jaja.raaen wrote:går det ikke en båt fra Langesund til England da ?
Mvh,
Alf
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
Alf
- 86 T3 Doka Syncro 1.6TD
- 87 T3 Varius Syncro 1.6TD
- 88 T3 Caravelle Syncro 1.6TD Trufa Halvcamper
- 90 T3 Doka Syncro 2.1 MV
- 68 Reliant Scimitar Se4c Coupe
- 88 Reliant Scimitar SS1
- 81 Yamaha Tr1
- 99 Yamaha Vmax
-
Rudeboy
- -

Brevik - Immingham som er flyttet til Langesund, da ?